Gå til innhold

Hva er dine tanker om

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ufoer, "spøkelser" og andre uforklarlige fenomener? Eller med andre ord: Tror du det er mer mellom himmel og jord enn vi vet om?

Har du noen gang opplevd noe?

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mamma07

9

• AneM1365380603

6

• Lillemus

4

• Jølsen

4

AneM1365380603
Skrevet

Jeg tror ikke på noe av det der, men jeg er en av dem som holder meg langt unna såkalte spøkelseshus eller annet tvilsomt.

Jeg frykter ikke akkurat å møte en ufo, he he. Jeg er mer redd spøkelser. Selv om de ikke finnes. Jeg har aldri sett et spøkelse. Så rart! ;)

Skrevet

Jepp det tror jeg. :o) Det er ikke mer enn noen uker siden jeg skulle lukke vinduet på badet hos kjæresten min, vinduet er litt krøkkete til over doskåla så jeg plundret litt. Jeg sto og småkjeftet litt for meg selv på kjæresten min for det var blitt så kaldt på badet.

Da jeg kom inn på badet et kvarter senere luktet det brent, sånn som når man skrur på en panelovn for første gang om høsten og støvet i den brenner opp. Jeg kjente på ovnen innafor døra, men den var kald og avslått. Så kjente jeg på ovnen inne i doavlukket og den sto på! Den pleier aldri å stå på og jeg lurte først på om jeg hadde kommet borti knappene mens jeg lukket vindet, men skjønte snart at det ikke kunne være tilfelle. Begge knappene sto nemlig på fullt (termostaten på 3 og på 30 grader) og de var knallharde å vri på så jeg kunne umulig ha kommet borti dem uten å merke det.

Så jeg antar det var hjelperen min som hadde hørt at jeg klaget på at det var kaldt og ville hjelpe meg. :o) Men han har lovt å holde seg unna varmeovnene fra nå av da.

Det har også hendt at han har forstyrret tv-signalene når vi har sett programmer om overnaturlige ting, det skjedde aldri når jeg ikke var der ifølge min kjære. Men jeg tok hjelperen min for meg og ga ham beskljed om at jeg skulle se disse programmene samme hva han syntes om det og ba ham om å flytte seg og da ble det i orden igjen. :o)

I samme periode som det med tv-signalene var det tydeligvis noe som red ham for en dag slengte han bøker og blader utover golvet på jobben min, det var ingen som var i nærheten da og ikke noe som skulle tilsi at de ramlet ned av seg selv heller.

Skrevet

Jepp det tror jeg. :o) Det er ikke mer enn noen uker siden jeg skulle lukke vinduet på badet hos kjæresten min, vinduet er litt krøkkete til over doskåla så jeg plundret litt. Jeg sto og småkjeftet litt for meg selv på kjæresten min for det var blitt så kaldt på badet.

Da jeg kom inn på badet et kvarter senere luktet det brent, sånn som når man skrur på en panelovn for første gang om høsten og støvet i den brenner opp. Jeg kjente på ovnen innafor døra, men den var kald og avslått. Så kjente jeg på ovnen inne i doavlukket og den sto på! Den pleier aldri å stå på og jeg lurte først på om jeg hadde kommet borti knappene mens jeg lukket vindet, men skjønte snart at det ikke kunne være tilfelle. Begge knappene sto nemlig på fullt (termostaten på 3 og på 30 grader) og de var knallharde å vri på så jeg kunne umulig ha kommet borti dem uten å merke det.

Så jeg antar det var hjelperen min som hadde hørt at jeg klaget på at det var kaldt og ville hjelpe meg. :o) Men han har lovt å holde seg unna varmeovnene fra nå av da.

Det har også hendt at han har forstyrret tv-signalene når vi har sett programmer om overnaturlige ting, det skjedde aldri når jeg ikke var der ifølge min kjære. Men jeg tok hjelperen min for meg og ga ham beskljed om at jeg skulle se disse programmene samme hva han syntes om det og ba ham om å flytte seg og da ble det i orden igjen. :o)

I samme periode som det med tv-signalene var det tydeligvis noe som red ham for en dag slengte han bøker og blader utover golvet på jobben min, det var ingen som var i nærheten da og ikke noe som skulle tilsi at de ramlet ned av seg selv heller.

Jøss, her er det bare å ringe Åndenes Makt!! Hehe

Jeg tror skikkelig på at det finnes ånder! Har en venninne, hennes familie og henne selv har opplevd ufattelig mye rart. Moren hennes er også litt synsk, om man tror på det også. Hun finner hvertfall ut av det meste og føler det vi andre ikke føler. Eller hvordan jeg skal forklare det.

Eneste jeg har opplevd som ikke stemte med noe, var en gang jeg var liten, rundt 9-10 år kanskje. Jeg skulle følge en venn hjem og måtte da forbi et gammel, forlatt hus som ligger et par meter bortenfor veien jeg gikk på. Ikke særlig nærmt andre hus. Det blåste ganske kraftig og regnet litt. På vei hjem igjen hører jeg plutselig barnelatter og lyd av barn som løper i finsko. Ganske tydlig for å være i et slikt vær.

Noe jeg aldri kommer til å glemme!!

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg er kristen, så jeg tror på noe åndelig, men jeg tror _ikke_ på ånder, spøkelser, ufoer eller folk som kan snakke med de døde!

Skrevet

Jøss, her er det bare å ringe Åndenes Makt!! Hehe

Jeg tror skikkelig på at det finnes ånder! Har en venninne, hennes familie og henne selv har opplevd ufattelig mye rart. Moren hennes er også litt synsk, om man tror på det også. Hun finner hvertfall ut av det meste og føler det vi andre ikke føler. Eller hvordan jeg skal forklare det.

Eneste jeg har opplevd som ikke stemte med noe, var en gang jeg var liten, rundt 9-10 år kanskje. Jeg skulle følge en venn hjem og måtte da forbi et gammel, forlatt hus som ligger et par meter bortenfor veien jeg gikk på. Ikke særlig nærmt andre hus. Det blåste ganske kraftig og regnet litt. På vei hjem igjen hører jeg plutselig barnelatter og lyd av barn som løper i finsko. Ganske tydlig for å være i et slikt vær.

Noe jeg aldri kommer til å glemme!!

Neida, han er ikke noe skummel, han har alltid vært der, helt siden jeg var liten. :o)

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg tror ikke på noe av det der, men jeg er en av dem som holder meg langt unna såkalte spøkelseshus eller annet tvilsomt.

Jeg frykter ikke akkurat å møte en ufo, he he. Jeg er mer redd spøkelser. Selv om de ikke finnes. Jeg har aldri sett et spøkelse. Så rart! ;)

Ikke rart i øynene til de som "ser" spøkelser, de hevder at er du redd vil du aldri få se noen...;)

AneM1365380603
Skrevet

Ikke rart i øynene til de som "ser" spøkelser, de hevder at er du redd vil du aldri få se noen...;)

Jeg pleier alltid å finne ut av mistenkelige lyder. En gang påsto en gjest at det banket på stuedøra vår. Jeg hørte bankelyden selv, sånn uten at noen sto på andre siden. Det viste seg at det var en vase i veggseksjonen som dunket i veggen hver gang noen gikk over gulvet.

En gang banket det på terassedøra. Ingen sto der.. Rett etterpå så jeg en fugl som hakket på døra. Jeg finner alltid naturlig årsak til tvilsomme ting ;)

Hvis det finnes spøkelser rundt meg er de veldig snille i allefall :o) Finner aldri på noe bøll ;)

Aliza1365380759
Skrevet

Jeg tror ikke, jeg vet ;-) Jeg kommer fra en familie med flere synske, og har selv sett at bestemor, far og mor er med meg selv om de døde for maaange år siden. Det med ufoer har jeg ikke den store formeningen om, men jeg anser det som lite trolig at jorden er den eneste planeten i hele solsystemet som har levende organismer.

Skrevet

Neida, han er ikke noe skummel, han har alltid vært der, helt siden jeg var liten. :o)

Så lenge "han" er til hjelp så er det vel greit :)

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg pleier alltid å finne ut av mistenkelige lyder. En gang påsto en gjest at det banket på stuedøra vår. Jeg hørte bankelyden selv, sånn uten at noen sto på andre siden. Det viste seg at det var en vase i veggseksjonen som dunket i veggen hver gang noen gikk over gulvet.

En gang banket det på terassedøra. Ingen sto der.. Rett etterpå så jeg en fugl som hakket på døra. Jeg finner alltid naturlig årsak til tvilsomme ting ;)

Hvis det finnes spøkelser rundt meg er de veldig snille i allefall :o) Finner aldri på noe bøll ;)

En islandsk venninne sa at min veileder var indianer, og han satt i en viss plass i stua mi!

Jeg så farvel til henne. Hun kunne heller ikke kose seg på pub, fordi alle de døde hjemsøkte henne der

!

AneM1365380603
Skrevet

En islandsk venninne sa at min veileder var indianer, og han satt i en viss plass i stua mi!

Jeg så farvel til henne. Hun kunne heller ikke kose seg på pub, fordi alle de døde hjemsøkte henne der

!

'' Hun kunne heller ikke kose seg på pub, fordi alle de døde hjemsøkte henne der !''

Da begynner det å bli litt sprøtt ;)

Skrevet

Jeg tror absolutt på ånder og spøkelser. En jeg var sammens med før, bor rett attme broren sin, og sier at bestefaren deres går igjen i huset til broren.

Jeg hadde aldri blitt forklart eller sett bilder av denne bestefaren,men kunne beskrive han på en prikk da jeg satt på verandaen til x`en og kikka rett inn i et smalt vindu som var på siden der jeg satt(på broren sitt hus). Da kunne jeg se en skallet liten mann som gikk frem og tilbake på kjøkkenet. Jeg spurte x`en om bestefaren var skallet med krage, liten og likte å gå med ullgenser. Ja,hvordan det? spurte han. -Fordi jeg så han nettopp.

Broren vet at flere reagerer på at bestefaren går igjen i huset, men merker aldri noe selv. Han arvet huset etter bestefaren. :o)

Skrevet

Jeg vil også ha en "hjelper" ;o)

Gjest får være grenser
Skrevet

'' Hun kunne heller ikke kose seg på pub, fordi alle de døde hjemsøkte henne der !''

Da begynner det å bli litt sprøtt ;)

Ikke så veldig mye sprøere enn at "hjelperen" din går og skrur panelovnen på full guffe, syns jeg.

Men det er nå min mening...

Skrevet

Så lenge "han" er til hjelp så er det vel greit :)

Ikke "han", men han. :o) Det er to kvinnelige også, men de holder seg i bakgrunnen, det er alltid han som står for det når det skjer noe. :o)

AneM1365380603
Skrevet

Ikke så veldig mye sprøere enn at "hjelperen" din går og skrur panelovnen på full guffe, syns jeg.

Men det er nå min mening...

Men herlighet.. Det har da aldri jeg skrevet.

Skrevet

Men herlighet.. Det har da aldri jeg skrevet.

Det var jeg som skrev det et annet sted i tråden, men det hadde ikke noe med det du skrev å gjøre så ikke vet jeg hvorfor vedkommende dro inn det i svaret til deg.

AneM1365380603
Skrevet

Det var jeg som skrev det et annet sted i tråden, men det hadde ikke noe med det du skrev å gjøre så ikke vet jeg hvorfor vedkommende dro inn det i svaret til deg.

Kanskje en som er kommet i åndenes makt ;)

Gjest lov å fantasere
Skrevet

Jeg vet egentlig ikke, på en måte håper jeg det finnes unaturlige ting - ufoer, spøkelser osv, men på den andre siden skremmer det meg også litt...

dessuten sier fornuften at det er bare tull at sånt finnes.

Opplevelser ja...

Jeg opplevde noen som sang i veggene i et gammelt hus jeg bodde.... spøkelse?

Og en gang så jeg et merkelig lysfenomen - først trodde jeg det var et fly, så en satelitt, men det var så merkelig at den for så fort over himmelen, og så skiftet retning, bremset opp litt og fortsatte. Spionfly eller ufo?

NOen ganger senere så jeg et sterkt lys på himmelen.... helikopter eller ufo?

Jeg vil jo tro at det var både spøkelse og ufo jeg har opplevd, men fornuften sier det bare er tull. Jeg syns livet er mye mer spennende når en lar seg leke med fantasien, at det finnes romvesen og spøkelser - så lenge en ikke blir skremt av det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...