tonie Skrevet 4. september 2008 Skrevet 4. september 2008 Hjernen min funker ikke helt i dag pga lavtrykk og lite søvn. Jeg må finne endel symboler og ord som er det stikk motsatte av emo, altså denne ungdomskulturen der de kler seg i svart, kutter seg opp og er generelt miserable. Til nå på lista har jeg bare disse: smileyen, v-tegnet og diverse ord for glede og livslyst. Jeg trenger flere! Noen som kan hjelpe? 0 Siter
birdie Skrevet 4. september 2008 Skrevet 4. september 2008 Hello Kitty, stjerner og hjerter (gjerne i pastellfarger), regnbue, sol, babyting, se etter ting og detaljer i harajuku-antrekk (men ikke hos goth-lolitaene..), sukkerspinn, og sånn. Kanskje ikke så mange helt konkrete forslag på symboler, men kanskje det i det minste peilet deg litt videre? 0 Siter
tonie Skrevet 4. september 2008 Forfatter Skrevet 4. september 2008 Hello Kitty, stjerner og hjerter (gjerne i pastellfarger), regnbue, sol, babyting, se etter ting og detaljer i harajuku-antrekk (men ikke hos goth-lolitaene..), sukkerspinn, og sånn. Kanskje ikke så mange helt konkrete forslag på symboler, men kanskje det i det minste peilet deg litt videre? Takk birdie! Nå fikk jeg litt å spinne videre på. 0 Siter
Gjest Palene Skrevet 4. september 2008 Skrevet 4. september 2008 Når jeg leste overskriften så var gladkristen det første som slo meg. Vet ikke helt hva som symboliserer de. Kors, engler og bibelen kanskje? Ellers er visst "country graphics" stort på nettet (for de som ser lyst på livet iallfall), du vet sånne søte små pikselbamser o.l. 0 Siter
tonie Skrevet 4. september 2008 Forfatter Skrevet 4. september 2008 Når jeg leste overskriften så var gladkristen det første som slo meg. Vet ikke helt hva som symboliserer de. Kors, engler og bibelen kanskje? Ellers er visst "country graphics" stort på nettet (for de som ser lyst på livet iallfall), du vet sånne søte små pikselbamser o.l. Skal ta et søk. Takk for tips:) 0 Siter
Mista nikket Skrevet 4. september 2008 Skrevet 4. september 2008 Det første jeg tenkte på som er motsatt til EMOkulturen, måtte være hippiekulturen. Fargerike klær og elsk hverandre og lev lykkelig(med eller uten rus) http://files.fobby.net/0000/0b8f/HippieHappiness.jpg 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 4. september 2008 Skrevet 4. september 2008 ''Hjernen min funker ikke helt i dag pga lavtrykk og lite søvn. Jeg må finne endel symboler og ord som er det stikk motsatte av emo, altså denne ungdomskulturen der de kler seg i svart, kutter seg opp og er generelt miserable. '' Oi...Det var da voldsomt så dømmende.... 0 Siter
tonie Skrevet 4. september 2008 Forfatter Skrevet 4. september 2008 ''Hjernen min funker ikke helt i dag pga lavtrykk og lite søvn. Jeg må finne endel symboler og ord som er det stikk motsatte av emo, altså denne ungdomskulturen der de kler seg i svart, kutter seg opp og er generelt miserable. '' Oi...Det var da voldsomt så dømmende.... Vel, det var ganske så satt på spissen, men dog. Er det kuttinga du reagerer på? Det er vel ingen tvil om at det er en viss forherligelse av selvskading innenfor denne kulturen. Og svart og miserabelt er det jo. Jeg kommer ikke på så mye positivt å si om det hele, annet enn at musikken kan være ok og at uniformerte emos kan være et fascinerende skue:) 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 4. september 2008 Skrevet 4. september 2008 http://no.wikipedia.org/wiki/Emo Litt om emo :0) Jeg kjenner mange livglade emo, så fordi man går i sort betyr ikke det at man er ulykkelig eller misserabel ;0) 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 4. september 2008 Skrevet 4. september 2008 Vel, det var ganske så satt på spissen, men dog. Er det kuttinga du reagerer på? Det er vel ingen tvil om at det er en viss forherligelse av selvskading innenfor denne kulturen. Og svart og miserabelt er det jo. Jeg kommer ikke på så mye positivt å si om det hele, annet enn at musikken kan være ok og at uniformerte emos kan være et fascinerende skue:) Mange,sikkert flere som ikke er emo som kutter seg. Blir litt sånn fjortis opplegg.. Kjenner du noen skikkelige emoer? :0) 0 Siter
tonie Skrevet 4. september 2008 Forfatter Skrevet 4. september 2008 http://no.wikipedia.org/wiki/Emo Litt om emo :0) Jeg kjenner mange livglade emo, så fordi man går i sort betyr ikke det at man er ulykkelig eller misserabel ;0) Takk, men jeg har lest mye om emokulturen i det siste. Jeg holder på med et kunstprosjekt rettet mot ungdom, så jeg ble nødt til å sette meg litt inn i det;) Det finnes jo selvfølgelig grader av det hele, og ikke alle kutter seg eller dyrker tungsinnet. Likevel er det jo ikke akkurat livsglede som preger dem, og hvis du tar bildesøk på google ser du at det er mye kutting, lidelse, hjerte, smerte, snørr og tårer. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.