Gjest Har fått meg en lærepenge ja Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Uff, fikk meg en liten vekker her... Jeg er sikkert i ammetåke, får bruke det som unnskyldning. Jeg steriliserte brystpumpen og tåteflasken i kokende vann i dag. Så var det så fint vær i dag og babyen min lå og sov - så jeg tenkte jeg måtte sole meg litt på verandaen mens jeg leste en katalog.... Jeg hadde på vaskemaskinen og, så jeg hørte den durte i bakgrunnen. Etter å ha sittet på verandaen en stund syntes jeg at jeg hørte en rar lyd, men tenkte det nok var vaskemaskinen. Så skulle jeg inn og se etter snuppa, da hørte jeg den rare lyden sterkere, og gikk inn på kjøkkenet.... der kokte det da fælt i pannen, shit tenkte jeg, glemte jo helt av det jeg steriliserte! Så så jeg oppi, vannet var kokt bort og tingene hadde smeltet seg inn i pannen! Shit! Tenkte det var sikkert like før det tok fyr, så jeg la et lokk over og hadde pannen i vasken og lot kaldt vann renne over... Gjett om jeg fikk hjertebank. Begynte å forestille meg hva som kunne ha skjedd, f.eks. at jeg satt der på verandaen og ante fred og ingen fare, plutselig hadde det tatt fyr på kjøkkenet og spredd seg til stua, så når jeg skulle inn og se etter babyen kom jeg meg ikke inn! Eller at jeg gjorde som jeg hadde tenkt tidligere, at vi skulle ta oss en trilletur, hadde jo helt glemt av pannen jeg... så hadde jeg kommet hjem til overtent hus! Uff... så flaut og ekkelt dette at jeg ikke tør å fortelle mannen min. Skjule alle spor til han kommer hjem. 0 Siter
morsan Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Jammen bra du oppdaget det før det gikk galt! Det var på nippet et par ganger jeg skulle koke ting også, så jeg gikk derfor over til å koke det i mikrobølgeovnen. Den skrur seg jo av etter det forhåndsinnstilte antall minuttene, så da slipper du å passe på tiden. Det er fort gjort å glemme seg, f eks fordi babyen våkner el lign. Søsteren min kjøpte forresten et spesielt damp-steriliseringssett til bruk i mikroovn - en slags plate med 'pinner' på der hun satte flaskene opp ned, satte over et lokk, fylte litt vann i en beholder og satte det hele i microen noen minutter. Praktisk! 0 Siter
pekkaline Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Å herre min hatt! Det var godt du kom deg inn og sjekket. Skumle greier. Har en "brannhistorie" jeg også. Her hjemme satte tørketrommelen fyr. Det var kun sønnene mine som var hjemme. Det skjedde tidlig på morraen. Min eldste sønn skulle på jobb og tørket tøy mens han stelte seg. Gikk på kjøkkenet å spiste og tilbake på badet etterpå. Da var det grått av røyk og det luktet svidd. Vel, det var fem min til bussen skulle gå, men han,med hjelp av broren som måtte bråvåknes,, fikk ut spetakkelet på trappa, og han rakk buss og jobb. Grusomt å sitte i andre enden av tlf når sånt skjedde Huff. Men det gikk da godt! Altså: ikke bruk tørketrommel når man drar fra huset. Aller helst ingen maskiner på i tomt hus mener nå jeg. 0 Siter
Gjest tørketrommel Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Å herre min hatt! Det var godt du kom deg inn og sjekket. Skumle greier. Har en "brannhistorie" jeg også. Her hjemme satte tørketrommelen fyr. Det var kun sønnene mine som var hjemme. Det skjedde tidlig på morraen. Min eldste sønn skulle på jobb og tørket tøy mens han stelte seg. Gikk på kjøkkenet å spiste og tilbake på badet etterpå. Da var det grått av røyk og det luktet svidd. Vel, det var fem min til bussen skulle gå, men han,med hjelp av broren som måtte bråvåknes,, fikk ut spetakkelet på trappa, og han rakk buss og jobb. Grusomt å sitte i andre enden av tlf når sånt skjedde Huff. Men det gikk da godt! Altså: ikke bruk tørketrommel når man drar fra huset. Aller helst ingen maskiner på i tomt hus mener nå jeg. Og ikke ha på tørketrommel om natta! Der vi bodde før i en tomannsbolig pleide naboen å ha på tørketrommel om natta... Det likte vi svært dårlig, hva om det tok fyr da og folk lå og sov tungt? Ikke sikkert vi hadde merket det før det var for sent! Dessuten var vaskerommet deres i kjelleren, så de måtte ut av huset for å gå nedtil vaskerommet.... 0 Siter
Åsemor Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Har gjort det en gang jeg og, men glemte å legge oppi tingene så det var bare en kjele med vann som kokte seg tørr. Men koketoppen vår er så "fancy" at den faktisk slo seg av etter en stund, siden det ble for varmt. Etter det har jeg ALLTID tatt med meg "piperen" når jeg setter på noe på komfyren og vet at jeg ikke kommer til å stå foran komfyren hele tiden. 0 Siter
Gjest Brannfarlig Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Har gjort det en gang jeg og, men glemte å legge oppi tingene så det var bare en kjele med vann som kokte seg tørr. Men koketoppen vår er så "fancy" at den faktisk slo seg av etter en stund, siden det ble for varmt. Etter det har jeg ALLTID tatt med meg "piperen" når jeg setter på noe på komfyren og vet at jeg ikke kommer til å stå foran komfyren hele tiden. Før i tiden hadde jeg sånne "beskyttere" over stekeplatene for at det skulle se litt finere ut... men så hadde jeg en gang glemt å fjerne denne beskytteren og satt på platen! Så beskytteren ble jo helt svart og det ble hull igjennom den haha Skjer titt og ofte at brannvesenet må rykke ut pga røykutvikling pga tørrkokte panner. Ammende og eldre kvinner er brannfarlige. 0 Siter
pekkaline Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Og ikke ha på tørketrommel om natta! Der vi bodde før i en tomannsbolig pleide naboen å ha på tørketrommel om natta... Det likte vi svært dårlig, hva om det tok fyr da og folk lå og sov tungt? Ikke sikkert vi hadde merket det før det var for sent! Dessuten var vaskerommet deres i kjelleren, så de måtte ut av huset for å gå nedtil vaskerommet.... Ikke om natta nei. Huff, når en bor i tomannsbolig så blir det jo ganske spesielt ja. Men det går helst godt. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Det der gjorde søstra mi også. TO ganger. -og med min brystpumpe den ene gangen og ei venninnes den andre gangen. Så hvis noen av oss skalha flere barn, må søster'n ut og handle brystpumper til alle mann :-) Godt du oppdaget det da. 0 Siter
fresja Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Jeg tror slike nestenulykker skjer de fleste av oss en sjelden gang. En gang jeg kokte egg, glemte jeg egget og tok en tur ut. Kom hjem til sort panne med forkullet egg i, ellers hadde alt gått bra! En gang jeg skulle til å koke noe, kom det en kollega og hentet meg til en liten jobb. Han hadde to gamle koner med seg, som i mellomtiden skulle passe min datter, som da var liten. Da jeg kom hjem, stod plata framdeles på, for damene skjønte ikke min komfyr! Men de hadde heldigvis dratt panna av plata. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.