Gå til innhold

Sjokoladekake på vent

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg baker av og til en stor, langpannesjokoladekake med mørk, tjukk glasur. Da jeg hadde småbarn og dårlig tid, bakte jeg den uka før, fryste den ned, tinte den på selskapsdagen og la på glasur da.

Nå om stunder baker jeg den samme dag. Den er selvfølgelig bedre da. Mindre tørr osv. Men akkurat nå har jeg både dårlig tid og mye folk i huset. Ikke lyst til å streve med den kaka samme dag som jeg må pynte og lage annen slags mat.

Har noen prøvd å bake en stor langpannekake og så bare lagt et klede over og satt den kjølig til neste dag? Smakte den nybakt da?

Skrevet

Sjokoladekake blir jo gjerne bedre om den står en dag eller to. :o) Men jeg ville lagt plast over slik at ikke fuktigheten fordamper.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Når jeg skal ha sjokoladekake neste dag, har jeg ofte brukt en oppskrift med kefir i, da er den saftig og god i flere dager. Jeg mener og huske at jeg pakket aluminiumsfolie over.

Skrevet

Sjokoladekake blir jo gjerne bedre om den står en dag eller to. :o) Men jeg ville lagt plast over slik at ikke fuktigheten fordamper.

Da gjør jeg det! Pakker den inn og setter den på verandaen (tak over).

Takk!!

Skrevet

Det går helt fint, men jegv ville brukt plast, ikke et klede, over kaka. Den smaker kanskje ikke nybakt når den er kald, men like god blir den.

Skrevet

Enig!

Skrevet

Da gjør jeg det! Pakker den inn og setter den på verandaen (tak over).

Takk!!

Ingen måker i nærheten..?

Skrevet

Ingen måker i nærheten..?

He he, jo. Men de flyr høyt her, på vei fra fjorden og til avfallsplassen fem kilometerunna.

MEN vi har frekke mus, og frekke meiser. Og skjærer. Jeg må nok passe på.

Skrevet

Jeg baker stort sett alltid langpannekake dagen i forveien, og den er saftig og fin dagen etter. Jeg dekker den alu-folie, eller bruker en langpanne med plastlokk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...