Gå til innhold

Jeg vil være med på tur med kjærestens kompiser!

Anbefalte innlegg

Gjest alomira
Skrevet

Ok, dette starta med en snakk om en tur med min sambo (mann) og gutta. Jeg var tilstede, og antok selvfølgelig at jeg og skulle være med.

Så kommer det fram at nei...Dette vil være en guttetur, altså ingen damer. Jeg blir fryktelig sint og skuffa, for jeg ser ikke på meg selv som dame. Jeg anser meg som "en av gutta", jeg føler jeg er litt gutteaktig og liker å være sammen med disse folka. Jeg ser på min samboers venner som mine venner, men nå kommer det fram at dette ikke er tilfelle.

Er jeg bare "dama" hans? Som bare er med på slep?

Min samboer sier det er ikke snakk om å være utro eller noe, men at det vil være mye drikking og skitprat. Hva så, kan jeg ikke være med på det jeg da...

Jeg har ingen jentevenner og har ikke interesse av å være med på jenteturer. Så det betyr vel at jeg aldri får være med på det jeg syns er gøy da, bare fordi jeg er jente. Med mindre jeg skaffer meg mine "egne" guttevenner? Det blir vel ikke noe poppis det heller. Jeg føler meg skikkelig satt i bås nå. Sint og veldig fornærma.

Gjest til deg
Skrevet

Jeg hadde bedt ham om å velge. At du får være med eller at han finner en annen kvinne han kan fortelle kompisene om hvordan hun er i senga.

Skrevet

Skal det være guttetur så skal det være guttetur, samme hvor lite jentete du føler deg. :o) Partur er en ting, guttetur noe helt annet.

Skrevet

Kompisane til mannen din ser på deg som jente ;-)

Greit du blei skuffa - du har lyst å bli med. Prøv å finne på noko koseleg sjølv. Å hevne seg er ganske *barnsleg*.

Gjest møte på midten
Skrevet

''Jeg har ingen jentevenner og har ikke interesse av å være med på jenteturer. Så det betyr vel at jeg aldri får være med på det jeg syns er gøy da, bare fordi jeg er jente. Med mindre jeg skaffer meg mine "egne" guttevenner? Det blir vel ikke noe poppis det heller. Jeg føler meg skikkelig satt i bås nå. Sint og veldig fornærma.''

Jeg forstår deg litt.Men i mitt tilfelle er det min kjære som har det som deg.Han liker mine venninner og har alltid hatt nære jentevenner. Han snakker bedre med jenter enn med gutter. Vi har det kjipt de gangene jeg drar på jentetur, derfor har vi begrenset dette. Nå drar jeg kun på utdrikningslag eller andre litt spesielle jenteturer. Vi drar nå mest sammen på turer og steller i stand opplegg for begge parter. Dette er nok noe dere må snakke om slik at han ikke drar avgårde uten deg mere enn nødvendig. Det er også lurt at du planlegger noe annet de gangene han skal avgårde. Da slipper du å sitte å vente.... Min kjære sin erfaring er at da går helgen mye bedre.

Skrevet

Som par trenger man å finne på ting fra hverandre iblant også. Denne turen er en slik ting for kjæresten din. Hvis han stadig dro på turer uten at du fikk være med hadde jeg forstått at du ble lei, men for en enkelt tur ser jeg bare ikke problemet. Må du være med på alt han gjør?

Kanskje du kan gjøre en innsats for å finne noen egne venner også? Det kan fort bli slitsomt for et par hvis bare den ene parten har venner, og den andre alltid må være med. Du trenger ikke nødvendigvis finne jentevenner, og det er uansett mange jenter som er som deg og ikke trives i typisk "jentete" miljø.

Gjest Elextra
Skrevet

Han må få lov til å ha egne venner og gjøre ting uten deg - det er ikke en selvfølge at du er med på alt selv om dere er kjærester.

Guttetur er guttetur. Hadde jeg skullet på jentetur og en av jentene hadde med seg mannen/kjæresten sin, hadde jeg ikke syntes noe særlig om dét.

Tror ikke du skal bekymre deg, og heller jobbe for å få egne venner.

Gjest drynites
Skrevet

Jeg hadde bedt ham om å velge. At du får være med eller at han finner en annen kvinne han kan fortelle kompisene om hvordan hun er i senga.

Herregud, for et teit innlegg!!

Skrevet

Han må få lov til å ha egne venner og gjøre ting uten deg - det er ikke en selvfølge at du er med på alt selv om dere er kjærester.

Guttetur er guttetur. Hadde jeg skullet på jentetur og en av jentene hadde med seg mannen/kjæresten sin, hadde jeg ikke syntes noe særlig om dét.

''Hadde jeg skullet på jentetur og en av jentene hadde med seg mannen/kjæresten sin, hadde jeg ikke syntes noe særlig om dét.''

Nei, det kan du trygt si! Da hadde jeg vært fristet til å avlyse hele turen gitt. Jentetur er jentetur! Jeg hadde umiddelbart mistenkt karen for å være sykelig sjalu og kontrollerende - og tilsvarende om ei jente maste seg til å være med partneren på guttetur.

Skrevet

Herre-min-jesus, dette er jo en guttetur og ikke en tur med kjærester. Jeg skjønner ikke at du ikke ser dette, med mindre du er homse og er gutt.

Gjest Elextra
Skrevet

Herre-min-jesus, dette er jo en guttetur og ikke en tur med kjærester. Jeg skjønner ikke at du ikke ser dette, med mindre du er homse og er gutt.

'', med mindre du er homse og er gutt.''

Synes ikke det stiller seg særlig annerledes om kjæresten er gutt.

Skrevet

Jeg forstår det kjempe godt!

Jeg har også bare hatt guttevenner, og vært en av gutta.

Hadde blitt kjempe såret om jeg ikke fikk bli med på tur...

Likevel har Snaxy hatt noen turer med gutta alene, samme har jeg. Så man må finne en middelvei..

Og når vi har vært på turer, reiser vi som kompiser, ikke som kjærester. Visst du forstår meg rett..

Ikke moro med par på tur om de sitter oppå hverandre hele tiden.

Skrevet

Heia.

Jeg er nok litt som deg. Typisk guttejente, med flest guttevenner. LIker ikke jentesladder og liker i grunnen ikke å være på typiske jentekvelder. Trivest best med gutta. De er liksom enklest.

Har vært på mange gutteturer, men aldri sammen med kjærestens gjeng. Og etter at jeg ble sammen med ham, har jeg heller dratt ham med på med "mine gutter", eller latt vær å reise. Har også egentlig funnet ut at på en måte så går det greit å være sammen med jenter også, men det må ikke være sånne typiske jente jenter som snakker sminke, hår og klær hele tiden. Heller ikke det motsatte, jenter som snakker mekking og biler. Men rett og slett noen man trives med.

Det er viktig for par å gjøre ting på egenhånd. Og selv om jeg trives veldig godt med mine kjærestes venner, så ser jeg tydelig at han har godt av kvelder og helger sammen med dem alene. På samme måte som jeg har godt av å være sammen med mine venner på egenhånd.

Da får man et mye mer interessant forhold. Men så klart, veldig viktig å gjøre ting sammen også. Spør om de ikke kan finne på noe liknende med partnere ei anna gang.

Skrevet

'', med mindre du er homse og er gutt.''

Synes ikke det stiller seg særlig annerledes om kjæresten er gutt.

Det er lettere å identifere seg med en guttetur da.

Skrevet

Gutteturer er jo for gutta, og jenteturer for jentene, og jeg forstår at kjæresten din ikke vil ha med deg når ingen av de andre gutta har med seg damene sine. Noen ganger må man finne på ting hver for seg også, og typen din synes sikkert det er godt å gjøre noe uten deg vet du. Du får legge andre planer for helga, dra på kino eller noe sånt, eller bare slappe av med video og smågodt :-)

Skrevet

''Hadde jeg skullet på jentetur og en av jentene hadde med seg mannen/kjæresten sin, hadde jeg ikke syntes noe særlig om dét.''

Helt enig - det må være likt for alle! :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Helt enig!

Skrevet

Du må tenke positivt. De ville _helt_ sikkert hatt deg med, men da hadde det blitt vanskelig å nekte de andre damene, og vips hadde hele turen blitt sånn passe festlig.

;)

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Så kommer det fram at nei...Dette vil være en guttetur, altså ingen damer.''

Uansett hvor gode venner jeg er med kompisene til gubben så hadde jeg ikke overhodet ikke tenkt tanken på at jeg skulle være inkludert i noen guttetur. På samme måte som han skjønner at selv om han er til stede når det planlegges jentetur, så blir han aldri en av jentene, ergo skal han ikke være med.

''Jeg blir fryktelig sint og skuffa, for jeg ser ikke på meg selv som dame. Jeg anser meg som "en av gutta", jeg føler jeg er litt gutteaktig og liker å være sammen med disse folka.''

Men hva med kompisgjengen da? Det som er vesentlig i denne saken er hvordan de ser på deg, ikke hvordan du ser på deg selv. Og om du er "en av gutta" aldri så mye, så er du først og fremst dama til ene kompisen deres.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...