GoodTimes Skrevet 4. september 2008 Skrevet 4. september 2008 Jeg baker av og til en stor, langpannesjokoladekake med mørk, tjukk glasur. Da jeg hadde småbarn og dårlig tid, bakte jeg den uka før, fryste den ned, tinte den på selskapsdagen og la på glasur da. Nå om stunder baker jeg den samme dag. Den er selvfølgelig bedre da. Mindre tørr osv. Men akkurat nå har jeg både dårlig tid og mye folk i huset. Ikke lyst til å streve med den kaka samme dag som jeg må pynte og lage annen slags mat. Har noen prøvd å bake en stor langpannekake og så bare lagt et klede over og satt den kjølig til neste dag? Smakte den nybakt da? 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. september 2008 Skrevet 4. september 2008 Sjokoladekake blir jo gjerne bedre om den står en dag eller to. ) Men jeg ville lagt plast over slik at ikke fuktigheten fordamper. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 4. september 2008 Skrevet 4. september 2008 Når jeg skal ha sjokoladekake neste dag, har jeg ofte brukt en oppskrift med kefir i, da er den saftig og god i flere dager. Jeg mener og huske at jeg pakket aluminiumsfolie over. 0 Siter
GoodTimes Skrevet 4. september 2008 Forfatter Skrevet 4. september 2008 Sjokoladekake blir jo gjerne bedre om den står en dag eller to. ) Men jeg ville lagt plast over slik at ikke fuktigheten fordamper. Da gjør jeg det! Pakker den inn og setter den på verandaen (tak over). Takk!! 0 Siter
Mirabell Skrevet 4. september 2008 Skrevet 4. september 2008 Det går helt fint, men jegv ville brukt plast, ikke et klede, over kaka. Den smaker kanskje ikke nybakt når den er kald, men like god blir den. 0 Siter
morsan Skrevet 4. september 2008 Skrevet 4. september 2008 Sjokoladekake blir jo gjerne bedre om den står en dag eller to. ) Men jeg ville lagt plast over slik at ikke fuktigheten fordamper. Enig! 0 Siter
Katt-ja Skrevet 4. september 2008 Skrevet 4. september 2008 Da gjør jeg det! Pakker den inn og setter den på verandaen (tak over). Takk!! Ingen måker i nærheten..? 0 Siter
GoodTimes Skrevet 4. september 2008 Forfatter Skrevet 4. september 2008 Ingen måker i nærheten..? He he, jo. Men de flyr høyt her, på vei fra fjorden og til avfallsplassen fem kilometerunna. MEN vi har frekke mus, og frekke meiser. Og skjærer. Jeg må nok passe på. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 4. september 2008 Skrevet 4. september 2008 Jeg baker stort sett alltid langpannekake dagen i forveien, og den er saftig og fin dagen etter. Jeg dekker den alu-folie, eller bruker en langpanne med plastlokk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.