Gå til innhold

Hvor høy er du og er du fornøyd med høyden?

Anbefalte innlegg

• Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

18

• AneM1365380603

10

• pekkaline

8

• Lillemus

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

*S* Ja jeg skjønner jo det, ettersom såpass mange har en stor høydeforskjell.

Men det er ikke bare dette med sex jeg tenker på da, men jeg kan av og til på mer generelt grunnlag (altså absolutt ikke på individ-nivå) undres litt over at man i den innledende og overfladiske utvelgelsesprosessen av potensielle partnere ikke sjalter ut den som er ekstremt mye høyere eller lavere enn seg selv.

Jeg har nevnt det før her på dol, men sier gjerne igjen at det ofte er slik at man kompenserer for høyden ved å velge lavere/høyere partner. Små menn og kvinner =store biler og motsatt. Like høye, men en tynn og en tykk part. Jeg ser det hos mange og de gjør det nok ikke bevisst.

Skrevet

Jeg har nevnt det før her på dol, men sier gjerne igjen at det ofte er slik at man kompenserer for høyden ved å velge lavere/høyere partner. Små menn og kvinner =store biler og motsatt. Like høye, men en tynn og en tykk part. Jeg ser det hos mange og de gjør det nok ikke bevisst.

Jo, det kan være noe i det, men vel så ofte ser man jo at folk velger noe som er mest mulig likt seg selv.

Men for disse små kvinnenes vedkommende kan det jo like gjerne være det at de uansett er vant med å være mye lavere enn de andre rundt en, så noen centimeter fra eller til gjør iikke så mye.

Mens jeg derimot har jo alltid har vært "høy", og blir derfor dem jeg omgir meg med "alt for høye" i forhold til meg, synes jeg nesten det er litt ubehagelig;-)

Skrevet

Jeg er ca 160, og ideelt sett kunne jeg nok ønsket meg noen cm til. (Men siden det finnes høye hæler, så er det forsåvidt lett å ordne!)

Jeg har aldri hatt komplekser for høyden min. Men i tenårene hadde jeg mange av mine nærmeste venninner som var veldig høye, så jeg følte meg av og til litt liten sammen med dem.

I voksen alder derimot, har jeg møtt mange venninner, bekjente og kollegaer som er på samme høyde, eller lavere enn meg.

Så jeg føler meg egentlig helt normal.

De fleste gutter og menn jeg har møtt gjennom tidene, har også gitt uttrykk for at de foretrekker jenter som er lavere enn dem. Tror derfor lave jenter har et større utvalg på "mannfolk-markedet" enn de som rager over gjennomsnittet...

Har dessuten

Skrevet

160 høy.

Kunne gjerne vært litt høyere, men sverger til høye hæler..

Gjest volleyballspilleren
Skrevet

Jeg er 160 cm høy, og nå er ikke høyden noe problem. I ungdomsårene, derimot, skulle jeg gitt mye for å være høyere. Jeg spilte volleyball, var teknisk svært god, men kom rett og slett til kort da det dro seg til høyt oppe i divisjonene. Det hjelper liksom ikke å ha rå spenst når man er så kort...

Muligens pga miljøet jeg vanket i, så har jeg alltid falt for menn som har vært ganske mye høyere enn meg. Endte opp med en "pygme" på 180 cm, det er ganske perfekt.

Gjest mandolina
Skrevet

Det er ikke alltid regelen, en av mine nieser er over 185 cm og mannen hennes er 195 cm, nå har søsteren nettopp funnet seg kjæreste og hun er mellom 185 og 190 cm høy, kjæresten er 198 cm.

Hilsen

Skrevet

Gubben er veldig høy (og etterhvert ganske bred). Han skal ha alt størst mulig. Er det mulig å få større utgave vil han ha det. Det er jo en fordel for ham med sine lange bein og store hender. Han får vondt i ryggen av å bruke ting som er for lave.

Jeg som er "halvmeter'n" mindre har litt problemer der. Setet og speilene på bilen kan jo justeres, men alt med håndtak på blir litt for stort og tungt for meg.

Så jeg bruker den lille bilen, så kan han ha både gressklipperen og snøfresen for seg selv. Er det høyt nok for ham blir det alt for høyt for meg.

Hans farmor og farfar hadde forøvrig en kjøkkenbenk som var lav (oppvaskbenken) og en som var høy.

Skrevet

Det er ikke alltid regelen, en av mine nieser er over 185 cm og mannen hennes er 195 cm, nå har søsteren nettopp funnet seg kjæreste og hun er mellom 185 og 190 cm høy, kjæresten er 198 cm.

Hilsen

Det er nok ikke alltid nei, men ofte ser det slik ut :)

Skrevet

Jeg er normalt høy, vel 170, og det er kanskje det som er grunnen for at jeg aldri har tenkt noe over positivt eller negativt ved høyden - det er liksom bare noe jeg er...

Skrevet

Gubben er veldig høy (og etterhvert ganske bred). Han skal ha alt størst mulig. Er det mulig å få større utgave vil han ha det. Det er jo en fordel for ham med sine lange bein og store hender. Han får vondt i ryggen av å bruke ting som er for lave.

Jeg som er "halvmeter'n" mindre har litt problemer der. Setet og speilene på bilen kan jo justeres, men alt med håndtak på blir litt for stort og tungt for meg.

Så jeg bruker den lille bilen, så kan han ha både gressklipperen og snøfresen for seg selv. Er det høyt nok for ham blir det alt for høyt for meg.

Hans farmor og farfar hadde forøvrig en kjøkkenbenk som var lav (oppvaskbenken) og en som var høy.

Ja det må jo passe til en selv. Min mann satte opp kjøkkenet til meg for noen år siden. Benken var nok tenkt til meg for han selv får vond rygg av å stå ved den... *Baktanker tro?* Sofaen må være høy og helst lang i ryggen for da sitter han godt. Jeg sitter mest på kanten slik at jeg ikke dingler med beina. *huff* ikke helt slik, men nesten ;) Speil kunne for hans del vært plassert noe høyere, men til nå så har han bare bøyd seg. Blir nok vanen med mye.

Skrevet

*S* Ja jeg skjønner jo det, ettersom såpass mange har en stor høydeforskjell.

Men det er ikke bare dette med sex jeg tenker på da, men jeg kan av og til på mer generelt grunnlag (altså absolutt ikke på individ-nivå) undres litt over at man i den innledende og overfladiske utvelgelsesprosessen av potensielle partnere ikke sjalter ut den som er ekstremt mye høyere eller lavere enn seg selv.

Jeg forstår hva du mener, morsan!

Jeg ville nok følt meg utilpass med en mann på nærmere to meter siden jeg bare er 160 selv. Derfor skal det mye til for at jeg ville ha blitt sammen med en mann ned den høyden.

Av samme grunn ville jeg nok heller ikke blitt sammen med en som er lavere enn meg. siden jeg bare er 160 selv altså...

Gjest Shira :o)
Skrevet

Ja det må jo passe til en selv. Min mann satte opp kjøkkenet til meg for noen år siden. Benken var nok tenkt til meg for han selv får vond rygg av å stå ved den... *Baktanker tro?* Sofaen må være høy og helst lang i ryggen for da sitter han godt. Jeg sitter mest på kanten slik at jeg ikke dingler med beina. *huff* ikke helt slik, men nesten ;) Speil kunne for hans del vært plassert noe høyere, men til nå så har han bare bøyd seg. Blir nok vanen med mye.

''Speil kunne for hans del vært plassert noe høyere, men til nå så har han bare bøyd seg''

Da sambo bygget huset og han skulle sett baderomspeilet fikk vi merke høydeforskjellen. Han var så fornøyd, helt til han oppdaget at jeg bare så hodet mitt, og det var det ;o)

Så han måtte senke det betraktelig *flire*

Vi løste det veldig enkelt da med en stort speil, så ser han mye av seg selv, og jeg ser nok.

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med å være 172 cm høy. Da er jeg ganske gjennomsnittlig høy med lave sko og ikke for høy med høyhælte sko ;-)

Jeg hadde sikkert sagt det samme om jeg var 165 cm høy også......

Skrevet

Jeg forstår hva du mener, morsan!

Jeg ville nok følt meg utilpass med en mann på nærmere to meter siden jeg bare er 160 selv. Derfor skal det mye til for at jeg ville ha blitt sammen med en mann ned den høyden.

Av samme grunn ville jeg nok heller ikke blitt sammen med en som er lavere enn meg. siden jeg bare er 160 selv altså...

Ah! Endelig!! ;-)

For min del skal det jo godt gjøres å finne menn som er 30-40 cm høyere enn meg, da, så utvalget begrenser seg jo selv! *he he*

Men allerede dem som er 20 cm høyere enn meg synes jeg nesten blir voldsomt høye, men på den annen side kunne jeg nok ha vendt meg til å være "lita og nett" også.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1220359360' post='3947729]

''Speil kunne for hans del vært plassert noe høyere, men til nå så har han bare bøyd seg''

Da sambo bygget huset og han skulle sett baderomspeilet fikk vi merke høydeforskjellen. Han var så fornøyd, helt til han oppdaget at jeg bare så hodet mitt, og det var det ;o)

Vi løste det veldig enkelt da med en stort speil, så ser han mye av seg selv, og jeg ser nok.

Det har sine fordeler å bare ha 6 cm høydeforskjell, gitt! ;-)

I bilen finjusterer jeg kun bakspeilet - sidespeil og sete passer uansett;-)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1220359360' post='3947729]

Store høye speil er toppers :)

Skrevet

177 og fornøyd, med unntak av noen år i oppveksten der jeg raget et hode høyere enn alle i klassen...;-)

Mannen min er forresten "bare 183", så med høyhelte sko på fest rager jeg minst like høyt som han.

Egentlig synes jeg det ser litt pussig ut med par der hun er f eks 155 og han er 195. Man undres jo på hvordan det er å ligge en halvmeter alene....;-)

Psjt. alenehalvmeteren er fra knærne og ned da vet du. ;o)

Skrevet

152 cm og stort sett fornøyd. :o) Kjæresten er ca. 180 cm og det er akkurat passe! ;o)

Når det gjelder bilen så har vi hver vår og det er sjelden vi kjører den andres bil. Han kjører av og til min, men han stiller bare inn på setet og evt. speilet så det er ikke noe problem.

Jeg er fornøyd med å ha en såpass "liten" mann (eksen var 186 cm og 3 størrelser større minst...) for nå kan jeg tjuvlåne t-skjorter og ull-longser om nødvendig! ;o)

Skrevet

Ah! Endelig!! ;-)

For min del skal det jo godt gjøres å finne menn som er 30-40 cm høyere enn meg, da, så utvalget begrenser seg jo selv! *he he*

Men allerede dem som er 20 cm høyere enn meg synes jeg nesten blir voldsomt høye, men på den annen side kunne jeg nok ha vendt meg til å være "lita og nett" også.

Hehe... for min del finnes det jo ikke så mange som er lavere, så det har vel ikke vært noen reell problemstilling..

Men jeg har faktisk "silt ut" for høye menn som potensielle kjærester.

Forelsket meg, gjensidig, i en skolekamerat engang i min ungdom. Og en av årsakene til at vi ikke ble kjærester, var bl.a. at jeg syntes han var for høy..!

I senere år har jeg heller aldri falt for veldig høye menn.

Både min mann og mine tidligere kjærester har vært ca 180, og den høyden passer meg bra!

Det kan selvsagt være tilfeldig. Men jeg tror faktisk at det har mest med smak og behag å gjøre.

Selvom personligheten er det viktigste, så har vi jo alle preferanser for hva som tiltrekker oss rent fysisk, og høyden vil jo også være en en faktor i dette..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...