Gå til innhold

Hva er din favoritt hverdagsmat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg få oppskriften på den Indiske seigryta?

Kutt 1 liten purre, 1 liten paprika og 2 små epler i biter

Surr i panne med litt olje og curry-pulver. Hell på en skvett matfløte (kan sløyfes) og et glass Tikka masala-blanding (jeg pleier bruke pose+rømme). Litt mangochutney er heller ikke negativt. Ha i seifilet og la det småputre til fisken er ferdig. Seien kan byttes ut med reker - eller noe annet. Server med ris, grønn salat og/eller nanbrød.

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• BMS!

28

• ....AV

5

• mariaflyfly

4

• org

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Og vist du vil kan du gjerne gi meg oppskriften på:

Spagetti med spinat- og norzolasaus

Tomatsuppe lager jeg veldig mye på denne årstiden, for da er tomatene så gode. Til vintern skal jeg prøve med bokstomater, jeg har alltid bare tomatsuppe som "høstmat", og det er det jo egentlig ikke noen grunn til.

Ha en flott søndag.

1 løk

375 g fryst spinat

2 dl creme fraiche (eller lettrømme)

100 g norzola (går ikke med normanna!)

Finhakk løken. Tin spinaten i en kjele, ha i løk og creme fraiche. Kok i 5 minutter. Smuldre norzolaen i kjelen og rør til osten har smeltet.

Kok pasta og server med sausen.

Kjempeenkelt og kjempegodt!

Skrevet

1 løk

375 g fryst spinat

Finhakk løken. Tin spinaten i en kjele, ha i løk og creme fraiche. Kok i 5 minutter. Smuldre norzolaen i kjelen og rør til osten har smeltet.

Tusen takk.

Dette hørtes supergodt ut. Takk takk

Skrevet

Kutt 1 liten purre, 1 liten paprika og 2 små epler i biter

Surr i panne med litt olje og curry-pulver. Hell på en skvett matfløte (kan sløyfes) og et glass Tikka masala-blanding (jeg pleier bruke pose+rømme). Litt mangochutney er heller ikke negativt. Ha i seifilet og la det småputre til fisken er ferdig. Seien kan byttes ut med reker - eller noe annet. Server med ris, grønn salat og/eller nanbrød.

Tusen takk skal du ha! Det høres nydelig ut, må prøves en av de første dagene!

Gjest ville jeg ikke tålt desverre...
Skrevet

1 løk

375 g fryst spinat

Oi. Høres kjempegodt ut, men ville nok trillet etter en måned om jeg var gjest hos deg... ;)

Skrevet

Oi. Høres kjempegodt ut, men ville nok trillet etter en måned om jeg var gjest hos deg... ;)

Vi har ikke alle disse hver uke... Ellers er det da ikke så ille. Oppskriften er til 4 personer, dvs. at hver person får i seg ca. 500 kcal til middag. Ingen hos oss triller:-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Lager plenty med hvit, litt tykk saus. (jevning først og tykne den med Maizena for å slippe å bruke så mye smør). Smak til med salt, pepper og revet muskatnøtt.

Tilsett fisk i terninger. Jeg pleier å bruke frosne fileter fra frysedisken, og jeg synes gratengen blir ekstra god med røkt kolje. Fisken kan godt være frossen når du tilsetter den. La den trekke litt og avkjøle litt før du kakker i 4 egg og tilsetter kokt makaroni. Hell smørja over i en stor ildfast form og steik på 200 grader i en snau time. Den kan gjerne lages i stand dagen i forveien, slik at det bare er steikinga som gjenstår. Serveres med kokte gulrøtter.

Pasta med salviesmør lager jeg slik:

Smelt / fres smør i ei lita gryte, tilsett noen fedd hvitløk som du gir et kakk med flata på kniven (altså legger flata på kniven oppå og dunker hardt så feddet får seg en trøkk), et par skiver sitron og en god dose fersk salvie. La dette frese en liten stund, slik at det setter seg smak i smøret, som du så siler av. Fres kyllingfileter i panna på hver side (krydre først!) og la dem steike ferdig i ovnen på ca 200 grader i ildfast form. Kok opp pasta, hell av vannet og ta den tilbake i gryta. Tilsett smøret og rør det inn slik at pastaen ikke klistrer. Kyllingen danderes oppå pastaen. Serveres med revet fersk parmesan, salt og pepper.

Nå står jeg med pcen på kjøkkenbenken og lager pasta med salvie smør, jeg gleder meg til å smake. Det lukter himmelsk her, og salvien kommer rett fra egen hage :-D

Skrevet

Nå står jeg med pcen på kjøkkenbenken og lager pasta med salvie smør, jeg gleder meg til å smake. Det lukter himmelsk her, og salvien kommer rett fra egen hage :-D

Wow, imponerende med egendyrka salvie! :) Du får rapportere etter middag! :)

Skrevet

Wow, imponerende med egendyrka salvie! :) Du får rapportere etter middag! :)

''Wow, imponerende med egendyrka salvie! :) ''

Ja, ikke sant ;-D Salvie er det mest takknemlige i kjøkkenhagen min, staude, og kommer igjen år etter år.

''Du får rapportere etter middag! :)''

Veldig godt var det, anbefales abosolutt. Jeg hadde en salat vedsiden av, men nestegang blir det med noen spennende grønnsaker tenker jeg.

Sønn ble utrolig skuffet, men det hadde jeg forutsett, og hadde ren pasta i bakhånd. Så nå er hele familien god og mett. Takk takk....

Gjest annlovinda
Skrevet

Hjemmelaga fiskegrateng. Ungene digger det.

Og pasta med salviesmør og kyllingfilet.

Den retten, pasta med salviesmør og kyllingfilet, den er bare nydelig. En av favorittene til alle oss 4 her hjemme. Til og med hun sære 18-åringen som egentlig ikke vil ha kyllingfilet elsker den.

Skrevet

Den retten, pasta med salviesmør og kyllingfilet, den er bare nydelig. En av favorittene til alle oss 4 her hjemme. Til og med hun sære 18-åringen som egentlig ikke vil ha kyllingfilet elsker den.

Det var kult å høre. Begge mine unger er veldig glade i det også. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...