Gjest tyrkiasoon Skrevet 5. september 2008 Skrevet 5. september 2008 Skal til Tyrkia snart og lurer på om man kan ta med strikkepinner på flyet, altså i håndbaggasjen. Gjelder da selvfølgelig begge veier. Vil gjerne ha svar fra de som vet helt sikkert, sånn at jeg ikke må kaste de på flyplassen. ) 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 5. september 2008 Skrevet 5. september 2008 Det er _ikke_lov! De kan jo brukes som dødelig våpen, jente.... 0 Siter
Gjest tyrkiasoon Skrevet 5. september 2008 Skrevet 5. september 2008 Det er _ikke_lov! De kan jo brukes som dødelig våpen, jente.... Hva med hårspenner, da? Har dessuten stadig hørt om folk som får ha med seg strikking på flyet. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 5. september 2008 Skrevet 5. september 2008 http://www.osl.no/index.asp?strUrl=//templates/applications/internet/showobject.asp?infoobjectid=1026260 Her står det at skarpe og spisse gjenstander ikke kan medtas på flyet. Det gjelder sikkert også strikkepinner, som jo er spisse gjenstander. Hilsen 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 5. september 2008 Skrevet 5. september 2008 Hva med hårspenner, da? Har dessuten stadig hørt om folk som får ha med seg strikking på flyet. Hårspenner er vel ikke særlig lette å bruke som drapsvåpen, men det vet jeg faktisk ikke... Ring flyplassen og hør, men du vil få beskjed om å legge strikkepinnene i bagasjen, så du får heller ta med en bok. 0 Siter
morsan Skrevet 5. september 2008 Skrevet 5. september 2008 Hårspenner er vel ikke særlig lette å bruke som drapsvåpen, men det vet jeg faktisk ikke... Ring flyplassen og hør, men du vil få beskjed om å legge strikkepinnene i bagasjen, så du får heller ta med en bok. Kanskje ikke en vanlig hårspenne, men jeg har en hårspenne som består av en bøyd metallplate med to hull i, og gjennom de to hullene trer man en metallpinne. Hadde den vært skarpere kunne den ha blit tbrukt som stikkvåpen. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 5. september 2008 Skrevet 5. september 2008 Kanskje ikke en vanlig hårspenne, men jeg har en hårspenne som består av en bøyd metallplate med to hull i, og gjennom de to hullene trer man en metallpinne. Hadde den vært skarpere kunne den ha blit tbrukt som stikkvåpen. Jeg tror jeg må alarmere flyplassene om deg Du er jo som en tikkende terroristbombe. 0 Siter
Atene Skrevet 5. september 2008 Skrevet 5. september 2008 Hårspenner er vel ikke særlig lette å bruke som drapsvåpen, men det vet jeg faktisk ikke... Ring flyplassen og hør, men du vil få beskjed om å legge strikkepinnene i bagasjen, så du får heller ta med en bok. Nå overdriver du. http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=136384 Jeg reiser alltid med strikketøy, det har aldri vært noe problem. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 5. september 2008 Skrevet 5. september 2008 Nå overdriver du. http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=136384 Jeg reiser alltid med strikketøy, det har aldri vært noe problem. Jeg ble fratatt mine på Gardemoen, så ikke alle der er klar over det da!! *sutre futre* 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 5. september 2008 Skrevet 5. september 2008 Det er _ikke_lov! De kan jo brukes som dødelig våpen, jente.... Det finnes jo massevis av ting som kan brukes som dødelige våpen. Hva med f.eks. knust glass (ikke noe problem å få med seg)? Eller kanskje en neglefil av glass - fint stikkvåpen? Finnes knapt grenser for våpen en kan få med seg - hvis en vil. 0 Siter
morsan Skrevet 5. september 2008 Skrevet 5. september 2008 Det finnes jo massevis av ting som kan brukes som dødelige våpen. Hva med f.eks. knust glass (ikke noe problem å få med seg)? Eller kanskje en neglefil av glass - fint stikkvåpen? Finnes knapt grenser for våpen en kan få med seg - hvis en vil. Ja, og jeg har latt meg fortelle at man - etter å ha gått gjennom sikkerhetskontrollen - kan kjøpe Swiss Army Knife i en butikk inne på tax free-området.... 0 Siter
morsan Skrevet 5. september 2008 Skrevet 5. september 2008 Jeg tror jeg må alarmere flyplassene om deg Du er jo som en tikkende terroristbombe. Den er jo av metall, så ettersom metalldetektoren piper over støvlettene mine, ville den sikker pepet over hårspenna også;-) 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 5. september 2008 Skrevet 5. september 2008 Den er jo av metall, så ettersom metalldetektoren piper over støvlettene mine, ville den sikker pepet over hårspenna også;-) Så det er trygt for meg å fortsette å fly, mener du;)) 0 Siter
morsan Skrevet 5. september 2008 Skrevet 5. september 2008 Så det er trygt for meg å fortsette å fly, mener du;)) her gis ingen garantier!! :-) (men hvis vi skal snakke om hvor stor _sannsynlighet_ det er for at noe skjer, så vil jeg si at sjansen for terroranslag mot fly er lavere enn sjansen for annen flyulykke, og sjansen for annen flyulykke er ekstremt mye mindre enn sjansen for at man utsettes for bilulykke! Og det enten bilen koster 7000 kr eller 700 000 kr*S*) 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 5. september 2008 Skrevet 5. september 2008 her gis ingen garantier!! :-) (men hvis vi skal snakke om hvor stor _sannsynlighet_ det er for at noe skjer, så vil jeg si at sjansen for terroranslag mot fly er lavere enn sjansen for annen flyulykke, og sjansen for annen flyulykke er ekstremt mye mindre enn sjansen for at man utsettes for bilulykke! Og det enten bilen koster 7000 kr eller 700 000 kr*S*) Det er sant. Jeg bor like ved en flyplass og er takknemlig for den statistikken. Flyet kjører rett over huset mitt! 0 Siter
Gjest stilletthæl Skrevet 5. september 2008 Skrevet 5. september 2008 Det finnes jo massevis av ting som kan brukes som dødelige våpen. Hva med f.eks. knust glass (ikke noe problem å få med seg)? Eller kanskje en neglefil av glass - fint stikkvåpen? Finnes knapt grenser for våpen en kan få med seg - hvis en vil. Stillett heler kan man jo også drepe med. det har jeg sett på film :-P Huttetu-. nå blir jeg redd neste gang jeg er ei dame (eller mann) med høyhelte sko på flyplassen....... 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 5. september 2008 Skrevet 5. september 2008 Stillett heler kan man jo også drepe med. det har jeg sett på film :-P Huttetu-. nå blir jeg redd neste gang jeg er ei dame (eller mann) med høyhelte sko på flyplassen....... Si ifra til sikkerhetsvaktene du! Vi leser stadig om slike ting i avisen, drap med hæler, strikkepinner, hårnåler, barnemat etc. Stoler ikke på noen lenger, jeg;) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.