Gå til innhold

ang referanser til jobb, hva er vanlig?

Anbefalte innlegg

Gjest best wishes
Skrevet

Jeg skal søke jobb og har fått beskjed om at jeg må ha to referanser.

Kan referansefolka være hvem som helst, eller bør de ha jobbet sammen med meg?

Hvordan har dere gjort det?

Skrevet

Det er ganske vanlig å bruke en avdelingsleder eller daglig leder. Og så kan du evt bruke en annen kollega i tillegg

Gjest best wishes
Skrevet

Det er ganske vanlig å bruke en avdelingsleder eller daglig leder. Og så kan du evt bruke en annen kollega i tillegg

takk

blir det helt feil å bruke to kollegaer?

Skrevet

takk

blir det helt feil å bruke to kollegaer?

Dersom jeg skulle ringt referanser, ville jeg kanskje syntes det var litt rart, i og med at du bør oppgi hvilken rolle vedkommende har hatt. Men det er jo ikke direkte feil. :)

Skrevet

Spør hva de vil ha?

En av hver er jo bra, da. Gir litt forskjellige vinklinger.

Skrevet

Jeg har ofte disse som referanse:

Fiona

Salem

Moske

Elvis

Har fått endel klager på det, men det har i grunn gårr greit, siden det som regel var meg selv som ringte for å spørre.

Skrevet

Det kan være hvem som helst som kjenner deg såpass godt at de kan beskrive hvordan du er. Søker du på sommerjobb for første gang kan en lærer være referanse, man kan bruke en venn eller gjøre det smarteste bruke en man har jobbet med siden det nå er en jobb man søker på. Jeg har satt opp den som har vært sjefen min på tidligere arbeidssted. Vil du ikke at sjefen din skal vite at du søker ny jobb kan du også bruke en kollega.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...