Gå til innhold

Hva er din favoritt hverdagsmat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe av den beste maten jeg kan få er middagen vi nettopp hadde - pasta med grønnsaker woket i fløte og hvitløk, med parmesan på toppen. Fantastisk godt! :-)

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• BMS!

28

• ....AV

5

• mariaflyfly

4

• org

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Noe av den beste maten jeg kan få er middagen vi nettopp hadde - pasta med grønnsaker woket i fløte og hvitløk, med parmesan på toppen. Fantastisk godt! :-)

Hørtes godt ut, ser ikke bort fra at jeg kommer til å prøve denne også, jeg :-D

Tusen takk for svar

Skrevet

Wokgrønnsaker med kylling eller scampi, med saus av sweet chilli og soya saus er rask og god middag til meg.

Gjest ViViola
Skrevet

Ja, bare for meg som gjerne vil ha ting inn med t-skje..... Du fryser dem ustekt ikke sant, så tar du dem opp etterhvert som du skal bruke dem?

Ja, fryser dem ustekt.

Hadde ingen oppskrift jeg heller da jeg gjorde det første gang, så det ble en veldig kompakt grateng da. Husker jeg måtte lage litt hvit saus som vi blandet i på tallerkenen, men det gikk jo fint det òg. :-)

Skrevet

Når alle er sure og slitne og sultne, da lager jeg havregrøt. Alle ungene elsker det, og jeg også :)

Godt, sundt og mettende, og superraskt å lage.

Ingen over, ingen ved siden :)

Gjest utålmodig og blakk
Skrevet

Når alle er sure og slitne og sultne, da lager jeg havregrøt. Alle ungene elsker det, og jeg også :)

Godt, sundt og mettende, og superraskt å lage.

Ingen over, ingen ved siden :)

hva trengs utenom havregryn og vann?blakk for tiden,så jeg trenger noe billig...og helst godt og sunt i tillegg:)

Skrevet

hva trengs utenom havregryn og vann?blakk for tiden,så jeg trenger noe billig...og helst godt og sunt i tillegg:)

Havregrøt er best når den lages på melk da. Den kan lages på vann, guttungen her elsker det, jeg synes den er pyton. :o)

Skrevet

Tusen takk. Den så jammen god ut også. Den skal jeg prøve en dag tiden er knapp ja :-D

Ha en flott kveld

Ja, den synes jeg så god ut også.

Ideen er herved stjålet for fremtidig bruk. :-)

Gjest utålmodig og blakk
Skrevet

Havregrøt er best når den lages på melk da. Den kan lages på vann, guttungen her elsker det, jeg synes den er pyton. :o)

høres best ut med melk,men jeg skal prøve meg litt frem:) takk for svar iallefall:)

AneM1365380603
Skrevet

Fiskeform i tomatsaus.... Hmmmm. Det har jeg aldri hørt om før.

Tusen takk for tips, og utdyp gjerne den fiskeformen litt.... AneMs mann har sikkert en oppskrift :-D

Nå er min kjære kommet hjem, så her er oppskrifta:

Fisk med tomatpure:

1 blokk med sei fra frysedisken. Den deles i skiver og krydres med krydderblanding før den legges i en smurt ilfast form på 20X30 cm.

1 pakke fløte og en liten boks tomatpure vispes godt sammen. Ha i en liten boks mais og hakket purreløk. Denne blandingen heller du over fisken.

Du kan gjerne ha ost på toppen.

200 grader i 40 minutter.

Serveres med poteter og gulrot. Det er sikkert godt med salat til, det skal jeg lage neste gang.

Aliza1365380759
Skrevet

Ja, den synes jeg så god ut også.

Ideen er herved stjålet for fremtidig bruk. :-)

Her tråles matprat.no for nye mat-ideer når både samboeren min og jeg egentlig er litt matlei, så det er fritt fram for stjeling av mat-ideer her ja! :-) Forøvrig passer eventuelle rester godt som lunsj dagen etter hvis det er tilgang på micro på skolen, for de av oss som ennå er studenter og må tenke litt økonomisk ;-)

Skrevet

Her tråles matprat.no for nye mat-ideer når både samboeren min og jeg egentlig er litt matlei, så det er fritt fram for stjeling av mat-ideer her ja! :-) Forøvrig passer eventuelle rester godt som lunsj dagen etter hvis det er tilgang på micro på skolen, for de av oss som ennå er studenter og må tenke litt økonomisk ;-)

Ja, matprat er ei god side.

Men vi har barn som nok er over gjennomsnitte sære på maten - derfor går det mye i det samme, dessverre!

Oppvarmet lunsj er arbeidsdagens høydepunkt!

Skrevet

Jeg liker best havregrøt med vann, så du får prøve deg frem :-D

Vennlig hilsen

Skrevet

Wokgrønnsaker med kylling eller scampi, med saus av sweet chilli og soya saus er rask og god middag til meg.

Hørtes deilig ut :-D

Skrevet

To retter går ofte igjen hos oss:

Kyllingwok med sterk karri. Marinerer oppskåret kyllingfilet i like deler soyasaus og olivenolje, hvitløk og sterk karri (ca. 1 teskje pr. filet). Steker grønnsaker etter ønske (ofte løk, minimais, brokkoli eller blomkål, paprika, sukkererter), legger de bort. Steker kyllingen, har i buljong, mer karri, soyasaus og maisennajevner. Tar i grønnsakene igjen, varmer de lett, og serverer med ris.

Stekt laks/ørret med ris og brokkoli. På risen har vi rømme og et cajunkrydder som heter Tony Cacheres Original Seasoning (for øvrig ett av de beste krydderiene jeg har!).

Skrevet

Jeg halvblander vann og melk, og har i havregryn og litt salt. Husk at det tykner når det koker, så ikke ha i for mye havregryn. Har du i for lite, så blir det havresuppe :)

Så kan du servere helt enkelt med sukker og kanel, eller du kan servere med eplesyltetøy og kanel (veldig godt).

Du kan også bruke eplebiter og rosiner, eller andre bær.

Nam, nam :)

Skrevet

To retter går ofte igjen hos oss:

Kyllingwok med sterk karri. Marinerer oppskåret kyllingfilet i like deler soyasaus og olivenolje, hvitløk og sterk karri (ca. 1 teskje pr. filet). Steker grønnsaker etter ønske (ofte løk, minimais, brokkoli eller blomkål, paprika, sukkererter), legger de bort. Steker kyllingen, har i buljong, mer karri, soyasaus og maisennajevner. Tar i grønnsakene igjen, varmer de lett, og serverer med ris.

Stekt laks/ørret med ris og brokkoli. På risen har vi rømme og et cajunkrydder som heter Tony Cacheres Original Seasoning (for øvrig ett av de beste krydderiene jeg har!).

Tror jeg må prøve denne også jeg :-D

Tusen takk

Skrevet

Gilde kjøttkaker :0)

Ferdigkjøpte komper er også godt, også farserett med makkaroni :0)

Hva er komper igjen?

Er det di hvite klompene man har i Sodd?

Skrevet

Hva er komper igjen?

Er det di hvite klompene man har i Sodd?

Komper er en potetball, med kjøtt inni! :0)

Noen kaller det raspeball.

Skrevet

Tenkte jeg skulle ha denne på ukesplanen min, er du snill og gir meg den i detalj?

Vennlig hilsen eg som må ha ting inn med t-skje

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...