Gå til innhold

Urettferdig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke urettferdig at noen kan spise hva de vil uten å legge på seg,mens andre må slite med vekten?

Det syns jeg og er lei av tynne folk som sier det er lett å slanke seg.

Skrevet

Joda, men jeg tror mange av dem (ikke alle, men mange) som påstår at de legger på seg av ingenting faktisk spiser feil i tillegg til at de ikke rører seg så mye som de burde.

Jeg skjønte heller ikke hvor kiloene kom fra og hvordan jeg skulle bli kvitt dem før jeg tok meg selv i nakken, begynte å spise mindre og sunnere og røre meg en god del mer. Og joda, kiloene forsvant de... Nå var det ikke et 2-sifret antall kilo jeg skulle bli kvitt da riktig nok, men det spiller egentlig liten rolle så lenge man gjør det riktig.

Skrevet

Det er bare noe du tror det. De slanke kan ikke fråtse i hva de vil så ofte de vil, uten å legge på seg.

Jeg har ofte hørt at du er så heldig du som ikke legger på deg. Jeg har vært tynn hele livet.

Det er helt feil. Det er null problem for meg å legge på meg.

Jeg kan faktisk fint gå opp 5 kilo i løpet av en måned om jeg setter meg ned og koser meg med alt jeg liker hver dag.

Gjest anonym filosof
Skrevet

I all evighet så har folk vært tynne, tykke, høye, korte, hvite, svarte, langhåret, korthåret, syke og friske.

Og alltid har det vært noen som vil være det motsatte av det de er. Noen klarer ikke å legge på seg, og andre klarer ikke å ta av seg. Det er noen som må være tynne og takle det, og tykke og takle det. Kan det være en livsoppgave? Jeg tror også at om man er en rund person som liten, så er det lett å være det som voksen. Så lenge det ikke er fare for livet og organene, så mestrer man å være tynn-tykk.

Det er en kjent sak at vi er satt til livet for å være aktive og for å lære å kjenne seg selv og andre, elske seg selv som sin neste og utføre det vi brenner for. Ikke alle klarer å være slik. De som må hakke på andre, er de som ikke elsker seg selv. Så bare la det prelle av deg når noen er slik. Det er ikke deg det er noe galt med.

Skrevet

Det er bare noe du tror det. De slanke kan ikke fråtse i hva de vil så ofte de vil, uten å legge på seg.

Jeg har ofte hørt at du er så heldig du som ikke legger på deg. Jeg har vært tynn hele livet.

Det er helt feil. Det er null problem for meg å legge på meg.

Jeg kan faktisk fint gå opp 5 kilo i løpet av en måned om jeg setter meg ned og koser meg med alt jeg liker hver dag.

Der tar du feil.

Jeg kjenner flere som sliter med å holde vekta oppe. De spiser og spiser absolutt alt de vil, sunt og usunt, men klarer ikke å legge på seg.

Men jeg er enig i at de fleste slanke personer gjør en innsats for å holde seg slanke :)

Skrevet

Urettferdig var vel slik man drev å tenkte på barneskolen. Realiteten er at folk er forskjellige, og man må ta utgangspunkt i det...

Skrevet

Joda, men jeg tror mange av dem (ikke alle, men mange) som påstår at de legger på seg av ingenting faktisk spiser feil i tillegg til at de ikke rører seg så mye som de burde.

Jeg skjønte heller ikke hvor kiloene kom fra og hvordan jeg skulle bli kvitt dem før jeg tok meg selv i nakken, begynte å spise mindre og sunnere og røre meg en god del mer. Og joda, kiloene forsvant de... Nå var det ikke et 2-sifret antall kilo jeg skulle bli kvitt da riktig nok, men det spiller egentlig liten rolle så lenge man gjør det riktig.

Åååå så smart du er..

Skrevet

Sånn er livet dessverre.

Men husk at selv om det er slik at noen holder seg slanke, selv om de spiser mye, så kan det være at de er mye aktive. Det henger svært mye sammen.

Jeg er av denne kategorien, jeg er slank, har alltid vært slank. Jeg kan spise hva som helst og er like slank, men så er jeg ganske aktiv også, jeg setter meg sjeldent ned i sofaen før klokken nærmer seg 22. Jeg hadde nok kanskje vært noen kilo tyngre om jeg satt i sofaen fra jeg kom hjem fra jobb og til jeg la meg.

Skrevet

Jo det er urettferdig.

Men livet er ikke rettferdig. Det må vi leve med. Lykke til. Og ikke bry deg om de som sier at det er lett.

Gjest Slank jeg
Skrevet

Det er dessverre slik at fete mennesker alltid spiser mer/trener mindre enn de som holder seg slanke (ser bort fra følger av medisinering)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...