Gå til innhold

Mer proff språktest for den som vil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babette har selvsgat rett i at testen jeg la ut nedenfor var skammelig enkel.

Men her har jeg funnet et sted på Nordisk Språkråd der du kan teste hvor mye du forstår av språkene!

Jeg kommer tilbake med min score etterhvert:-)

http://ins.sol.lu.se/

Aliza1365380759
Skrevet

Denne skal jeg prøve når jeg kommer hjem i kveld! :-) Tror jeg skal forstå svensk greit, dansk er det verre med ;-)

Skrevet

Begynte så vidt, men den der vil ta tid, så får se om jeg tar den siden :-).

Har få problemer med å forstå svensk og dansk, men særlig på svensk finnes en del rare ord jeg kan ha litt vanskeligheter med. Dog ikke så store vanskeligheter som svenskene har andre veien ;)

Skrevet

Jeg fikk 15 poeng på den danske og 16 poeng på den svenske

-men det var litt fordi jeg ikke husket fakta fra den oppleste teksten.

Skrevet

Begynte så vidt, men den der vil ta tid, så får se om jeg tar den siden :-).

Har få problemer med å forstå svensk og dansk, men særlig på svensk finnes en del rare ord jeg kan ha litt vanskeligheter med. Dog ikke så store vanskeligheter som svenskene har andre veien ;)

Huff, ja , jeg backet ut jeg også da jeg skjønte at dette var en sånn lytt & kryss av-greie.

Jeg synes svensk er helt kurant å forstå, men i slike tester kan jeg like gjerne bli litt uoppmerksom fordi det er kjedelig, og så klarer man ikke faktasvar etterpå;-)

Jeg synes også svensk har endel rare ord som virkelig skiller seg fra norsk og dansk, men pga uttalen samt at vi er mye mer vant til svensk gjør at jeg synes svensk er lettere enn dansk når man hører, mens dansk er lettest å forstå skriftlig.

Skrevet

Huff, ja , jeg backet ut jeg også da jeg skjønte at dette var en sånn lytt & kryss av-greie.

Jeg synes svensk er helt kurant å forstå, men i slike tester kan jeg like gjerne bli litt uoppmerksom fordi det er kjedelig, og så klarer man ikke faktasvar etterpå;-)

Jeg synes også svensk har endel rare ord som virkelig skiller seg fra norsk og dansk, men pga uttalen samt at vi er mye mer vant til svensk gjør at jeg synes svensk er lettere enn dansk når man hører, mens dansk er lettest å forstå skriftlig.

''mens dansk er lettest å forstå skriftlig.''

Ja, norsk og dansk er jo nesten identisk skriftlig, det har vel en viss sammenheng med at dansk var offisielt skriftspråk her i 400 år.

Skrevet

Spennende! Skal ta den i kveld når det er ro i huset!

Jeg skal vurdere å ta den senere jeg også;-)

Skrevet

Jeg skal vurdere å ta den senere jeg også;-)

Jeg tok svensketesten - fikk 16 av 20 poeng - klarte ikke å huske alle detaljene, mens ungene fløy rundt her...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...