Gå til innhold

Hvorfor skal alt være så innvikla og firkanta?

Anbefalte innlegg

Gjest Sint på kraftselskapet!
Skrevet

For tre år siden flyttet jeg fra min tidligere samboer, et halvår senere flyttet jeg inn i ny leilighet. Det som er saken er at jeg ikke husket/visste at jeg også stod som abonnement til strømmen der, min daværende samboer skulle ordne alt av papirer osv... så jeg regnet med at saken var ute av verden.

Hørte jo aldri fra kraftselskapet så...

Så flyttet jeg altså til ny leilighet og fylte ut vanlig overtakelseskjema der med mitt navn.

Så brøt det ut brann i leilighetene der jeg bodde, bodde der bare en måned... så jeg fikk aldri regning pga regningene ble sendt til de som skulle bygge opp igjen - da vi ikke skulle betale den strømmen det tok.

Så nå når det endelig var ferdig skulle vi få regningene, og da så jeg feilen.

Navnet mitt stod der - men også min eks!

Da fattet jeg mistanke og ringte til min eks som sjekket sine regninger, han har alltid vært sløv og aldri giddet lese skikkelig på ting, jo visst, jeg stod på hans regning og!

Så nå stod både han og jeg der han bor og der jeg bor!

Så jeg ringte kraftselskapet for å få ordnet opp, men det var ikke bare og bare fordi vi ikke fylte ut skjema den gang og bla bla bla...

De kunne ikke bare slette navna fra abonnementet heller!

Og min eks som stod på min nye leilighet der han aldri hadde bodd?

Måtte vi fylle ut skjema der og? Sistnevnte slapp vi- tror jeg nå da... viser seg sikkert at hanf ortsatt står der kjenner jeg dem rett!

Så eneste måten å få navnet mitt fjernet fra hans adresse var å fylle ut et skjema der jeg var utflytter og han innflytter. Hvis det ble noe tilgode fra strømmen ville jeg få det, så måtte jeg betale tilbake til han! Hallo...

tenk om jeg ikke var til å stole på da og beholdt penga selv?

Men det var visst eneste måten....

Ok, så vi fylte ut skjema og sendte...

men hva skjer?

Idag mottok jeg regning fra kraftselskapet adressert til meg på min nye adresse, men regning for hans strømmåler!

Jeg ble mildt sagt lyn forbannet, herlighet hvor vanskelig de skal gjøre det!"

Jo, så jeg ringte og kjefta dem huda full, skulle egentlig holde meg saklig, men de var så arrogante og firkanta på tlf at jeg ikke orka høre, for dette ville jeg ikke finne meg i! Når noe kunne være så enkelt. De kunne jo bare sende regninga til han, men pga vi meldte flytting fra den og den datoen - hun jeg snakka med på tlf sa jeg skulle skrive 01. aug. så jeg gjorde jo det og regna med alt var ok.

men neida, nå må jeg betale den siste strømmen hans nå plutselig! Jeg som ikke har bodd der på tre år! hallo!

Så sa hun jeg kunne jo sende regninga til han da bla bla...

hallo! Kan de faen ikke gjøre jobben sin? Det er jo så enkelt som et tastetrykk!

Gjest comsicomsa
Skrevet

Strømleverandører er kompliserte greier hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...