Gå til innhold

koleger mottok mail fra voldsoffer

Anbefalte innlegg

Gjest troooooooond
Skrevet

Nylig mottok alle på arbeidsplassen min en mail som beskrev en mindre, men ganske brutal forbrytelse (blind vold i fylla) som en felles kollega hadde begått, skrevet av offeret. Hva er straffen til avsenderen dersom dette blir anmeldt?

Gjest Er det riktig?
Skrevet

Er det virkelig straffbart å skrive mail til sine kollegaer og fortelle hva man har opplevd? Offeret har vel ikke taushetsplikt? Hvis det vedkommende skriver er sant, mener jeg. Er det løgn blir det jo snakk om falske anklager og æreskrenkelse.

Gjest Er det riktig?
Skrevet

Ser nå at det var voldspersonens kolleger som fikk mailen, ikke offerets. Men allikevel, det må da være lovlig? Hvorfor skulle det ikke være det?

Skrevet

Syns det var bra gjort jeg. Så vet flere om et potensielt farlig menneske. Tviler sterkt på at Politiet kommer til å se anderledes på det.

Skrevet

Hvis jeg forsto dette riktig, så er dere kollegaer til han som har utført volden og som har fått mail om dette. For det første er det til pass for han som har gjort dette, egentlig burde han ha stått i gapestokk på torget så alle kunne se idioten.

Men jeg ser ikke at dette er ulovlig så lenge det som skrives er sant.

Men hva er du ute etter? Er det å straffe voldsofferet? Altså utsette vedkommende for enda mer plager? Hvis det er tilfelle så burde du kanskje settes i gapestokken du også.

Skrevet

?

Er du ikke glad for å få vite om potensielle voldsmenn, slik at du kan unngå dem?

Persille1365381127
Skrevet

Så lenge det er sant er det lite man kan gjøre. Voldsmannen kan selvfølgelig velge å anmelde voldsofferet, og i verste fall vil offeret få tilsnakk og kanskje en bot.

Men det er strengt tatt verken injurierende eller konfidensiell informasjon.

Kanskje voldsmannen tenker seg litt bedre om neste gang?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...