Gå til innhold

Hodepine

Gjest engstelig for dette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt hodepine nå i 2 uker, omtrent hver dag, og omtrent fra jeg står opp til jeg legger meg.

Hodepinen sitter i pannen og bak i nakken. Dette er vel en såkalt spenningshodepine?????

Vet jeg hadde litt høyt blodtrykk når jeg var til kontroll i starten av august, bruker reductil. Men kunne også være dagsformen det kom på, da jeg hadde gått og gruet masse til en gu-undersøkelse, som er det værste jeg vet.

Har nemlig lest litt om høyt blodtrykk, og der står det at hodepine kan være et symptom på høyt blodtrykk.

Skal tilbake til legen om 2 uker, kan ikke komme dit før pga ferie.

Men om det ikke kommer av dagsformen jeg hadde høyt blodtrykk, men f.eks reductilbruken, det er vel ikke farlig å gå med høyt blodtrykk en måned? Det er vel høyt blodtrykk over lang tid som er farlig?

Gjør det vel ikke akkurat bedre at jeg går rundt og tenker på og frykter høyt blodtrykk dagen lang men.

Gjest stresslessen
Skrevet

''Hvilke bivirkninger er vanlige?

De vanligst rapportere bivirkningene av Reductil er: munntørrhet, forstoppelse og søvnproblemer.

Andre bivirkninger som kan oppstå er: hodepine, økt svettetendens, høyere blodtrykk, raskere puls. Disse bivirkningene er vanligvis såpass milde at de ikke fører til at personen trenger å slutte med medisinen. Det er allikevel viktig at du forteller legen din om det dersom du får symptomer som du tror kan være bivirkning av medisinen, slik at dere sammen kan ta stilling til om du skal fortsette med medisinen eller endre dosen.

Når bør du kontakte lege?

Det er viktig at du kontakter legen dersom du opplever noe som du tror kan være en bivirkning av medisinen du tar. Dette gjelder generelt for alle medisiner.''

Skrevet

''Hvilke bivirkninger er vanlige?

De vanligst rapportere bivirkningene av Reductil er: munntørrhet, forstoppelse og søvnproblemer.

Andre bivirkninger som kan oppstå er: hodepine, økt svettetendens, høyere blodtrykk, raskere puls. Disse bivirkningene er vanligvis såpass milde at de ikke fører til at personen trenger å slutte med medisinen. Det er allikevel viktig at du forteller legen din om det dersom du får symptomer som du tror kan være bivirkning av medisinen, slik at dere sammen kan ta stilling til om du skal fortsette med medisinen eller endre dosen.

Når bør du kontakte lege?

Det er viktig at du kontakter legen dersom du opplever noe som du tror kan være en bivirkning av medisinen du tar. Dette gjelder generelt for alle medisiner.''

Ja, skal til legen igjen så fort hun er tilbake. Altså om 16 dager. Men vet ikke om jeg skal bruke disse i den tiden jeg venter på å komme dit.

Har også i perioder tidligere vært plaget med hodepine. Så vet jo ikke om det kommer av det ene eller det andre. Hodepinen kom nå når ferien var over, og tilbake til jobb.

Gjest stresslessen
Skrevet

Ja, skal til legen igjen så fort hun er tilbake. Altså om 16 dager. Men vet ikke om jeg skal bruke disse i den tiden jeg venter på å komme dit.

Har også i perioder tidligere vært plaget med hodepine. Så vet jo ikke om det kommer av det ene eller det andre. Hodepinen kom nå når ferien var over, og tilbake til jobb.

Hodepinen din kan såklart komme av anspent nakke, men snakk med legen om det når du skal dit. Prøv å ikke bekymre deg, det er bedre å ta en telefon til legekontoret/annen lege for å bli beroliget.

Skrevet

Hodepinen din kan såklart komme av anspent nakke, men snakk med legen om det når du skal dit. Prøv å ikke bekymre deg, det er bedre å ta en telefon til legekontoret/annen lege for å bli beroliget.

Får nok prøve å la være å tenke på det, og binde det opp mot at jeg hadde høyt blodtrykk den dagen jeg var hos legen.

Har jo tross alt hatt perioder tidligere med hodepine over lang tid, da har legen sagt det har vært spenningshodepine.

Men er så klart litt ekstra på vakt fordi jeg bruker reductil. Men hadde legen min ment det ikke var trygt å bruke de fram til neste time hadde hun så klart sagt fra.

Så får bare fortsette med fokus på sunn mat og trening, så får jeg ta det opp med legen min om to ukers tid.

Vil aller helst ikke gå til annen lege om jeg ikke må, da jeg endelig har funnet en lege jeg har fått tiltro til, etter mange dårlige legebesøk tidligere. Har hatt store problemer på dette området

Tusen takk for svar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...