Gå til innhold

Kan man så nypefrø?

Anbefalte innlegg

Gjest skulle hatt en hekk..
Skrevet

Vi har masse nyperoser i hagen. Nå er de stinne av nyper.

Kan man så frøene som er inni nypene et annet sted i hagen, og vil de da spire??

Evt plante hele nypa??

Noen som har prøvd?

Skrevet

Det har jeg ikke prøvd, men nyperoser pleier å spre seg veldig, altså få utløpere som roter seg et stykke fra morplanten, og da kan du flytte de nye plantene der du vil ha dem.

Men du kan jo prøve å legge nypene i jorda og se hva som skjer!

Skrevet

Jeg ville ikke plantet hele nypa, ikke nå i alle fall. Følg med og se hva som skjer med nypene utover høsten. Er ikke sikker på om de sprekker og sprer frøene på den måten eller om nypa faller av. Om den sprekker kan du jo prøve å så frøene da, de er nok ikke spiremodne før da. Om de begynner å falle av kan du samle opp de som har ramlet av og prøve å plante dem. Men om du vil lykkes aner jeg ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...