Gå til innhold

Hva er din favoritt hverdagsmat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle ha denne på ukesplanen min, er du snill og gir meg den i detalj?

Vennlig hilsen eg som må ha ting inn med t-skje

...øh... her i huset er det samboer som er kokk, mens jeg har totalt gryteangst... så om du kan vente en times tid til han kommer hjem? ;-P

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• BMS!

28

• ....AV

5

• mariaflyfly

4

• org

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nå er min kjære kommet hjem, så her er oppskrifta:

Fisk med tomatpure:

1 blokk med sei fra frysedisken. Den deles i skiver og krydres med krydderblanding før den legges i en smurt ilfast form på 20X30 cm.

1 pakke fløte og en liten boks tomatpure vispes godt sammen. Ha i en liten boks mais og hakket purreløk. Denne blandingen heller du over fisken.

Du kan gjerne ha ost på toppen.

200 grader i 40 minutter.

Serveres med poteter og gulrot. Det er sikkert godt med salat til, det skal jeg lage neste gang.

Denne kommer helt sikkert på menyen, men det må bli med en annen fisk en sei.

Sånn seiblokker matet vi alltid katten vår med når jeg var liten. Så for meg blir det som om jeg skulle tatt en boks kattemat.... Jeg finner sikkert på noe lurt....

Skrevet

Hjemmelaga fiskegrateng. Ungene digger det.

Og pasta med salviesmør og kyllingfilet.

Salviesmørpasta er herved oppført på min ukesmeny, jeg gleder meg til å smake.

Jeg har salvie i kjøkkenhagen min, så nå får jeg brukt den til noe annet en stektepoteter. Supert :-D

AneM1365380603
Skrevet

Denne kommer helt sikkert på menyen, men det må bli med en annen fisk en sei.

Sånn seiblokker matet vi alltid katten vår med når jeg var liten. Så for meg blir det som om jeg skulle tatt en boks kattemat.... Jeg finner sikkert på noe lurt....

''Sånn seiblokker matet vi alltid katten vår med når jeg var liten. Så for meg blir det som om jeg skulle tatt en boks kattemat.... Jeg finner sikkert på noe lurt....''

Hihi, så morsomt :o) Jeg skjønner godt du står over seiblokka. Torsk er sikkert like godt, eller lyr.

Skrevet

...øh... her i huset er det samboer som er kokk, mens jeg har totalt gryteangst... så om du kan vente en times tid til han kommer hjem? ;-P

Jepp,klart at jeg kan vente :-D

Takk

Skrevet

Jepp,klart at jeg kan vente :-D

Takk

Hehe, nå er han på Maxbo. Men skal nok få det til senere ;-)

Skrevet

Svigermors hjemmelagede fiskeboller!

Laksefilet bakt i ovnen m/sitron, salt, pepper og basilikum, og masse gulrot og broccoli i formen(, og gjerne en boks fløte, da blir den nok ikke sunn, men bedre, hehe!) Agurksalat & poteter ved siden av.

Svinekoteletter.

Skrevet

Har en fiskebollegryte som er god hverdagsmat, synes jeg.

Den heter "Pernilles fiskebollegryte".

Fiskeboller legges lagvis med tomater i skiver og purre i ringer i en ildfast form. Del fiskebollene på langs. Salt og pepper mellom lagene. Så lager du en tykk hvit saus som helles over og ost på toppen. Inn i ovnen ved 200 -225 gr. til alt er varmt og osten er smeltet.

Skrevet

Har en fiskebollegryte som er god hverdagsmat, synes jeg.

Den heter "Pernilles fiskebollegryte".

Fiskeboller legges lagvis med tomater i skiver og purre i ringer i en ildfast form. Del fiskebollene på langs. Salt og pepper mellom lagene. Så lager du en tykk hvit saus som helles over og ost på toppen. Inn i ovnen ved 200 -225 gr. til alt er varmt og osten er smeltet.

Milde, denne skal jeg prøve allerede i morgen.

Tusen takk. Nå ble jeg sulten.....

Skrevet

Fiskesuppe - vi bruker Findus fra frysedisken med ekstra laks og tilsatt sukkererter.

Spagetti med spinat- og norzolasaus.

Hjemmelaget tomatsuppe laget av tomatboks med kjøttboller eller pølsebiter i.

Stekt eller ovnsbakt laks.

Indisk seigryte.

Skrevet

Fiskesuppe - vi bruker Findus fra frysedisken med ekstra laks og tilsatt sukkererter.

Indisk seigryte.

Heia!

jeg hadde laksen din her om dagen. Supergod, og for ikke å snakke om hvor lett det var.

Tusen tusen takk, tror det blir en gjenganger fremover. Vi hadde det på tirsdg, og veldig godt kalt som lunsj dagen etter da...

Skrevet

Heia!

jeg hadde laksen din her om dagen. Supergod, og for ikke å snakke om hvor lett det var.

Tusen tusen takk, tror det blir en gjenganger fremover. Vi hadde det på tirsdg, og veldig godt kalt som lunsj dagen etter da...

Ja, den er en favoritt og gjenganger hos oss også. Både barn og voksne liker den og det er jo ingen ulempe at den er lett å lage.

Hyggelig at du likte den:-)

Skrevet

Milde, denne skal jeg prøve allerede i morgen.

Tusen takk. Nå ble jeg sulten.....

Hvis du har dårlig tid, så er det bedre med vårløk enn purre, for purren kan bli litt seig hvis den ikke får koke litt.

Skrevet

Hvis du har dårlig tid, så er det bedre med vårløk enn purre, for purren kan bli litt seig hvis den ikke får koke litt.

Takk, hvor lenge har du den i ovnen om du har purre?

Jeg er glad i både vårløk og purre jeg, så det går hipp som happ her i heimen.

Skal gi deg tilbakemelding når jeg har prøvd den ut :-D

Skrevet

Tror jeg må prøve denne også jeg :-D

Tusen takk

Bare hyggelig :).

mvh. "matvrak"

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1219951407' post='3944406]

Svigermors hjemmelagede fiskeboller!

Laksefilet bakt i ovnen m/sitron, salt, pepper og basilikum, og masse gulrot og broccoli i formen(, og gjerne en boks fløte, da blir den nok ikke sunn, men bedre, hehe!) Agurksalat & poteter ved siden av.

Svinekoteletter.

Hjemmelagede fiskeboller, hørtes utrolig godt ut. Men jeg får holde meg til fiskepudding /fiskeboller jeg får kjøpt, i alle fall i førsteomgang,

Men jeg er glad i å lage mat fra bunnen, så om du mener det er verdt å lage di selv, kan det hende jeg gjør ett forsøk,men det blir ikke denne uka :-D

Skrevet

Takk, hvor lenge har du den i ovnen om du har purre?

Jeg er glad i både vårløk og purre jeg, så det går hipp som happ her i heimen.

Skal gi deg tilbakemelding når jeg har prøvd den ut :-D

Tenker den bør stå i alle fall en halv time.

Skrevet

Indisk seigryte.

Kan jeg få oppskriften på den Indiske seigryta?

Skrevet

Tenker den bør stå i alle fall en halv time.

Tusen takk...

Jeg skal ha den til mandag :-D Ble ikke til at vi hadde den dagen jeg sa, fordi vi ikke var hjemme :-D

God søndag!

Skrevet

Indisk seigryte.

Og vist du vil kan du gjerne gi meg oppskriften på:

Spagetti med spinat- og norzolasaus

Tomatsuppe lager jeg veldig mye på denne årstiden, for da er tomatene så gode. Til vintern skal jeg prøve med bokstomater, jeg har alltid bare tomatsuppe som "høstmat", og det er det jo egentlig ikke noen grunn til.

Ha en flott søndag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...