Gå til innhold

Arbeidsledig etter rehabilitering.

Anbefalte innlegg

Gjest Glad jeg lever
Skrevet

Hei, jeg er en kar på 41 som har vært gjennom en større oprasjon, og har vært sykemeldt ett år, amt fått rehabiliteringspenger i 2 år, altså 3 år sammenhengende fra jobben.

Jeg har jobbet fullt helt frem til jeg ble sykemeldt, men i mellomtiden har firmaet jeg jobbet i gått konkurs, så jeg har ingen jobb å gå tilbake til nå, og jeg må derfor begynne å søke nye muligheter.

Ikke lett, sår man har vært borte fra arbeidslivet i 3 år pga helsen, man er liksom ikke førstevalget hor arbeidsgiverene da.

Om jeg nå registrerer meg som arbeidsledig, vil jeg da få noe arbeidsledighetstrygd? (har jo ikke jobbet de tre siste årene, kun mottatt sykepenger og rehabiliteringspenger) Eller vil dette beregnes etter hva jeg tjente FØR jeg ble syk (sånn som rehabiliteringspenger blir beregnet?)

Kan jeg på noen måte få hjelp av NAV, altså type attføring--hjelp til å komme i jobb igjen, lønnstilskudd osv? fordi det er vanskelig å få "foten innafor et sted igjen, når man har vært så lenge utenfor arbeidslivet.

Motar svar med stor takk.

Gjest mandolina
Skrevet

Reglene for dagpenger finner du her:

http://www.nav.no/893.cms

Det kan vel være aktuelt med attføring, iom at du har vært ute av arbeidslivet såpass lenge, og jobben er konkurs.

Hilsen

Gjest Glad jeg lever
Skrevet

Reglene for dagpenger finner du her:

http://www.nav.no/893.cms

Det kan vel være aktuelt med attføring, iom at du har vært ute av arbeidslivet såpass lenge, og jobben er konkurs.

Hilsen

Ja, har sett at dagpenger regnes ut i fra hva man har tjent forrige kalenderår, eller gjennomsnittet av de tre siste kalenderår.

Ut i fra dette vil jeg ikke få dagpenger i det heletatt, fordi jeg kun har fått sykepenger og attføringspenger de sister tre årene ut i fra det jeg kan lese??

Hva/hvordan får attføringsstøtte for å komme tilbake til jobb etter at man har vært syk såpass lenge..hva søker man da?

Gjest mandolina
Skrevet

Ja, har sett at dagpenger regnes ut i fra hva man har tjent forrige kalenderår, eller gjennomsnittet av de tre siste kalenderår.

Ut i fra dette vil jeg ikke få dagpenger i det heletatt, fordi jeg kun har fått sykepenger og attføringspenger de sister tre årene ut i fra det jeg kan lese??

Hva/hvordan får attføringsstøtte for å komme tilbake til jobb etter at man har vært syk såpass lenge..hva søker man da?

Det er noe som heter Yrkesrettet attføring

http://www.nav.no/page?id=292

Prøv det.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...