Gå til innhold

Narkotika er ulovlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke hva som går av folk som bruker narkotika... de skjønner faktisk ikke at det de driver med er ulovlig... ikke engang skjønner de at grunnen til at det er ulovlig strekker seg lenger enn til at innbyggerne i en nasjon bør beskyttes mot stoffene...

Null sympati.

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Nils Håvard Dahl, psykiater

3

• Jølsen

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Joda, de skjønner det.

Og de fleste narkomane har et ønske om å sluttte.

Men er ikke så lett.

Hva har det seg at du sitter å kverner på slike ting?

Gjest Dop er ut ja!
Skrevet

De vet da godt det er ulovlig, kanskje er det nettopp det at det er ulovlig som gjør det litt spennende. Sammenlign det med en mann som får seg en elskerinne... det at det er ulovlig og hemmelig gjør det ekstra spennende og avhengighetsskapende.

Tror ikke det hjelper å gjøre narkotika lovlig heller, vi ser jo så mange som er avhengig av nikotin...

Miljø er saken, når en havner i et dårlig miljø der det er "kult" å dope seg, så er det lett å begynne med dop selv for å bli akseptert, så havner en i en dårlig og vond sirkel. Plutselig står man der en dag og er hekta, ikke lenger akseptert blant vanlige borgere og arbeidsliv, og de eneste "vennene" man har er de i dopmiljøet, skjønt ekte venner er det jo neppe... Slutter en så blir man en jævla streiting som sikkert er tyster, så blir man ikke lenger akseptert blant dopkompisene, men de som ikke doper seg vil ikke godta en heller pga en er en eksdoper og sikkert fort faller tilbake til gamle synder.

Det ekke lett det der.

Men som sagt, de som doper seg er fullt klar over at det er ulovlig... men jeg tror ikke de innser at blir de tatt med den hasjpipa så kan de faktisk bli straffa for det. Leser stadig i avisa om folk som blir tatt: Jente på 19 tatt av politiet i helga, ruset på hasj og i besittelse av 2 g hasj, fikk bot på 6000,-

som et eksempel. Tror ikke disse unge tenker over at det faktisk kan få konsekvenser. En bot, en får en plett i rullebladet, kanskje kommer en i fengsel.. så får en problemer senere med å få jobb pga rullebladet.

Og i verste fall - en kan bli avhengig eller få overdose.

Dop er ut!

Gjest Jævla irritert sjæl
Skrevet

Har snakket med mange narkotikabrukere på nettet som sier det er ufarlig, at det bør legaliseres, og at staten er kriminell som lar det være kriminelt å bruke... samtidig mens de forherliger det både i forbindelse i med hygge og medisinsk heldige virkninger...

Irriterer meg bare så grenseløst! Her har du masse FRISKE mennesker som propper i seg ulovlige stoffer enda det faktisk er ulovlig og tross alle advarslene om at det er skadelig... og så ender de opp uføre og så må de leve av fellesskapet resten av livet...

Er det ekstrem dumhet eller ekstrem ansvarsløshet?

Jeg blir også irritert over disse som tar så lett på dop, dop er kult og sunt, flere sier at marijuana er sunnere enn tobakk!

Ser stadig på chattesider, norske som utenlandske, da spez fjortiser - som roser dop opp i skyene, og det er sååå kult å bli dopa osv....

Skrevet

Har snakket med mange narkotikabrukere på nettet som sier det er ufarlig, at det bør legaliseres, og at staten er kriminell som lar det være kriminelt å bruke... samtidig mens de forherliger det både i forbindelse i med hygge og medisinsk heldige virkninger...

Irriterer meg bare så grenseløst! Her har du masse FRISKE mennesker som propper i seg ulovlige stoffer enda det faktisk er ulovlig og tross alle advarslene om at det er skadelig... og så ender de opp uføre og så må de leve av fellesskapet resten av livet...

Er det ekstrem dumhet eller ekstrem ansvarsløshet?

''Irriterer meg bare så grenseløst! Her har du masse FRISKE mennesker som propper i seg ulovlige stoffer enda det faktisk er ulovlig og tross alle advarslene om at det er skadelig... og så ender de opp uføre og så må de leve av fellesskapet resten av livet...''

Masse friske mennesker er feil. De aller aller fleste narkomane sliter psykisk, og har gjerne diagnoser som adhd ol.

Ingen friske mennesker ville ødelagt livet til seg sellv og andre, om de var 100% friske.

De "medisinerer" seg selv..

Skrevet

Jeg blir også irritert over disse som tar så lett på dop, dop er kult og sunt, flere sier at marijuana er sunnere enn tobakk!

Ser stadig på chattesider, norske som utenlandske, da spez fjortiser - som roser dop opp i skyene, og det er sååå kult å bli dopa osv....

Det er forferdelig trist..

Men for enkelte kan faktisk mairuhuana være medisin.Da snakker jeg om alvorlig syke mennesker, med store smerter.

Det er jo netopp derfor slike spørsmål er så vanskelig om legalisering...

Gjest hater narkotika jeg
Skrevet

Det er forferdelig trist..

Men for enkelte kan faktisk mairuhuana være medisin.Da snakker jeg om alvorlig syke mennesker, med store smerter.

Det er jo netopp derfor slike spørsmål er så vanskelig om legalisering...

Det er litt misforståelser ang. det som medisin og,

enkelte på nett sa at marijuna kurerer kreft, det er jo tull. Men at det gjør livskvaliteten bedre og lindrer smertene tror jeg absolutt på.

Medisinsk bruk ja, men ikke lovlig som i Nederland.

Gå på en kaffebar og dope seg liksom....

Kjenner faktisk nederlendere som røyker hasj -

og de sliter psykisk.... De hadde kanskje problemer før de starta, men hasjen gjorde det verre... ødelegger serotoninen i kroppen.

Skrevet

_Noen_ har selvsagt en sykdom/lidelse på forhånd ja...

Men det hjelper _ingenting_ så lenge det er ulovlig! Trenger du hjelp da går du til legen da. Du går ikke til noen langer. Så enkelt er det.

Det er nok ikke så enkelt som du liker fremstille det SMIR...

Gjest D*lilith
Skrevet

Men det er jo en grunn til at de begynner med narkotika.

Da jeg var innlagt var det flere narkomane der,de hadde psroblemer de også,og jeg syns de var greie å prate med.

Skrevet

Det er litt misforståelser ang. det som medisin og,

enkelte på nett sa at marijuna kurerer kreft, det er jo tull. Men at det gjør livskvaliteten bedre og lindrer smertene tror jeg absolutt på.

Medisinsk bruk ja, men ikke lovlig som i Nederland.

Gå på en kaffebar og dope seg liksom....

Kjenner faktisk nederlendere som røyker hasj -

og de sliter psykisk.... De hadde kanskje problemer før de starta, men hasjen gjorde det verre... ødelegger serotoninen i kroppen.

Klart det ikke kurerer, men lindere det gjør det.

Skulle det blitt lovlig, måtte det bli opp til legen å skrive det ut.

Men det ville som alle andre medisiner bli misbrukt det også.

At hasj ødelegger nervene er intet nytt. Triste greier.

Gjest metallhøna
Skrevet

jeg er selv i mot dop.men jeg skiller egentlig litt mellom hasj og alle andre former for dop.jeg bruker selv ingen av delene.men kansjke 80 prosent av de jeg kjenner har røyket hasj.og det uten å ha fått noe som helt problemer med det.det kommer jo selvsagt an på hvor ofte folk gjør det.gjør de det hver uke er det jo selvsagt skadelig,men er det snakk om et par ganger for året,tror jeg ikke det er spesielt mye mere farlig enn tobakk og alkohol.

Gjest D*lilith
Skrevet

Hva mener du med at det er en grunn til det? Det er jo alltid grunner for hvorfor man gjør en gitt ting. Men man trenger ikke gjøre det allikevel...

Tja, hyggelige å prate med? Hva så? Er det liksom alt som betyr noe? Syns ikke det betyr så mye jeg... selv psykopater er jo hyggelige å prate med, sies det...

Ofte hadde de problemer og tok narkotika for å glemme eller selvmedisinere seg,men noen begynte jo for nyskjerrighetens skyld og det er fort gjort å bli hekta.

Jo at folk er hyggelige betyr noe for meg,hadde de ikke vært det hadde jeg hatt noe imot dem,som alle andre som ikke er hyggelige.

Gjest metallhøna
Skrevet

ja det er en form for selvmedisinering i mange tilfeller.at mange begynner å bruke stoff fordi det er gruppepress og kult,tror jeg er en myte.det er jo en rus som alle former for rus.hvorfor drikker mange?for å glemme det vonde,problemer,virkeligheten som ikke er god..en flukt.hvorfor er så mange avhengige av nikotin?det gjør en avslappet og mindre stresset...

Gjest metallhøna
Skrevet

Vet om en som ble psykotisk etter én hasjrøyk... det sier litt om hvor farlig det kan være... tenk f.eks. om vedkommende tok livet av seg?

Det skal litt mere til for å bli psykotisk,med mindre en er nesten psykotisk før en røyket da...

Gjest D*lilith
Skrevet

Hvor hyggelig man er har ingen betydning for moralen... hva er best syns du, av en hyggelig tjuv eller en sur bibliotekar?

En hyggelig tyv er best,får nerver av folk som er sure og lite hyggelige.

Gjest metallhøna
Skrevet

En hyggelig tyv er best,får nerver av folk som er sure og lite hyggelige.

jeg er enig

Gjest D*lilith
Skrevet

Men om du plutselig våkner opp og alt av verdisaker i huset er borte... det tar du med en spøk tenker jeg?

Jeg slapp inn i huset en hyggelig narkoman,hun ville låne tlf og det fikk hun lov til.

Hun stjelte av meg også,men for meg er ikke ting verdifulle,mennesker er mere verdt,ting er døde.

Gjest D*lilith
Skrevet

Hva med en hyggelig voldsmann da?

Syns ikke de er hyggelige.

Jeg merker fort på folk hvordan de er,det har med energier å gjøre. Noen er faktisk menneskekjennere.

Gjest metallhøna
Skrevet

Det kan nok hende, men de prøver da visselig å være hyggelige? Er det ikke snakk om å være såkalt "sjarmør-tyrann" da? Selv om psykopati som medisinsk diagnose er sjeldent tror jeg nok mange voldsmenn og overgripere har den egenskapen der, selv om de ikke oppfyller kravene for diagnosen antisosial personlighetsforstyrrelse...

Det er best å være sur, synes jeg, for da er du i alle fall ekte...

jeg synes du har et for naivt,sort/hvitt bilde av rusmisbrukere.men det er nok fordi du har aldri kjent noen.

Ja grunnen til at jeg kjenner så mange som har røyket hasj fordi det oftest er slike mennesker som er menneskekjennere, og som er opptatt av andre ting enn å leve som maskiner i samfunnet,men leter etter en større mening i livet.

Gjest D*lilith
Skrevet

Det kan nok hende, men de prøver da visselig å være hyggelige? Er det ikke snakk om å være såkalt "sjarmør-tyrann" da? Selv om psykopati som medisinsk diagnose er sjeldent tror jeg nok mange voldsmenn og overgripere har den egenskapen der, selv om de ikke oppfyller kravene for diagnosen antisosial personlighetsforstyrrelse...

Det er best å være sur, synes jeg, for da er du i alle fall ekte...

Syns ikke det er ekte å være sur,men vær og en har sin natur....selvsagt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...