Gå til innhold

Pass opp for telefonsalg angående bøker

Anbefalte innlegg

Gjest cappelen-selger
Skrevet

Fikk en telefon nå hvor jeg skulle "få" 3 bøker fra en bokklubb bare for å prøve. Jeg sa jeg ikke var interessert i å være medlem i en bokklubb. Selgeren messer videre om at jeg bare skal få dette her og at jeg ikke forplikter meg til å kjøpe noe osv. Hun nevner ikke noe om 12 måneders bindingstid... Helt på slutten av samtalen oppsummerer hun "avtalen" og DA sier hun det er 12 måneders bindingstid. Det sa hun ingenting om innledningsvis, dette sier jeg til henne. Hun småler og sier: "Jeg trodde du forstod, det jeg". Hallo? Hun sa det jo aldri, bare messet om at jeg bare skulle få noe.

Frekt.

Skrevet

Kjøper selv aldri av tlf selgere. Da er vi mye tryggere på en bokhandel synes jeg. Jeg legger på når det er selgere.

Skrevet

Kjenner til det der! Du får en bok hver måned om du ikke avbestiller.

Snakket med en kar som nærmest insisterte på å sende meg noen krimbøker. Jeg var jo skjeptisk, men jeg bandt meg ikke til noe, sa han. Fikk stadig vekk bøker for jeg glemte å avbestille, eller jeg kom ikke inn på innettsiden p.g.a. tull med passord.

Så forsøkte jeg å melde meg ut. Nei, jeg hadde ikke vært medlem lenge nok!

Nå er jeg heldigvis utmeld...

Gjest Ikke for meg
Skrevet

Kjenner til det der! Du får en bok hver måned om du ikke avbestiller.

Snakket med en kar som nærmest insisterte på å sende meg noen krimbøker. Jeg var jo skjeptisk, men jeg bandt meg ikke til noe, sa han. Fikk stadig vekk bøker for jeg glemte å avbestille, eller jeg kom ikke inn på innettsiden p.g.a. tull med passord.

Så forsøkte jeg å melde meg ut. Nei, jeg hadde ikke vært medlem lenge nok!

Nå er jeg heldigvis utmeld...

Sukk ja har alt for mange bøker fra bokklubben Energica av samme grunn. Noen som vil kjøpe?

Gjest know the shit
Skrevet

Kjøper selv aldri av tlf selgere. Da er vi mye tryggere på en bokhandel synes jeg. Jeg legger på når det er selgere.

samme gjør jeg,men har fått tilsendt mye "dritt" jeg ikke har godtatt.nå tar jeg stort sett bare tlf når jeg kjenner den som ringer...

Skrevet

Sukk ja har alt for mange bøker fra bokklubben Energica av samme grunn. Noen som vil kjøpe?

Men de har vel ganske mye innen alternativt og sånt? Kjøper jeg :)

Gjest mektig irritert på slike selgere.
Skrevet

Og folk på stands i butikken og på gata er like ille. Ta f.eks Telinet eller hva de nå heter, som prater i vei om "spotpris og billigst av alle og billigere får du det ikke, og spotpris er spotpris, og jeg har sagt alt med liten skrift til deg, og..." men ikke sier noe som helst om at du må forhåndsbetale for tre måneder i slengen (akonto) og at det er en årsavgift som kommer i tillegg til denne fantastiske spotprisen. En årsavgift som du selvfølgelig ikke får refundert om du skifter strømleverandør i løpet av året. Og takker du ja, så er du bundet til Telinet i et helt år, og kan ikke si opp avtalen din før det er gått et år. Alt dette står selvfølgelig på baksiden av kontrakten, men den gjør selgerne alt de kan for at du ikke skal få sett. Det med bindingstid står faktisk på forsiden også, men da klarer selgerne å si at "det betyr bare at vi ikke kan love deg den lave prisen i mer enn et år". Haha, kall meg dum, jeg vet da faktisk hva bindingstid betyr. Det skulle i grunn vært straffbart å oppgi slik feilinformasjon.

Så tenk dere grundig om før dere går på ting både på telefon og på gata. En strømavtale med årsgebyr er sjelden lønnsomt om du har lav strømregning (eksempelvis fjernvarme, varmepumpe, tc som betales andre steder), og lange akonto-innbetalinger og årsgebyr kan fort bli dyrt den dagen du bestemmer deg for å skifte leverandør)

Gjest mektig irritert på slike selgere
Skrevet

Jeg har også blitt oppringt av slike. Og tidlig i samtalen forteller jeg at jeg ikke er interresert i noe hvor jeg binder meg til noe eller hvor jeg må gjøre noe aktivt for ikke å få flere leveranser (avbestille og slikt) hvorpå folk nærmest blir sure og forteller meg at å sende en sms en gang i måneden og avbestille vel ikke er noe vanskelig. Jeg argumenterer videre med at jeg ikke er interessert og at jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at jeg glemmer slike ting. Og surere og surere blir selgerne. Er det mulig, sier bare jeg. Hvorfor gidder de å argumentere. Kan de ikke bare si "Ok. Ha en fin dag" eller noe slikt og legge på.

Må dog bemerke at noen selgere er jo veldig hyggelige også. Det er bare det at de få som er av denne typen irriterer meg noe så grenseløst

Skrevet

Telefonselgere tar jeg enkelt. Jeg kjøper ALDRI noe over tlf. Sann er det bare. Dessuten kan du reservere deg mot slike selgere hos Brønnøysund. Etter jeg gjorde det er det få som ringer:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...