Gjest best wishes Skrevet 3. september 2008 Skrevet 3. september 2008 Jeg skal søke jobb og har fått beskjed om at jeg må ha to referanser. Kan referansefolka være hvem som helst, eller bør de ha jobbet sammen med meg? Hvordan har dere gjort det? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 3. september 2008 Skrevet 3. september 2008 Det er ganske vanlig å bruke en avdelingsleder eller daglig leder. Og så kan du evt bruke en annen kollega i tillegg 0 Siter
Gjest best wishes Skrevet 3. september 2008 Skrevet 3. september 2008 Det er ganske vanlig å bruke en avdelingsleder eller daglig leder. Og så kan du evt bruke en annen kollega i tillegg takk blir det helt feil å bruke to kollegaer? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 3. september 2008 Skrevet 3. september 2008 takk blir det helt feil å bruke to kollegaer? Dersom jeg skulle ringt referanser, ville jeg kanskje syntes det var litt rart, i og med at du bør oppgi hvilken rolle vedkommende har hatt. Men det er jo ikke direkte feil. 0 Siter
soleil Skrevet 3. september 2008 Skrevet 3. september 2008 Spør hva de vil ha? En av hver er jo bra, da. Gir litt forskjellige vinklinger. 0 Siter
Jølsen Skrevet 3. september 2008 Skrevet 3. september 2008 Jeg har ofte disse som referanse: Fiona Salem Moske Elvis Har fått endel klager på det, men det har i grunn gårr greit, siden det som regel var meg selv som ringte for å spørre. 0 Siter
Gjest misod Skrevet 4. september 2008 Skrevet 4. september 2008 Det kan være hvem som helst som kjenner deg såpass godt at de kan beskrive hvordan du er. Søker du på sommerjobb for første gang kan en lærer være referanse, man kan bruke en venn eller gjøre det smarteste bruke en man har jobbet med siden det nå er en jobb man søker på. Jeg har satt opp den som har vært sjefen min på tidligere arbeidssted. Vil du ikke at sjefen din skal vite at du søker ny jobb kan du også bruke en kollega. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.