Gå til innhold

Hvor høy er du og er du fornøyd med høyden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Psjt. alenehalvmeteren er fra knærne og ned da vet du. ;o)

Næh - tror jeg ikke på! ;-)

Riktignok er det mitt inntrykk at dem som er svært korte er forholdsmessig sett kortere i beina enn dem som er vedlig lange, men centimeterne fordeler seg jo stort sett jevnt over hele kroppen, så hvis man f eks "sitter fast" midt på må jo den lange nødvendigvis bøye rygg og nakke en del for å kunne kysse samtidig...;-)

• Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

18

• AneM1365380603

10

• pekkaline

8

• Lillemus

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hehe... for min del finnes det jo ikke så mange som er lavere, så det har vel ikke vært noen reell problemstilling..

Men jeg har faktisk "silt ut" for høye menn som potensielle kjærester.

Forelsket meg, gjensidig, i en skolekamerat engang i min ungdom. Og en av årsakene til at vi ikke ble kjærester, var bl.a. at jeg syntes han var for høy..!

I senere år har jeg heller aldri falt for veldig høye menn.

Både min mann og mine tidligere kjærester har vært ca 180, og den høyden passer meg bra!

Det kan selvsagt være tilfeldig. Men jeg tror faktisk at det har mest med smak og behag å gjøre.

Selvom personligheten er det viktigste, så har vi jo alle preferanser for hva som tiltrekker oss rent fysisk, og høyden vil jo også være en en faktor i dette..

''Selvom personligheten er det viktigste, så har vi jo alle preferanser for hva som tiltrekker oss rent fysisk, og høyden vil jo også være en en faktor i dette.''

Helt enig! Og det er jo typisk dem vi tiltrekkes av fysisk vi lettere "ser på" i utvelgelsesprosessen. Annerledes blir det dersom man blir kjæreste med en man har kjent på forhånd først, og derved oppdaget vedkommendes personlighet.

En venninne av meg sier at slik var det for henne med hennes samboer, som er ca 10 cm lavere enn henne. Han er aldri en hun ville ha plukket ut ved et sveip over alle mennene på et utested, men fordi de ble kjent med hverandre via felles bekjente osv osv, så ble høyden hans uten betydning.

Gjest genetisk lav
Skrevet

152 cm og stort sett fornøyd. :o) Kjæresten er ca. 180 cm og det er akkurat passe! ;o)

Når det gjelder bilen så har vi hver vår og det er sjelden vi kjører den andres bil. Han kjører av og til min, men han stiller bare inn på setet og evt. speilet så det er ikke noe problem.

Jeg er fornøyd med å ha en såpass "liten" mann (eksen var 186 cm og 3 størrelser større minst...) for nå kan jeg tjuvlåne t-skjorter og ull-longser om nødvendig! ;o)

Jeg er 160 og mannen min 176, perfekt høydeforskjell :)

Søsteren min er litt lavere enn meg og var sammen med en på over 2 meter før, det så litt rart ut, så ut som en mann som gikk tur med dattera si hehe :D Nå er hun sammen med en som "bare" er 175, ser litt penere ut sammen :)

Men jeg har merket at ofte faller høye menn for små damer... er vel noe søtt med små nette damer.

Men hva er ideell høyde, det er vel en smakssak... og genetisk. i Asia ville jeg som er 160 virket høy i forhold til de andre damene der.

Jeg merker forskjell i Norge og, jeg bor på Sunnmøre, der virket det som de fleste er ca. 160-170,l men kommer jeg til Oslo virker det som det er mange flere høye damer, som er ca. 170-180! Det er vel noe genetisk...

Skrevet

Riktignok er det mitt inntrykk at dem som er svært korte er forholdsmessig sett kortere i beina enn dem som er vedlig lange, men centimeterne fordeler seg jo stort sett jevnt over hele kroppen, så hvis man f eks "sitter fast" midt på må jo den lange nødvendigvis bøye rygg og nakke en del for å kunne kysse samtidig...;-)

''så hvis man f eks "sitter fast" midt på må jo den lange nødvendigvis bøye rygg og nakke en del for å kunne kysse samtidig...;-)''

For et skue :) Men tenker du da på at "den man sitter fast på" kan være litt større enn en utstående navle? hihi ;)

Gjest imzedimze
Skrevet

jeg er ca 159. pleier å falle for menn som er rundt 183.

Gjest Shira :o)
Skrevet

152 cm og stort sett fornøyd. :o) Kjæresten er ca. 180 cm og det er akkurat passe! ;o)

Når det gjelder bilen så har vi hver vår og det er sjelden vi kjører den andres bil. Han kjører av og til min, men han stiller bare inn på setet og evt. speilet så det er ikke noe problem.

Jeg er fornøyd med å ha en såpass "liten" mann (eksen var 186 cm og 3 størrelser større minst...) for nå kan jeg tjuvlåne t-skjorter og ull-longser om nødvendig! ;o)

Jeg må stille setet en halvmeter frem når jeg bruker bilen til sambo ;o)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1220365773' post='3947764]

Jeg må stille setet en halvmeter frem når jeg bruker bilen til sambo ;o)

*Hehe* Når jeg setter meg i førersetet etter at kjæresten har kjørt min bil så rekker jeg ikke frem til pedalene engang, ikke sjangs! :o)

Skrevet

*Hehe* Når jeg setter meg i førersetet etter at kjæresten har kjørt min bil så rekker jeg ikke frem til pedalene engang, ikke sjangs! :o)

Ikke jeg heller. Vi har 2 biler som vi egentlig bruker om hverandre, men vi har funnet hver vår favoritt, han med sine lange bein trives best i den ene, mens jeg liker den andre.

Skrevet

Det har sine fordeler å bare ha 6 cm høydeforskjell, gitt! ;-)

I bilen finjusterer jeg kun bakspeilet - sidespeil og sete passer uansett;-)

''I bilen finjusterer jeg kun bakspeilet - sidespeil og sete passer uansett;-)''

Jeg må justere alt, ganske mye også.

Skrevet

''så hvis man f eks "sitter fast" midt på må jo den lange nødvendigvis bøye rygg og nakke en del for å kunne kysse samtidig...;-)''

For et skue :) Men tenker du da på at "den man sitter fast på" kan være litt større enn en utstående navle? hihi ;)

Nå ble det for mye bøy og tøy til at jeg klarer å henge med.... ;-)Utstående navle?? ;-)

Jeg snakket om at de to personene henger sammen med hevrandre på midten - jeg snakket ikke noe om størrelsen på "mothaka"! *ho ho*

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1220366088' post='3947769]

''I bilen finjusterer jeg kun bakspeilet - sidespeil og sete passer uansett;-)''

Jeg må justere alt, ganske mye også.

*he he*

Og glemmer jeg å finjustere bakspeilet er det bare å vri nakken ørlitegranne bakover...;-)

Gjest mandolina
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1220359360' post='3947729]

''Speil kunne for hans del vært plassert noe høyere, men til nå så har han bare bøyd seg''

Da sambo bygget huset og han skulle sett baderomspeilet fikk vi merke høydeforskjellen. Han var så fornøyd, helt til han oppdaget at jeg bare så hodet mitt, og det var det ;o)

Så han måtte senke det betraktelig *flire*

Vi løste det veldig enkelt da med en stort speil, så ser han mye av seg selv, og jeg ser nok.

Vi har løst speilproblemet på badet med at vi satte to speil på tvers over hverandre, så var det noe for alle, både store og små.

Hilsen

Skrevet

Vi har løst speilproblemet på badet med at vi satte to speil på tvers over hverandre, så var det noe for alle, både store og små.

Hilsen

Blir jo så og si det samme det da, som vårt svære speil.

Gjest mandolina
Skrevet

Ikke noe problem, den lange løfter bare opp den lille og vips kysser han i vei, som han selv ønsker.

Og han bøyer gjerne både hode nakke og hele seg for å kysse, så det er i all fall ikke noe problem.

Hilsen

Gjest mandolina
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1220367017' post='3947778]

Blir jo så og si det samme det da, som vårt svære speil.

Ja, og på soverommet har vi helfigurspeil, sådan speildør (skyvedør) i garderobeskabet.

Hilsen

Skrevet

Ikke noe problem, den lange løfter bare opp den lille og vips kysser han i vei, som han selv ønsker.

Og han bøyer gjerne både hode nakke og hele seg for å kysse, så det er i all fall ikke noe problem.

Hilsen

Jo, men hvis han til stadighet løfter opp den lille, risikerer han jo at de ikke lenger "sitter fast" på midten lenger! ;-)

Og hva hvis den lille ligger nederst? Ikke bare-bare å løfte opp da, vel? ;-)

Gjest mandolina
Skrevet

Jo, men hvis han til stadighet løfter opp den lille, risikerer han jo at de ikke lenger "sitter fast" på midten lenger! ;-)

Og hva hvis den lille ligger nederst? Ikke bare-bare å løfte opp da, vel? ;-)

Har aldri vært noe problem hittil.

Mine bein er ca 30 cm kortere enn hans. Jeg har lang overkropp og veldig korte bein.

Hilsen

Skrevet

Ja, og på soverommet har vi helfigurspeil, sådan speildør (skyvedør) i garderobeskabet.

Hilsen

Vi har også speildører, 3 stk. Var sambo som valgte ut, jeg hadde ikke noen formening. (han bygget hele huset selv, med unntak av det elektriske og rørlegger, så han har mer peiling enn meg)

Gjest Halstor og slank
Skrevet

Jeg er 1,65 (liker å tro at det er 1,66...) og jeg trives veldig godt med det.

Jeg hadde tider i oppveksten da jeg følte meg litt liten og lite elegant i forhold til langbente lekre damer, men det var korte øyeblikk.

Som voksen synes jeg det er en flott høyde. Jeg kan alltid kle meg i flotte, høye sko, og jeg har hørt fra flere partnere at jeg er akkurat passe, sånn kjempefin nett og med flott høyde.

Har en tendens til å finne de rundt 1,80-1,85.

Jeg synes det er sexy å strekke seg når jeg kysser, og det er sexy når mennene bøyer seg ned mot meg når vi kysser.

Og klarer vi å holde vekten også med denne høyden så er vi enkle å kaste over skuldra på veg til sovrommet, eller å bli båret over trammen :)

Jeg synes denne høyden er helt topp, jeg stortrives i den grad vi kan stortrives med høyden vår ;) For meg så føles det helt perfekt ut.

Det er en damete og god følelse å føle seg lita og nett :D

(jeg synes dog ikke at min høyde kan kalles liten egentlig, det er da slettes ikke alle som rager over meg)

Skrevet

Jeg er 177 og er veldig fornøyd med høyden min. Lang nok, men ikke så lang at det blir upraktisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...