Gå til innhold

Frekke barn

Gjest Jaja for en verden

Anbefalte innlegg

Gjest Jaja for en verden
Skrevet

Er det bare meg eller er stort sett barn frekke små krapyl?

Store i kjeften og stygge med hverandre,eier ikke barn oppdragelse i dag?

Er forbauset!

Gjest syns det er vanskelig å strekke til
Skrevet

Som in mor pleier å si, unger er ikke noen nusselige små uskyldige vesener men små mennesker, egne individer med høyst forskjellige personligheter...

Altså noen er frekkere, mer frempå enn andre...

Men som foreldre prøver man å vise hva som er rett og hvordan ting skal være. Gudene skal vite at ungene i en flokk ikke er like, og at man kan slite max med å få oppdragelsen til.

Skrevet

Unger er vel som andre folk vil jeg tro. Jeg synes voksne også er veldig ego og frekke nå for tida, så da kan man ikke akkurat forvente at ungene skal være noe bedre.

Gjest oppdragelse er tingen
Skrevet

Er det du som har oppdratt dem så dårlig? hehe :D

Du får bli litt mer striks med oppdragelsen, har du sett nannyhjelpen på tv?

Der får man en rekke gode tips.

Vis dem at ting får konsekvenser, ikke bare si ikke gjør det der. Og vær et godt eksempel selv. Hjelper ikke si til ungen at de ikke skal gjøre sånn og sånn, når foreldrene gjør det selv.

Skrevet

Det er ikke min erfaring. Unger er like forskjellige som voksne folk, men jeg blir som regel gledelig overrasket over hvor mange fine unger som finnes. Men noen har ikke har med seg nok folkeskikk i ballast hjemmefra, og vi voksne generelt er av og til usedvanlig slette rollemodeller for dem.

Men ofte opplever jeg at de som klager mest over hvor kjipe barn og ungdommer er, er de samme som behandler alle under 20 år som potensielle forbrytere og utskudd.

Skrevet

Hvis de ikke eier oppdragelse, hvem sin skyld er det?

Gjest Jaja for en verden
Skrevet

Hvis de ikke eier oppdragelse, hvem sin skyld er det?

Det er foreldrene sin skyld som burde ta seg selv i nakken og få fingeren ut!

Får man barn får man oppdra dem også.

Skrevet

Det er foreldrene sin skyld som burde ta seg selv i nakken og få fingeren ut!

Får man barn får man oppdra dem også.

Ja nettopp, var jo nettopp det jeg ville fram til...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...