Gå til innhold

Lyst på barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Innimellom har jeg så utrolig lyst på barn. Noen å ta meg av til de blir voksne og noen å støtte også etter at de er flyttet ut... Noen å gi omsorg til, å gi kunnskap og lærdom til, noen å kalle "barnet mitt" eller "barna mine" (blir stolt bare ved tanken)... Noen å støtte, lytte til og elske ubetinget. Mitt eller mine barn.

Måtte bare få det ut...

Skrevet

Jeg har absolutt ikke noe problem med å skjønne at man ønsker seg barn! :-)

Ps: Er du den samme damedame/Sarah Bernhard som var her tidligere? :-)

Skrevet

Jeg har absolutt ikke noe problem med å skjønne at man ønsker seg barn! :-)

Ps: Er du den samme damedame/Sarah Bernhard som var her tidligere? :-)

Nei, det er virkelig ikke vanskelig å skjønne :) Må ligge ganske dypt i, tror jeg. Det er jo så utrolig mange barn, mødre og fedre der ute i verden også, som minner oss på lysten...

damedame, ja :) Hyggelig å se et kjent nick, morsan :)

Skrevet

Nei, det er virkelig ikke vanskelig å skjønne :) Må ligge ganske dypt i, tror jeg. Det er jo så utrolig mange barn, mødre og fedre der ute i verden også, som minner oss på lysten...

Hyggelig å se deg her igjen:-) Lenge siden sist!

Håper du får oppfylt ditt ønske om å få barn, da! :-)

Gjest Bzzzzzzzzzzi
Skrevet

Kjenner flere som deg. Regner med du og er singel?

Man bør i alle fall ikke få barn bare for å få barn. Det virker kanskje idyllisk å ha en familie, men det er ikke bare og bare. Du føler deg nok klar, men det er ikke sikkert du vet hva det innebærer.

Jeg syns selv det er stort å få barn, er førstegangsmor.

Så hvis du ikke har mann - start med å finne han først du :)

Om begge er klar, så er det bare å sette i gang ;-)

Skrevet

Hyggelig å se deg her igjen:-) Lenge siden sist!

Håper du får oppfylt ditt ønske om å få barn, da! :-)

I lige måde og takk :)

Gjest mannedame
Skrevet

Man bør i alle fall ikke få barn bare for å få barn. Det virker kanskje idyllisk å ha en familie, men det er ikke bare og bare. Du føler deg nok klar, men det er ikke sikkert du vet hva det innebærer.

Trodde damedamen betyr dame som liker damer jeg --- hehe.

Hilsen mannedame

- som kan jo bety mannhaftig dame? *hjelp - dette er vanskelig altså*

Gjest Bzzzzzzzzi
Skrevet

Trodde damedamen betyr dame som liker damer jeg --- hehe.

Hilsen mannedame

- som kan jo bety mannhaftig dame? *hjelp - dette er vanskelig altså*

Apropos damedamer og lesber...

Er det så at det nå er lov for lesbiske og homofile å adoptere? Eller gjaldt det kun å gifte seg? De skulle vel ha tilsvarende rettigheter?

Ikke det at damedamen nødvendigvis er lesbisk hehe :)

Skrevet

Noen ganger ønsker jeg jeg ikke hadde barn. Det å kunne være spontan å ta seg en tur ut når _jeg_ vil. Det å kunne slappe av på sofaen når jeg er sliten. Det å kunne ha det rolig uten noen som maser hele tiden.

Men så får jeg en god klem av en av mine tre, og så er jeg jammen glad jeg har dem likevel :)

Gjest ikke foreløpig
Skrevet

Apropos damedamer og lesber...

Er det så at det nå er lov for lesbiske og homofile å adoptere? Eller gjaldt det kun å gifte seg? De skulle vel ha tilsvarende rettigheter?

Ikke det at damedamen nødvendigvis er lesbisk hehe :)

Det kommer en lov der lesbiske par gis rettighet til assistert befruktning og til å bli vurdert for adopsjon. Og gis mulighet til å gifte seg.

Når det gjelder adopsjon, blir det vel i praksis gjeldende for partnerens barn. Adopsjon av barn fra utlandet blir nok ikke aktuelt, iallfall ikke på lenge. Det hjelper jo lite å være godkjent i Norge. Man må også være godkjent i et land som samarbeider med en av de norske adopsjonsforeningene. Det som skjer nå, er vel heller at landene som frigir bar for aopsjon, strammer inn på hvem de frigir barn til.

Skrevet

Det kommer en lov der lesbiske par gis rettighet til assistert befruktning og til å bli vurdert for adopsjon. Og gis mulighet til å gifte seg.

Når det gjelder adopsjon, blir det vel i praksis gjeldende for partnerens barn. Adopsjon av barn fra utlandet blir nok ikke aktuelt, iallfall ikke på lenge. Det hjelper jo lite å være godkjent i Norge. Man må også være godkjent i et land som samarbeider med en av de norske adopsjonsforeningene. Det som skjer nå, er vel heller at landene som frigir bar for aopsjon, strammer inn på hvem de frigir barn til.

Det forekommer jo innenlands adopsjon her til lands også, da - selv om det er i et veldig lite omfang. Men i Sverige har det vært adgang for homofile å adoptere i noen år nå, og så vidt jeg vet har det forekommet noen innenlands-adopsjoner til homofile par der.

Stebarnsadopsjon har vært tillatt for homofile par lenge, men saksgangen har vært unødig kronglete. Med den nye loven får barn født i et likekjønnet ekteskap får to juridiske foreldre fra fødselen av.

Skrevet

Hei, "gamle" damedame. Så hyggelig at du er innom her igjen!

Skrevet

Det er norske organisasjoner som bestemmer. I USA har verken homofile eller funksjonshemmede noe problemer med å adoptere. Det er mange som har adopter

Skrevet

Det er norske organisasjoner som bestemmer. I USA har verken homofile eller funksjonshemmede noe problemer med å adoptere. Det er mange som har adopter

adoptert fra Columbia og Peru på det amerikanske forumet jeg er på og alle er funksjonshemmede og sitter i rullestol

Skrevet

adoptert fra Columbia og Peru på det amerikanske forumet jeg er på og alle er funksjonshemmede og sitter i rullestol

Det er ikke de norske organisasjonene som bestemmer hvem som skal få lov til å adoptere eller ei - det er det norske myndigheter som gjør. Det vil si, de norske myndigheter godkjenner de som søker om adopsjon, og deretter sendes saken videre (via en organisasjon som formidler) til et giverland, som også skal akseptere søkerne.

Det finnes flere eksempler på at f.eks rullestolbrukere eller andre med fysiske handikap har blitt godkjente som adoptivforeldre her til lands også, selv om reglene for å godkjennes generelt er strengere her i Norge enn i USA.

Men det er ingen av de norske organisasjonenes samarbeidspartnere i utlandet som pr. dags dato aksepterer homofile par som søkere.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei, "gamle" damedame. Så hyggelig at du er innom her igjen!

;)

Skrevet

Nei.

Takk som ønsker å få meg til å reflektere grunding over hva det innebærer med familieforøkelse :) Har vel venta så lenge nettopp av den grunn :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...