Gå til innhold

Hva slags hobbyer har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min og jeg har snakket litt om det med hobbyer. Det har vært noen travle år, og vi har vel ikke helt prioritert egne ting så høyt, men nå når ungene vokser til, er det nok viktig å finne en ting en liker å gjøre, enten alene eller sammen med andre.

Noe tid brukes til trening - og litt lesing. Men hva gjør dere ellers? Jeg sang i kor en periode, og likte det godt, men syntes det krevde for mye tid (når jeg ville bruke noe tid til trening også).

Hva slags hobbyer har dere - og deres ektefeller/samboere?

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Jølsen

8

• morsan

3

• pekkaline

3

• KaVa

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg synger i kor, men det tar forferdelig mye tid, ja...

Ellers er både kjæresten og jeg opptatt av mat og vin, så vi kokkelerer masse sammen. Det er veldig koselig. :)

Hobbyer bare kjæresten har er fotball og ishockey, men siden han bare følger sjabre lag, gidder jeg ikke følge så godt med på den fronten. Ellers er han veldig glad i å fiske, og det hender det vi gjør sammen også, jeg synes det er kjempegøy. :)

Skrevet

Ellers er både kjæresten og jeg opptatt av mat og vin, så vi kokkelerer masse sammen. Det er veldig koselig. :)

Hobbyer bare kjæresten har er fotball og ishockey, men siden han bare følger sjabre lag, gidder jeg ikke følge så godt med på den fronten. Ellers er han veldig glad i å fiske, og det hender det vi gjør sammen også, jeg synes det er kjempegøy. :)

Ja, vi snakket litt om fisking i går - det er mange år siden vi har fisket sammen :-)

Ellers liker vi godt å gå på ski og renne slalåm, men det krever jo snø da....

Gjest Shira :o)
Skrevet

''Ellers er både kjæresten og jeg opptatt av mat og vin, så vi kokkelerer masse sammen. Det er veldig koselig. :)''

*nikker veldig*

Skrevet

Foto og slektsforskning :)

Hva mener du med foto? Ta bilder selv, fremkalle, forstørre, gi i gave osv? Katalogisere og ordne dem? Ja, vi kunne jo trengt litt system på bildene våre og filmene våre :-)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1220475330' post='3948625]

''Ellers er både kjæresten og jeg opptatt av mat og vin, så vi kokkelerer masse sammen. Det er veldig koselig. :)''

*nikker veldig*

Vi har ingen kokkegen..... :-(

Skrevet

Både mannen og jeg spiller et instrument og er med i hvert vårt orkester. Jeg prøver å få trent litt og vi prøver å få til turer i marka. Mer har vi ikke tid til.

Skrevet

Både mannen og jeg spiller et instrument og er med i hvert vårt orkester. Jeg prøver å få trent litt og vi prøver å få til turer i marka. Mer har vi ikke tid til.

Takk for svar! Jeg spilte piano i "gamle dager" - men nå er det eldstemann i huset som gjør det, og jeg følger ham opp med øving - og det holder egentlig for meg. SIden mannen min ikke har noen instrumental bagasje, blir det jeg som følger opp ungene - regner med at jentene etterhvert kommer etter med intrumenter.

Turer i skogen er vi glade i alle fem, og vi prøver å få det til i helgene.

AneM1365380603
Skrevet

Etter min eldste datter begynte å reagere på katt måtte jeg omplassere kattene mine. Til å begynne med var det en stor sorg, for jeg hadde rasekatter som hobby.

I dag kan jeg ikke si at jeg har så mange hobbyer. Jeg trives godt med trimmen, hus og hjem. Utenom det er jeg endel på nett, f eks spiller wiper3. (Jeg blir lett hekta på spill)

Jeg og mannen min har en felles glede, og det er å skape hjemmet slik vi vil ha det. Vi kjøpte huset for 5 år siden, og det er ikke mye igjen som det var. Om vinteren pusser vi opp innvendig og om sommeren arbeider vi utenfor huset. Vi stortrives med å gjøre noe nyttig sammen.

Han er veldig glad i traktorer, vedkløyvere, kraner osv, så det er noe han liker å dille med når han har en ledig stund. Alt som har med hydraulikk å gjøre er mat for mons ;) Defekte ting, som f eks motorsager og plenklippere er han en mester til å få til å virke igjen.

Vi ønsker oss en hytte ved sjøen, så det er noe vi håper å få råd til om noen år. Da får vi i allefall ikke fritidsproblemer :)

Skrevet

Vi driver med hunder. Det tar mye av tiden.

Snaxy spiller fotball og til tider painball.

Jeg driver med litt forskjellig, i perioder.

Akkurat nå driver jeg ikke med noe, men vurderer å lage såpe til jul..Men får se om jeg får tid eller lyst ;0)

Skrevet

Hva mener du med foto? Ta bilder selv, fremkalle, forstørre, gi i gave osv? Katalogisere og ordne dem? Ja, vi kunne jo trengt litt system på bildene våre og filmene våre :-)

Med foto mener jeg alt du nevnte der :) Tar bilder, evt leker litt i photoshop og printer ut. Jeg er litt "nazi" når det gjelder å ha orden i bilder, så de blir katalogisert med en gang. Ingen slinger i valsen der nei :) Dessuten lager jeg fotobøker (digitalt) og gir bort i ulike anledninger.

Skrevet

Med foto mener jeg alt du nevnte der :) Tar bilder, evt leker litt i photoshop og printer ut. Jeg er litt "nazi" når det gjelder å ha orden i bilder, så de blir katalogisert med en gang. Ingen slinger i valsen der nei :) Dessuten lager jeg fotobøker (digitalt) og gir bort i ulike anledninger.

Jeg er også litt nazi på foto...

Jeg skriver bak hvert bilde (!!???!!!), hvem det er bilde av, sted og dato...

Men jeg tenker på arven min, moro for generasjonene etter oss.

Min far drev med slektsgransking, lagde en bok om vår slekt.

Han drev også med foto, samler inn en masse foto fra mange mange år tilbake. Moro å ha det!

Han hadde vel egentlig tenkt lage bok om bygda vår...

Nå låner vi mye ut til historielaget, lokalavisen og andre mennesker som har stor glede av hans arbeid.

Så jeg tror det er veldig positivt å ha orden i fotografiene :0)

Skrevet

Her skrives det mye, samt tegnes litt hvis ingen andre klarer å tegne riktig illustrasjon til tekst. Ser endel film, leses endel, lages mat. Jeg reiser mye i forbindelse med jobben, signerer endel, men det er i grunn ikke noen personlig hobby. Egentlig er jobben min mye hobbyen min også, og sånn er det i grunn for mange av oss tror jeg.

Skrevet

Vi driver med hunder. Det tar mye av tiden.

Snaxy spiller fotball og til tider painball.

Jeg driver med litt forskjellig, i perioder.

Akkurat nå driver jeg ikke med noe, men vurderer å lage såpe til jul..Men får se om jeg får tid eller lyst ;0)

Painball, he he! Hørtes vondt ut. Har spilt endel paintball selv, det er jo jævlig gøy da! Pleier du ikke være med?

Skrevet

Får nok ikke særlig mye tid til hobbyer på enda et par år til, men vil veldig gjerne gå på gitarkurs.. og språkkurs - fransk, spansk, portugisisk... Og se Sopranos på DVD! ;-)

Skrevet

Painball, he he! Hørtes vondt ut. Har spilt endel paintball selv, det er jo jævlig gøy da! Pleier du ikke være med?

Fin skrive feil det ja! He,he, stemmer jo hvertfall ;0)

Nei, jeg pleier ikke være med...

Ser veldig moro ut, men har liksom ikke passet...

Jeg har prøvd å skyte da.

Han har eget utstyr, så kanskje jeg skulle leke meg litt i nabolaget! ;0) Mohhahaha!

Skrevet

Film, fotografering, poesi, fisking (fjell) og musikk.

Min (kommende) ektefelle har de samme hobbiene, dessuten er ho dirigent for ett symfoniorkester også.

Skrevet

Fin skrive feil det ja! He,he, stemmer jo hvertfall ;0)

Nei, jeg pleier ikke være med...

Ser veldig moro ut, men har liksom ikke passet...

Jeg har prøvd å skyte da.

Han har eget utstyr, så kanskje jeg skulle leke meg litt i nabolaget! ;0) Mohhahaha!

Det er i allefall jævlig vondt å bli truffet dersom man ikke har på paintball utstyr. Believe me, jeg og et par andre slasker drev og skjøt rundt i hagen en dag, og det hjalp i grunn ikke noe særlig på humøret! Men vi hadde endel whiskey, så det gikk an!

Skrevet

Det er i allefall jævlig vondt å bli truffet dersom man ikke har på paintball utstyr. Believe me, jeg og et par andre slasker drev og skjøt rundt i hagen en dag, og det hjalp i grunn ikke noe særlig på humøret! Men vi hadde endel whiskey, så det gikk an!

Hihi, kan bli noen saftige blåmerker ja...

:0)

Hatt en fin dag på jobb eller?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...