Gå til innhold

Tips til antrekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sa ikke at det var ille, men jeg synes ikke det er selskapsantrekk når kjolen knapt går nedenfor trusekanten. :o)

Disse modellene er type 1.80 høy. Jeg er 1.60 høy så det blir ikke fult så kort på meg :-)

• Svar 111
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

28

• morsan

11

• Lillemus

6

• tonie

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Helt enig i at den i skinn er råtøff!! Men jeg turte ikke legge ut den for da tenkte jeg alle de "eldre damene" her inne ville synes det var alt for drøy. Men tydelig at mine forslag var for drøye uansett ;)

Problemet er ikke (alltid) at kjolene dere legger ut er for drøye (ok, noen er), men at de slett ikke passer på andre enn dem som har modellkropp. Da er det ikke veldig morsomt å ha litt mage og store lår som ser helt feil ut i de kjolene du har lagt ut. Når det er sagt så er dere heldige som kan bruke sånne kjoler!

Skrevet

Problemet er ikke (alltid) at kjolene dere legger ut er for drøye (ok, noen er), men at de slett ikke passer på andre enn dem som har modellkropp. Da er det ikke veldig morsomt å ha litt mage og store lår som ser helt feil ut i de kjolene du har lagt ut. Når det er sagt så er dere heldige som kan bruke sånne kjoler!

Men vi kan jo ikke vite hvordan andre ser ut!

Jeg legger hvertfall ut det jeg liker, og kunne tenke meg å gå i, uten å tenke på hvordan andre ser ut..Litt dumt kanskje?..

Men uansett, ser jo at det kan være kjipt.

Men likevel ingen grunn til å angipe, da er det bedre å si det som det er :0)

Skrevet

Dette er vel en av de første gangene jeg har lagt ut kjoler her så jeg tror ikke dere kan si at jeg alltid/ofte legger ut for drøye kjoler her nei. Men jeg er motebevisst, og ekstremt opptatt av klær.

Når det er sagt - jeg forstår hva du mener med at kjolene ikke kan brukes av alle. Men det blir litt unaturlig at jeg skal legge ut kjoler som min mormor kan gå med.

Jeg vil også presisere at trådstarter ikke nevnte noe om hennes egen alder eller fasong, så for alt jeg kunne vite er hun ung og slank.

Skrevet

Dette er vel en av de første gangene jeg har lagt ut kjoler her så jeg tror ikke dere kan si at jeg alltid/ofte legger ut for drøye kjoler her nei. Men jeg er motebevisst, og ekstremt opptatt av klær.

Når det er sagt - jeg forstår hva du mener med at kjolene ikke kan brukes av alle. Men det blir litt unaturlig at jeg skal legge ut kjoler som min mormor kan gå med.

Jeg vil også presisere at trådstarter ikke nevnte noe om hennes egen alder eller fasong, så for alt jeg kunne vite er hun ung og slank.

Du har nok ikke lagt ut så mange kjoler før som jeg har sett, men mora2 har lagt ut noen og fått lignende reaksjoner. Jeg skjønner selvsagt at dere legger ut det dere selv syns er fint og kan gå med. Men, vær realistisk, kun et fåtall av norske kvinner kan bære de kjolene. Sikkert endel som har kropp til det, men ikke selvtilliten f.eks.

Jeg er også opptatt av mote, men flere av de kjolene du la ut kunne jeg ikke tenkt meg å bruke. Det er også stor forskjell på "noe min mormor ville gått med" og hva en med litt mage og store lår på 35 kan gå med. Uansett syns jeg det er fint at dere tar dere bryet med å legge ut linker. Om ikke trådstarter likte akkurat de kjolene du la ut, finner hun kanskje noe annet på nettsiden.

Skrevet

Du har nok ikke lagt ut så mange kjoler før som jeg har sett, men mora2 har lagt ut noen og fått lignende reaksjoner. Jeg skjønner selvsagt at dere legger ut det dere selv syns er fint og kan gå med. Men, vær realistisk, kun et fåtall av norske kvinner kan bære de kjolene. Sikkert endel som har kropp til det, men ikke selvtilliten f.eks.

Jeg er også opptatt av mote, men flere av de kjolene du la ut kunne jeg ikke tenkt meg å bruke. Det er også stor forskjell på "noe min mormor ville gått med" og hva en med litt mage og store lår på 35 kan gå med. Uansett syns jeg det er fint at dere tar dere bryet med å legge ut linker. Om ikke trådstarter likte akkurat de kjolene du la ut, finner hun kanskje noe annet på nettsiden.

Vel talt! :-)

Skrevet

Disse modellene er type 1.80 høy. Jeg er 1.60 høy så det blir ikke fult så kort på meg :-)

Må bare si det at selv om de kjolene du og mora2 legger ut linker til ikke passer meg overhodet så synes jeg det er ordentlig artig å se på dem! :o) For dere finner så mye morsomt!

Skrevet

Må bare si det at selv om de kjolene du og mora2 legger ut linker til ikke passer meg overhodet så synes jeg det er ordentlig artig å se på dem! :o) For dere finner så mye morsomt!

*Smile*

Skrevet

Hehe jepp der har du meg! ;)

Jeg har prøvd uttalig ganger å overse og ikke svare. Men noen ganger klarer jeg ikke la være. Jeg synes egentlig ikke at jeg bare skal måtte finne meg i å bli kalt hore/billig/stygg/fæl/dum/teit/idiot osv etter hver eneste innlegg jeg skriver.

Dette er vel det eneste du og jeg har felles Mary Poppins! ;o)

Men det beste er å overse ham totalt.

Gjest Angela26
Skrevet

Joda, det er da noen som kler dem bedre enn andre, men jeg synes fortsatt ikke det er pent. Å skjule midjen er for de tykke og de gravide;)

Jeg synes det er fint à fremheve magen nàr jeg gàr gravid, ikke skjule den i "telt" :-)

Skrevet

Jeg synes det er fint à fremheve magen nàr jeg gàr gravid, ikke skjule den i "telt" :-)

Der er jeg enig, det er så fint med gravide mager! :0)

Hvordan er forresten formen?

Gjest Angela26
Skrevet

Der er jeg enig, det er så fint med gravide mager! :0)

Hvordan er forresten formen?

Formen er veldig bra fortiden :-) Men fòler meg som en stranda hval enkelte dager da, sà jeg mà ta det _litt_ med ro med muffinsene tror jeg.... :-/

Fikk du tilbake kroppen din fort etter nr 2? Jeg hàper det gàr like greit nà som sist...Men hvem vet!

Skrevet

Formen er veldig bra fortiden :-) Men fòler meg som en stranda hval enkelte dager da, sà jeg mà ta det _litt_ med ro med muffinsene tror jeg.... :-/

Fikk du tilbake kroppen din fort etter nr 2? Jeg hàper det gàr like greit nà som sist...Men hvem vet!

Gikk greit det, men man må jo jobbe litt for den flate magen...

Hadde et trenings- og koshold plan tilpasset meg, så da gikk det nedover i rakett fart :0)

Det går ann å komme tilbake, men da må man ville det..

Noen må jo kjempe hardere enn andre, men alle kan!

Kanskje lurt å spare litt på muffinsen ja! Hihi! ;0)

Skrevet

Ja men det var jo ihvertfal koselig da Lillemus :-)

Skrevet

Hmm mulig min venninnegjeng ikke er som andre, men veldig mange av mine venninner handler fra den nettsiden og tilsvarende nettsider. På denne nettsiden - asos - er stort sett alle kjolene sånn, det er ikke ofte vi går i lang armede kjoler. Asos står for "as seen on screen" og kopierer fra catwalken(men gjør dem mer brukervennlig)

Jeg tror dere blir litt blendet av modellene som har på disse kjolene, for jeg tror absolutt ikke man trenger ha perfekt kropp for å gå med alle disse.

Men for all del, inne på dol er gjennomsnittsalderen høyere enn noen og tyve så jeg skjønner jo at mine forslag kanskje ikke falt i smak hos alle :-)

Gjest Angela26
Skrevet

Gikk greit det, men man må jo jobbe litt for den flate magen...

Hadde et trenings- og koshold plan tilpasset meg, så da gikk det nedover i rakett fart :0)

Det går ann å komme tilbake, men da må man ville det..

Noen må jo kjempe hardere enn andre, men alle kan!

Kanskje lurt å spare litt på muffinsen ja! Hihi! ;0)

Jeg har tenkt à trene hardt og spise sunt, ogsà skal jeg amme om jeg fàr til det, da vil vel kiloene renne av, hàper jeg :-) Jeg er i allefall innstilt pà dette, ogsà motiveres jeg med tanke pà at jeg skal gifte meg neste sommer :-D

Skrevet

30 årslag -1: Jeg ar aldri vært så glad i babydoll-stilen, og med blondekanten mot puppene og fargekombinasjonen må denne kjolen bæres av en som både er ung, smekker og pen! ;-)

30 – 2: Også denne er for de yngre og/eller mer flatbrystede. Rosa er ikke min favorittfarge akkurat, men de krussedullene over brystet synes jeg var fint. Jeg hadde nok likt kjolen bedre uten volang nederst.

40 -1: veldig fin på modellen, da, men neppe en kjole for ”folk flest” denne heller. Fine detaljer over brystet, fint med kontrasten sort/hvit. Litt vel kort for de litt mer ’voksne’ damene.

40 – 2: Dette synes jeg var en rar kjole – ikke særlig pen. Skjørtet litt sånn nusselig, mens overdelen litt vel ”forklekjole-atig”.

40 – 3: Pen. Hvis den hadde hatt litt mer markert liv, altså et slags ”bærestykke” fra puppene og ned i livet, og deretter samme skjørtet sydd på (i.e. blir len anelse sidere), hadde jeg kunnet bruke denne.

50 – 1: Kul kjole for den unge. Jeg liker kontrasten mellom det sorte og det hvite.

50 – 2: Nok en flott kjole, men med de tversoverstripene er det kun for de tynne.

50 – 3: Gørss & gru! Dette var ikke vakkert. Men hver sin smak, og ikke minst: hver sine sider man vil fremheve. Har man veldig lange, slanke ben, vil man nok helst ha en kort-kort kjole. Jeg derimot vil heller ha en som går lengre ned mot knærne, men til gjengjeld MÅ jeg ha den litt utringet! ;-)

Jeg hadde valgt 40-3

Skrevet

Jeg hadde valgt 40-3

Det hadde nok jeg også, men som jeg var inne på så ville jeg egentlig ha moderert livet.

Jeg kler ikke spesielt godt de kjolene som bare går inn rett under puppene uten å være ettersittende helt ned til livet. :-(

Og det er dessverre MYE av slikt i butikkene nå, både hva gjelder kjoler og topper:-(

Skrevet

Det hadde nok jeg også, men som jeg var inne på så ville jeg egentlig ha moderert livet.

Jeg kler ikke spesielt godt de kjolene som bare går inn rett under puppene uten å være ettersittende helt ned til livet. :-(

Og det er dessverre MYE av slikt i butikkene nå, både hva gjelder kjoler og topper:-(

Jeg likte den babydoll-stilen øverst også jeg.

Jeg går på en del 50-års dager for tiden og det er stor forskjell på hvordan damer i 40-åra kler seg. Noen kan godt gå kledd slik og gjør det, mens andre henger igjen i 90-åra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...