Gå til innhold

Ny språktest uten lytting;-)

Anbefalte innlegg

Aliza1365380759
Skrevet

;-)

Skulle bare latt være å si at jeg snakker flytende svensk i den andre tråden, så hadde du sikkert vært kjempeimponert! ;-) *ler litt*

Skrevet

Skulle bare latt være å si at jeg snakker flytende svensk i den andre tråden, så hadde du sikkert vært kjempeimponert! ;-) *ler litt*

Helt klart! :-)

Eventuelt at du hadde litt bedre flaks med gjettingen enn meg! ;-) Nå husker jeg ikke spørsmålene lenger, men jeg husker at det var svært få av dem jeg gjettet på, 2 eller 3, så med to feil har jeg hatt maks uflaks;-)

Skrevet

''Du fikk 10 rette av 10 mulige, Fenomenalt! Vilken höjdare! Er du virkelig norsk?''

Må hatt umåtelig flaks, for jeg tippet på minst tre.

Skrevet

''Du fikk 10 rette av 10 mulige, Fenomenalt! Vilken höjdare! Er du virkelig norsk?''

Må hatt umåtelig flaks, for jeg tippet på minst tre.

Bra! :-)

Tok en titt på ordene igjen, og disse kunne jeg:

KIOSKVÄLTARE, JANSONS FRESTELSE, KÄNGOR, FIKET, KLURIGT, KROGEN

Disse var jeg rimelig sikre på hva alternativet måtte bli, men hadde neppe klart å svare uten alternativer:

TISTRON, MACKEN,

Disse var ren gjetning, OG jeg bomma på BEGGE!!:

PITEPALT, DOPPAREDA'N

Maks uflaks, med andre ord;-)

Skrevet

Fikk bare 7 av 10. Er misfornøyd :-(

Trodde egentlig at jeg forstod 99,9% av svensken.....

Aliza1365380759
Skrevet

Helt klart! :-)

Eventuelt at du hadde litt bedre flaks med gjettingen enn meg! ;-) Nå husker jeg ikke spørsmålene lenger, men jeg husker at det var svært få av dem jeg gjettet på, 2 eller 3, så med to feil har jeg hatt maks uflaks;-)

Hvis du gjettet på to synes jeg det bare ville være rett og rimelig at du traff på en av dem i det minste, så da er du jo oppe i 9 rette! ;-)

Skrevet

Bra! :-)

Tok en titt på ordene igjen, og disse kunne jeg:

KIOSKVÄLTARE, JANSONS FRESTELSE, KÄNGOR, FIKET, KLURIGT, KROGEN

Disse var jeg rimelig sikre på hva alternativet måtte bli, men hadde neppe klart å svare uten alternativer:

TISTRON, MACKEN,

Disse var ren gjetning, OG jeg bomma på BEGGE!!:

PITEPALT, DOPPAREDA'N

Maks uflaks, med andre ord;-)

Når jeg ser på ordene du nevner ser jeg at jeg var usikker og mer eller mindre tippet på KÄNGOR, KROGEN

TISTRON, PITEPALT, DOPPAREDA'N.

Så maks flaks, med andre ord ;).

Hm, kanskje jeg burde gå ut på byen i dag? Om jeg var singel og sånt. Og om det ikke var MGP jr., som skal se med sønnen..

Skrevet

Hvis du gjettet på to synes jeg det bare ville være rett og rimelig at du traff på en av dem i det minste, så da er du jo oppe i 9 rette! ;-)

;-) Snille deg!! :-D

Skrevet

Når jeg ser på ordene du nevner ser jeg at jeg var usikker og mer eller mindre tippet på KÄNGOR, KROGEN

TISTRON, PITEPALT, DOPPAREDA'N.

Så maks flaks, med andre ord ;).

Hm, kanskje jeg burde gå ut på byen i dag? Om jeg var singel og sånt. Og om det ikke var MGP jr., som skal se med sønnen..

...eller kanskje kjøpe et flakslodd?;-)

Skrevet

Hehe, enklere det :P

Skrevet

Ikke særlig viktig, kanskje, men KROGEN visste jeg dog - der limte jeg feil.

Såpass mye har jeg vært i nabolandet - også på kveldstid :P.

Skrevet

Ikke særlig viktig, kanskje, men KROGEN visste jeg dog - der limte jeg feil.

Såpass mye har jeg vært i nabolandet - også på kveldstid :P.

Ja, jeg stusset litt over at det skulle være ren gjetning;-)

Skrevet

Jeg klarte 8 av 10, men var bare sikker på 3!

Trodde jeg forstod omtrent alt svenskene sier, men det er litt verre når man ikke har sammenhengen.

Skrevet

8 av 10. Men hadde litt flaks med tippinga, mange ord jeg aldri har hørt før

Skrevet

Jeg er visst sånn passe dum... fem av ti :-/

(og jeg gjetta på nesten alle)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...