Gå til innhold

Nikkelallergi

Anbefalte innlegg

Gjest klør i øra
Skrevet

Jeg har tidligere reagert på øredobber med nikkel og fått omtrent kjøttsår av de!

Men føler jeg reagerer på nikkelfrie produkter og. Jeg har f.eks. et par øredobber fra Vita nå som skal være nikkelfrie, men de klør!

Plastøredobber klør også, og sølv.... men faktisk gull og!

Kjenner flere som har nikkelallergi som sier de kun kan bruke gull, men jeg klør av gull og jeg. Reagerer ikke så ille på smykker, er mest når det er øredobber.

Er dette nikkelallergi eller tåler jeg rett og slett ikke å ha noe i ørene? Jeg bruker sjeldent øredobber, så kanskje det er fordi jeg ikke er vant til å ha noe i hullene?

Skrevet

Jeg er også sånn at jeg tåler omtrent ingenting av øredobber. Gull kan også være iblandet nikkel så det er ingen garanti. Jeg fant et par gulløredobber jeg tålte, men selvfølgelig klarte jeg å miste den ene. :o(

I sommer kjøpte jeg et par hos frisøren i noe som het kirurgisk plast og de tålte jeg fint! Men bakdelen var såpass løs at jeg selvfølgelig har klart å miste den ene der også, rev dem av meg stadig vekk. :o(

Men det aller meste av øredobber tåler jeg altså ikke, heller ikke vanlige plastøredobber.

Skrevet

Jeg er også sånn at jeg tåler omtrent ingenting av øredobber. Gull kan også være iblandet nikkel så det er ingen garanti. Jeg fant et par gulløredobber jeg tålte, men selvfølgelig klarte jeg å miste den ene. :o(

I sommer kjøpte jeg et par hos frisøren i noe som het kirurgisk plast og de tålte jeg fint! Men bakdelen var såpass løs at jeg selvfølgelig har klart å miste den ene der også, rev dem av meg stadig vekk. :o(

Men det aller meste av øredobber tåler jeg altså ikke, heller ikke vanlige plastøredobber.

Kirurgisk stål er det ikke nikkel i så det vil du tåle. Jeg sliter også med gull og sølv, må rett og slett bare prøve deg frem.

Skrevet

Jeg bruker også sjeldent øredobber og får også betennelser. Grunnen vet jeg, jeg fikler med bakparten i ett sett og hendene er ikke nyvasket hele tiden......... Jeg tåler bare gull jeg, men får uansett ofte sår pga fiklingen. Det kan sikkert være lurt å rense øret og øredobbene før bruk, dytte dem på plass, ta dem ut og rense en gang til før du drar pyntet og fin avsted. Rens når du tar dem ut etterpå også.

Skrevet

Jeg har også reagert på såkalt nikkelfrie smykker, men gull og sølv går bra.

Skrevet

Litt kløe kan kanskje komme av du sjelden bruker noe i ørene. Mulig det kan gå seg til etterhvert. Men kjøttsår som du beskriver, eksem, hevelse eller verk skal det ikke være!

Min erfaring er at det meste som er såkalt "nikkelfritt" likevel er forurenset med små mengder nikkel. Dette gjelder særlig sølv og visstnok hvitt gull. Gult gull er sikrere for nikkelallergikere. Men uansett må man nok prøve seg fram til man finner et par som funker. Hva med å prøve titan?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...