Gå til innhold

Lov med strikkepinner på flyet?

Anbefalte innlegg

Gjest tyrkiasoon
Skrevet

Skal til Tyrkia snart og lurer på om man kan ta med strikkepinner på flyet, altså i håndbaggasjen. Gjelder da selvfølgelig begge veier.

Vil gjerne ha svar fra de som vet helt sikkert, sånn at jeg ikke må kaste de på flyplassen. :o)

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er _ikke_lov! De kan jo brukes som dødelig våpen, jente....

Gjest tyrkiasoon
Skrevet

Hva med hårspenner, da? Har dessuten stadig hørt om folk som får ha med seg strikking på flyet.

hidi, the scorpion
Skrevet

Hva med hårspenner, da? Har dessuten stadig hørt om folk som får ha med seg strikking på flyet.

Hårspenner er vel ikke særlig lette å bruke som drapsvåpen, men det vet jeg faktisk ikke...;)

Ring flyplassen og hør, men du vil få beskjed om å legge strikkepinnene i bagasjen, så du får heller ta med en bok.

Skrevet

Hårspenner er vel ikke særlig lette å bruke som drapsvåpen, men det vet jeg faktisk ikke...;)

Ring flyplassen og hør, men du vil få beskjed om å legge strikkepinnene i bagasjen, så du får heller ta med en bok.

Kanskje ikke en vanlig hårspenne, men jeg har en hårspenne som består av en bøyd metallplate med to hull i, og gjennom de to hullene trer man en metallpinne. Hadde den vært skarpere kunne den ha blit tbrukt som stikkvåpen.

hidi, the scorpion
Skrevet

Kanskje ikke en vanlig hårspenne, men jeg har en hårspenne som består av en bøyd metallplate med to hull i, og gjennom de to hullene trer man en metallpinne. Hadde den vært skarpere kunne den ha blit tbrukt som stikkvåpen.

Jeg tror jeg må alarmere flyplassene om deg ;)

Du er jo som en tikkende terroristbombe.

Skrevet

Nå overdriver du.

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=136384

Jeg reiser alltid med strikketøy, det har aldri vært noe problem.

Skrevet

Det finnes jo massevis av ting som kan brukes som dødelige våpen. Hva med f.eks. knust glass (ikke noe problem å få med seg)? Eller kanskje en neglefil av glass - fint stikkvåpen?

Finnes knapt grenser for våpen en kan få med seg - hvis en vil.

Skrevet

Det finnes jo massevis av ting som kan brukes som dødelige våpen. Hva med f.eks. knust glass (ikke noe problem å få med seg)? Eller kanskje en neglefil av glass - fint stikkvåpen?

Ja, og jeg har latt meg fortelle at man - etter å ha gått gjennom sikkerhetskontrollen - kan kjøpe Swiss Army Knife i en butikk inne på tax free-området....

Skrevet

Jeg tror jeg må alarmere flyplassene om deg ;)

Du er jo som en tikkende terroristbombe.

Den er jo av metall, så ettersom metalldetektoren piper over støvlettene mine, ville den sikker pepet over hårspenna også;-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Den er jo av metall, så ettersom metalldetektoren piper over støvlettene mine, ville den sikker pepet over hårspenna også;-)

Så det er trygt for meg å fortsette å fly, mener du;))

Skrevet

Så det er trygt for meg å fortsette å fly, mener du;))

her gis ingen garantier!! :-)

(men hvis vi skal snakke om hvor stor _sannsynlighet_ det er for at noe skjer, så vil jeg si at sjansen for terroranslag mot fly er lavere enn sjansen for annen flyulykke, og sjansen for annen flyulykke er ekstremt mye mindre enn sjansen for at man utsettes for bilulykke! Og det enten bilen koster 7000 kr eller 700 000 kr*S*)

hidi, the scorpion
Skrevet

her gis ingen garantier!! :-)

(men hvis vi skal snakke om hvor stor _sannsynlighet_ det er for at noe skjer, så vil jeg si at sjansen for terroranslag mot fly er lavere enn sjansen for annen flyulykke, og sjansen for annen flyulykke er ekstremt mye mindre enn sjansen for at man utsettes for bilulykke! Og det enten bilen koster 7000 kr eller 700 000 kr*S*)

Det er sant. Jeg bor like ved en flyplass og er takknemlig for den statistikken. Flyet kjører rett over huset mitt!

Gjest stilletthæl
Skrevet

Stillett heler kan man jo også drepe med. det har jeg sett på film :-P

Huttetu-. nå blir jeg redd neste gang jeg er ei dame (eller mann) med høyhelte sko på flyplassen.......

hidi, the scorpion
Skrevet

Stillett heler kan man jo også drepe med. det har jeg sett på film :-P

Huttetu-. nå blir jeg redd neste gang jeg er ei dame (eller mann) med høyhelte sko på flyplassen.......

Si ifra til sikkerhetsvaktene du!

Vi leser stadig om slike ting i avisen, drap med hæler, strikkepinner, hårnåler, barnemat etc.

Stoler ikke på noen lenger, jeg;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...