Gå til innhold

Söta ord från söta bror...

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk "Du fikk 10 rette av 11 mulige, Supert! Er du svensk selv?" :)

*stolt* - Bomma på multer, sånn i farta.

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

7

• erin

5

• pekkaline

5

• Lillemus

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

11 rette her også, men jeg snakker svensk flytende så det er vel ikke så imponerende egentlig.. ;-)

Svensk er fint og litt sjarmerende synes jeg :) Ikke så imponert over skånsk da men..........

Skrevet

Svensk er fint og litt sjarmerende synes jeg :) Ikke så imponert over skånsk da men..........

Men Göteborg-svensk, sånn som de snakker i Albert og Herbert er nyyyydelig da! :o)

Skrevet

Men Göteborg-svensk, sånn som de snakker i Albert og Herbert er nyyyydelig da! :o)

Doh! ?

Foretrekker stokholmsk, jeg da.

Aliza1365380759
Skrevet

Nei, skånsk er ikke bare bare å skjønne, det skal være sikkert! :-) Kona til søskenbarnet mitt er fra Skåne, og tidvis er det en utfordring å skjønne hva hun sier hvis hun snakker fort.. Jeg har ikke vokst opp i Sverige, men har svenske aner, derfor snakker jeg nord-svensk, og det er jo et stykke unna skåne-dialekten..

Gjest ChiengMai
Skrevet

11 her også. Det har nok betalt seg å se på Astrid Lindgrens filmer i barndommen og høre på Magnus Uggla i ungdommen. :-)

Skrevet

hehe, ja, de var noen hærlige skruer ;)

Skrevet

Den var jo latterlig lett da, morsan. Nå har jeg bodd i Sverige i en årrekke, men jeg hadde nok greid den selv om jeg bare hadde vært der på ferie i en uke;)

Skrevet

Den var jo latterlig lett da, morsan. Nå har jeg bodd i Sverige i en årrekke, men jeg hadde nok greid den selv om jeg bare hadde vært der på ferie i en uke;)

Hei - nå må ikke du ødelegge helt for min plan om å høyne dolernes selvtillitt her, da!!!! ;-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg har sikkert vært i Sverige i max 48 timer til sammen, og jeg greide testen i alle fall fint. :-) Så man trenger nok ikke en uke i Sverige for å ta den der...

Skrevet

Jeg har sikkert vært i Sverige i max 48 timer til sammen, og jeg greide testen i alle fall fint. :-) Så man trenger nok ikke en uke i Sverige for å ta den der...

''Jeg har sikkert vært i Sverige i max 48 timer til sammen''

Oi - det var utrolig lite! :-) Trodde alle nordmenn hadde vært mye oi Sverige, jeg, men du bor kanskje veldig langt fra grensa?

Skrevet

Hysj, ikke si det så høyt at morsan får det med seg. Hun prøver å få dolerne til å tro at de har utenom det vanlige godt språkøre;)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hysj, ikke si det så høyt at morsan får det med seg. Hun prøver å få dolerne til å tro at de har utenom det vanlige godt språkøre;)

''Hun prøver å få dolerne til å tro at de har utenom det vanlige godt språkøre;)''

Ja, men det har vi da, vi dolerne! ;-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Jeg har sikkert vært i Sverige i max 48 timer til sammen''

Oi - det var utrolig lite! :-) Trodde alle nordmenn hadde vært mye oi Sverige, jeg, men du bor kanskje veldig langt fra grensa?

Bor ganske langt vest, ja. Men nå kom jeg på en tur til Arjeplog da jeg var 18, så da må jeg kanskje legge på 24 timer til, maks. :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Ikke så imponert over skånsk da men..........''

Men det er jeg! Det er bare helt _utrolig_ stilig, og kanskje det nærmeste jeg kommer til å like det svenske språket.

Skrevet

''Hun prøver å få dolerne til å tro at de har utenom det vanlige godt språkøre;)''

Ja, men det har vi da, vi dolerne! ;-)

Nei, nei, det er de andre som er det. De derre andre. *flire*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...