Gjest NAV NAV NAV Skrevet 4. september 2008 Skrevet 4. september 2008 NAV krever å få lese min journal for å danne seg en mening om jeg skal fortsette på attføring eller ikke. Har de virkelig rett til å se min journal? 0 Siter
Gjest På attføring Skrevet 4. september 2008 Skrevet 4. september 2008 Ja, sånn var det i alle fall før. Du kan selvsagt nekte, men da kan de på sin side nekte deg støtte. 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 4. september 2008 Skrevet 4. september 2008 Ja. Du ber jo om penger og støtte fra dem - da er det rimelig at de får vite hvorfor. 0 Siter
Gjest syk i 20 år Skrevet 4. september 2008 Skrevet 4. september 2008 Ja, sånn var det i alle fall før. Du kan selvsagt nekte, men da kan de på sin side nekte deg støtte. såvidt jeg har blitt fortalt,har nav tilgang på deler av journalen,ikke hver minste detalj.holder stort sett med "korte" forklaringer fra leger,sykehus etc tror rett og slett ikke de hadde giddet lese igjennom selv om de hadde fri tilgang. 0 Siter
Gjest NAV NAV NAV Skrevet 4. september 2008 Skrevet 4. september 2008 såvidt jeg har blitt fortalt,har nav tilgang på deler av journalen,ikke hver minste detalj.holder stort sett med "korte" forklaringer fra leger,sykehus etc tror rett og slett ikke de hadde giddet lese igjennom selv om de hadde fri tilgang. Jeg er mest bekymret for at journalen min skal ligge der og slenge på NAV, det er ganske sensitive opplysninger der. 0 Siter
rose23 Skrevet 4. september 2008 Skrevet 4. september 2008 Jeg er mest bekymret for at journalen min skal ligge der og slenge på NAV, det er ganske sensitive opplysninger der. Nei! Det har de ikke. Om de vil ha en vurdering om du fortsatt er berettiget til attføring skal legen din skrive en uttalelse, ikke sende journalen din. Det er tydeligvis mye krøll med omstruktereringa... NAV-kjerringa jeg må forholde meg til prøde å trenge seg inn på behandlinsmøte jeg har en gang i måneden, men jeg ville ikka ha henne der og det var heldigvis hele behandlingsteamet mitt skjønt enig i :-) NAV-dama gikk meg en stund på nervene. Da sa legen min at neste gang hun ringte meg, kunne jeg be hun ringe legen min i stedet :-) 0 Siter
Bookworm Skrevet 4. september 2008 Skrevet 4. september 2008 Nei, det var en stor sak om dette for en tid tilbake, fordi noen nav-kontorer hadde krevd tilgang til legejournalen til pasienter. Dette har de ikke anledning til. Det de derimot har anledning til, er all relevant informasjon fra legen vedrørende den sykdommen som er årsaken til at du er inne i nav-systemet nå... 0 Siter
Bookworm Skrevet 4. september 2008 Skrevet 4. september 2008 Ja. Du ber jo om penger og støtte fra dem - da er det rimelig at de får vite hvorfor. Joda, de har krav til å vite om den sykdommen/tilstanden som er årsak til at man søker om støtte og hjelp fra dem - men ikke hele legejournalen, den er LITT drøy... 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 4. september 2008 Skrevet 4. september 2008 Joda, de har krav til å vite om den sykdommen/tilstanden som er årsak til at man søker om støtte og hjelp fra dem - men ikke hele legejournalen, den er LITT drøy... Men det er vel ikke det de har bedt om heller. De har antagelig bare bedt om å få se det som er relevant for saken. 0 Siter
Gjest syk i 20 år Skrevet 4. september 2008 Skrevet 4. september 2008 Nei! Det har de ikke. Om de vil ha en vurdering om du fortsatt er berettiget til attføring skal legen din skrive en uttalelse, ikke sende journalen din. Det er tydeligvis mye krøll med omstruktereringa... NAV-kjerringa jeg må forholde meg til prøde å trenge seg inn på behandlinsmøte jeg har en gang i måneden, men jeg ville ikka ha henne der og det var heldigvis hele behandlingsteamet mitt skjønt enig i :-) NAV-dama gikk meg en stund på nervene. Da sa legen min at neste gang hun ringte meg, kunne jeg be hun ringe legen min i stedet :-) skjedde noe lignende med meg,for nav ble opprettet.legen min sa det samme som din.da trakk saksbehandler seg ut...fikk korte oppdateringer,men ikke mer enn nødvendig 0 Siter
Bookworm Skrevet 4. september 2008 Skrevet 4. september 2008 Men det er vel ikke det de har bedt om heller. De har antagelig bare bedt om å få se det som er relevant for saken. Det kan godt hende at nav-kontoret har bedt om kun relevant informasjon - men jeg svarer nå med utgangspunkt i det trådstarter spør etter "Kan NAV kreve å lese journalen min". Og de har ikke krav til å lese journalen, men at legen sender dem relevant informasjon... 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 4. september 2008 Skrevet 4. september 2008 Det kan godt hende at nav-kontoret har bedt om kun relevant informasjon - men jeg svarer nå med utgangspunkt i det trådstarter spør etter "Kan NAV kreve å lese journalen min". Og de har ikke krav til å lese journalen, men at legen sender dem relevant informasjon... Ja, skjønner det. Men jeg tok for gitt at vi snakket om journalen i denne saken. De vil jo ikke vite om hun hadde UVI for ti år siden liksom... 0 Siter
Gjest lurerpådetjeg Skrevet 5. september 2008 Skrevet 5. september 2008 http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=3795415 Ja NAV har tilgang til alt. Se svar fra advokat Thomas Myran 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.