Gå til innhold

Hjelp - tåneglen min!

Anbefalte innlegg

Gjest noen som vet råd?
Skrevet

Stortåneglen på ene foten har vært delvis blå de siste 2 månedene, vet ikke hvorfor, har bare ventet på at det skulle vokse ut. Det har ikke vært vondt. Men for noen dager siden verket det ganske, og over natten så gikk blåfargen vekk.

Nå er neglen bare litt misfarget, gulaktig, og når jeg skraper under den, så kommer jeg nesten halvveis under hele neglen, ekkelt!

Hva skal jeg gjøre, skal jeg bahandle det med noe eller bare vente til det vokser ut? Kan det bli problemer, kan neglen dette av?

Fortsetter under...

hidi, the scorpion
Skrevet

Gå til legen og få den fjernet! Det er stort sett smertefritt (du får bedøvelse), for meg var det en lettelse å få min bort etter lignende symptoner;)

Gjest noen som vet råd?
Skrevet

Gå til legen og få den fjernet! Det er stort sett smertefritt (du får bedøvelse), for meg var det en lettelse å få min bort etter lignende symptoner;)

Hjelp, er det enese vei ut? Hva skjer så, gror den aldri ut igjen?

hidi, the scorpion
Skrevet

Hjelp, er det enese vei ut? Hva skjer så, gror den aldri ut igjen?

Det er eneste utvei. Neglen din er død og vil falle av etterhvert, før den gjør det, gjør det vondt. Min Da min negl ble trukket ut var den under allerede halveis ute, så de gror fort ut igjen, ja ;)

Skrevet

Du har nok skadet neglen. det kan være nok at du har sparket borti noe. eller gått med for små sko. gått lenge i nedoverbakker eks på en fjelltur. sparket fotball. du kan skade neglen på mange måter. det trenger ikke være krise. hvis du mister neglen, vokser den nye neglen sannsynligvis helt fint frem i gjen. en kan gå til lege å fjerne neglen, men jeg ville ventet. følg med neglen, ikke riv i den. du kan gå til en fotterapeaut hun/han vil se hva som skal gjøres. jeg tror dette går helt bra.

AneM1365380603
Skrevet

Jeg har et par ganger dunket tåneglen så kraftig at den er blitt knallblå og tykk. Den har sett helt herja ut i måneder etterpå. Det har vel tatt sånn cirka ett år før den har sett normal ut igjen.

Annonse

hidi, the scorpion
Skrevet

Du har nok skadet neglen. det kan være nok at du har sparket borti noe. eller gått med for små sko. gått lenge i nedoverbakker eks på en fjelltur. sparket fotball. du kan skade neglen på mange måter. det trenger ikke være krise. hvis du mister neglen, vokser den nye neglen sannsynligvis helt fint frem i gjen. en kan gå til lege å fjerne neglen, men jeg ville ventet. følg med neglen, ikke riv i den. du kan gå til en fotterapeaut hun/han vil se hva som skal gjøres. jeg tror dette går helt bra.

En fotterapeut har faktisk ikke lov til å si annet enn at hun bør oppsøke lege!

Neglen vil uansett falle av, spørsmålet er om hun skal gjøre det fort og smertefritt eller vente til den faller av, av seg selv....

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg har et par ganger dunket tåneglen så kraftig at den er blitt knallblå og tykk. Den har sett helt herja ut i måneder etterpå. Det har vel tatt sånn cirka ett år før den har sett normal ut igjen.

Ja, men hos trådstarter har den allerede løsnet halveis, og det vil aldri gro seg til uten smerter. Når neglen under begynner å vokse så er det skikkelig ubehagelig....

AneM1365380603
Skrevet

Ja, men hos trådstarter har den allerede løsnet halveis, og det vil aldri gro seg til uten smerter. Når neglen under begynner å vokse så er det skikkelig ubehagelig....

Det fikk jeg ikke med meg... Min negl løsnet også etter en tid den ene gangen, men det var ikke smerter.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det fikk jeg ikke med meg... Min negl løsnet også etter en tid den ene gangen, men det var ikke smerter.

Min hadde aldri festet seg igjen, og hver gang jeg følte litt trykk på neglen, så var det særdeles smertefullt...

AneM1365380603
Skrevet

Min hadde aldri festet seg igjen, og hver gang jeg følte litt trykk på neglen, så var det særdeles smertefullt...

Uff, det høres ikke godt ut. Tåneglen er jo så viktig, for en skal ha på seg sko... Dessverre er det med disse skadede tåneglene et prosjekt som tar langt tid å reparere.

hidi, the scorpion
Skrevet

Uff, det høres ikke godt ut. Tåneglen er jo så viktig, for en skal ha på seg sko... Dessverre er det med disse skadede tåneglene et prosjekt som tar langt tid å reparere.

Det var ikke det! Da legen dro ut neglen (under bedøvelse) var neglen under faktisk vokst nesten halvparten, og jeg hadde ikke vondt etter det;)

Og neglen har ikke gitt meg problemer siden! Jeg var livredd for å ta neglen, etter utallige "torturmetoder" var blitt meg fortalt, men det var ikke vondt en plass. Heller ikke etterpå!

Skrevet

En fotterapeut har faktisk ikke lov til å si annet enn at hun bør oppsøke lege!

Neglen vil uansett falle av, spørsmålet er om hun skal gjøre det fort og smertefritt eller vente til den faller av, av seg selv....

en fotterapeut kan slipe ned den evt løse neglen. i de aller fleste slike saker kan en fotterapeut gjøre mye bedre arbeid en en lege. og mindre smertefullt.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...