Gå til innhold

En ny hverdag - sommerfugler i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært hjemme siden februar i fjor omtrent. Da ble jeg sykemeldt pga bekkenløsning, og var kraftig redusert nesten frem til fødselen. For bare litt over ett år siden fødte jeg jente nr.2, og har kost meg dette året. Virkelig nytt alle late morgener, timer med pludring, kost meg i sofaen med pc og tv. Gubben jobber skift så vi har hatt mange hyggelige dager sammen, med gode lunsjer, lange samtaler, bilturer, alt hva man kan ønske når man har vært sammen i 10 år og har 2 barn.

I morgen begynner jeg på skole. Da er det ikke noe morgenkåpe til klokken 12 hver dag, det er ikke snakk om å sove når babyen sover, men tusen takk så er det heller ikke opp om natta for å amme heller.

Har innredet kontor og mangler bare bøker, så ser det ut som det kan være i orden.

Jeg lurer på hvordan vår nye tilværelse vil være. Jeg aner ikke når på morgenen jeg kommer til å måtte starte til vanlig, så jeg klarer ikke å se for meg om det behøver å bli stress eller ikke. Men har jo heldigvis mannen som kan gjøre det meste og, da. ;)

Kommer til å se endel mindre til han fremover nå da, pga ettermiddagsjobbing og helgejobbing. Tidligere har vi jo tatt igjen det ved at han har hatt fri på formiddagene. Men det skal vel alltids gå bra det og.

Har ikke kjøpt noe skolesekk, aner ikke hva jeg trenger. Veska er pakket med kalender og penn, og jeg håper det holder til første skoledag. Har ikke funnet antrekk, og tar meg i å tenke uforholdsmessig på akkurat det, nå i kveld.

Jaja. Ønsker meg selv lykke til, og gratulerer med et flott livsvalg. Er helt sikker på at dette blir bra. :D

Måtte bare få det ut. ;)

Gjest ViViola
Skrevet

Oj, så spennende!

Bytter du yrke fullstendig, eller er det påbygging? Og - vil du si hva du skal "skolere" deg i?

Uansett - lykke til i morgen!

Skrevet

Oj, så spennende!

Bytter du yrke fullstendig, eller er det påbygging? Og - vil du si hva du skal "skolere" deg i?

Uansett - lykke til i morgen!

Jeg har ingen utdannelse, og skal nå på skolebenken i 4 år for å bli lærer. ;)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Lykke til! Dette går bra.

Vi hadde en omveltning i fjor, som plutselig krevde at jeg måtte ha rutiner, men det gikk det.

Skrevet

Lykke til! :)

Jeg begynner skole på mandag etter 8 år i arbeidslivet og siste året som sykmeldt. Er fryktelig spent på hvordan dette skal bli jeg også. :) Har kjøpt bøker og nytt pennal til meg sjøl. ;)

Skrevet

Jeg begynner skole på mandag etter 8 år i arbeidslivet og siste året som sykmeldt. Er fryktelig spent på hvordan dette skal bli jeg også. :) Har kjøpt bøker og nytt pennal til meg sjøl. ;)

Lykke til som student, Mariaflyfly :-)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Lykke til! Er jo kjempespennendes.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1219005891' post='3935934]

Lykke til! Er jo kjempespennendes.

Takk, Shira. :) Jeg grugleder meg...

Skrevet

Lykke til som student, Mariaflyfly :-)

Takk prust! :))))

Gjest ViViola
Skrevet

Åh, heldige du! Jeg kunne også veldig godt tenke meg å bli lærer, men vi får se om et par år...

Skrevet

Hmmm... Du skal ikke begynne i Oslo, vel? ;)

Gjest ViViola
Skrevet

''Jeg begynner skole på mandag etter 8 år i arbeidslivet og siste året som sykmeldt.''

Er du på omskolering, eller har du tatt eget initiativ?

Jeg har også vært sykemeldt ett år, og lurer litt på veien videre...

Skrevet

Gratulerer med dagen vil jeg si :) Ja dette blir en ny hverdag,på flere måter for dere alle. Lykke til i dag og fremover! :)

Skrevet

Hmmm... Du skal ikke begynne i Oslo, vel? ;)

Nei, jeg bor langt fra Oslo. Men jeg tør vel ikke å si hvor, i tilfelle det er andre her som plutselig vet hvem jeg er, da. *paranoid*

Skrevet

Masse lykke til! Jeg skal selv ut i skolehverdag neste år med barn og lurer på hvordan det skal gå.

Skrevet

Gratulerer med yrkesvalg!! En fantastisk og givende (og slitsom) jobb har du i vente om tre år:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...