Gjest grublerinne Skrevet 31. august 2008 Skrevet 31. august 2008 Hva betyr egentlig "spoiled food"? Ødelagt mat? Og hva innebærer i så fall ødelagt? Vet ikke om det betyr ødelagt, men det må vel være noe lignende tror jeg. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 31. august 2008 Skrevet 31. august 2008 Vet ikkje. Trodde "spoiled" betydde noe ala "bortkasta", fks. om du har spist en Pizza Grandiosa så er det "Spoiled food". 0 Siter
Gjest Grønn iris Skrevet 31. august 2008 Skrevet 31. august 2008 Vet ikkje. Trodde "spoiled" betydde noe ala "bortkasta", fks. om du har spist en Pizza Grandiosa så er det "Spoiled food". HAHAHA... nei Det er wasted, futile eller in vain som er det samme som bartkastet. 0 Siter
Gjest Grønn iris Skrevet 31. august 2008 Skrevet 31. august 2008 Jepp, det betyr ødelagt mat. Spoiled = ødelagt. Det kan også brukes om bortskjemte barn. spoiled child = ødelagt barn:) 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 31. august 2008 Skrevet 31. august 2008 Bedervet/skjemt mat. Når ordet brukes om barn betyr det bortskjemt. 0 Siter
Gjest grublerinne Skrevet 31. august 2008 Skrevet 31. august 2008 Bedervet/skjemt mat. Når ordet brukes om barn betyr det bortskjemt. Takk for svar! Ja, jeg visste det om bortskjemte barn Men ødelagt mat, hva vil det egentlig si? Jeg skal begynne på medisiner som ikke tåler at man spiser "spoiled food" så det er derfor det er viktig for meg. Man kan jo aldri vite hva de serverer på restauranter osv... :-/ Vil det si at maten er gammel, varmet opp flere ganger osv eller betyr det også McDonaldsmat, dvs junk food? 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 31. august 2008 Skrevet 31. august 2008 Takk for svar! Ja, jeg visste det om bortskjemte barn Men ødelagt mat, hva vil det egentlig si? Jeg skal begynne på medisiner som ikke tåler at man spiser "spoiled food" så det er derfor det er viktig for meg. Man kan jo aldri vite hva de serverer på restauranter osv... :-/ Vil det si at maten er gammel, varmet opp flere ganger osv eller betyr det også McDonaldsmat, dvs junk food? Spoiled food er som mallet sa, utskjemt mat. Mat som kan gi diarè, oppkast etc. Har aldri hørt om uttrykket i forbindelse med medisiner, så det ville jeg tatt opp med en lege, høres jo alvorlig ut. Junk food er ikke det samme som spoiled food. Om restauranter serverer spoiled food, bør de stenges, bedervet mat øker ikke omsetningen ihvertfall. Mat som oppvarmes kan bli ødelagt, kommer litt an på hva som oppvarmes. Spør en lege du, så får du forhåpentligvis et sikkert svar;) 0 Siter
Gjest Grønn iris Skrevet 31. august 2008 Skrevet 31. august 2008 Takk for svar! Ja, jeg visste det om bortskjemte barn Men ødelagt mat, hva vil det egentlig si? Jeg skal begynne på medisiner som ikke tåler at man spiser "spoiled food" så det er derfor det er viktig for meg. Man kan jo aldri vite hva de serverer på restauranter osv... :-/ Vil det si at maten er gammel, varmet opp flere ganger osv eller betyr det også McDonaldsmat, dvs junk food? Jeg vil tro at det hovedsakelig er mat som er for gammel, utgått på dato eller rett og slett er muggen. 0 Siter
adelie Skrevet 31. august 2008 Skrevet 31. august 2008 Spoiled food er som mallet sa, utskjemt mat. Mat som kan gi diarè, oppkast etc. Har aldri hørt om uttrykket i forbindelse med medisiner, så det ville jeg tatt opp med en lege, høres jo alvorlig ut. Junk food er ikke det samme som spoiled food. Om restauranter serverer spoiled food, bør de stenges, bedervet mat øker ikke omsetningen ihvertfall. Mat som oppvarmes kan bli ødelagt, kommer litt an på hva som oppvarmes. Spør en lege du, så får du forhåpentligvis et sikkert svar;) Enig. Det er sånn mat som man må kaste, man ser det eller lukter det, mugg ol. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.