Gå til innhold

Kredittkonto belastet. Svindel?

Anbefalte innlegg

Gjest merkelige greier
Skrevet

Fikk denne mailen i spam-boksen min i dag.

Har ikke mulighet til å sjekke om kredittkortet er belastet ennå, så må spørre: Er dette bare lurerier eller kan jeg ha blitt belastet allerede? Kan ikke huske å ha meldt meg inn i noe Delta Airlines...

Dear customers,

Thank you for using our new service "Buy flight ticket Online" on our website.

Your account has been created:

Your login: (min e-mailadresse)

Your password: passKJL0

Your credit card has been charged for $653.06.

We would like to remind you that whenever you order tickets on our website you get a discount of 10%!

Attached to this message is the purchase Invoice and the airplane ticket.

To use your ticket, simply print it on a color printed, and you are set to take off for the journey!

Kind regards,

Delta Air Lines

Gjest mandolina
Skrevet

Har du kjøpt noen flybillett?

Avgangssted og ankomststed, må jo fremgå av vedlegget.

Hilsen

Skrevet

Ser du får råd om å åpne vedlegget, men det ville jeg vært skeptisk til, med tanke på virus. Ikke åpne linker i mailen heller.

Vent til du får neste kredittkortfaktura og se om du er blitt belastet - mitt tips er at du ikke er det.

Skrevet

Har du kjøpt noen flybillett?

Avgangssted og ankomststed, må jo fremgå av vedlegget.

Hilsen

Kanskje ikke det smarteste å åpne vedlegget når man overhodet ikke vedkjenner seg å ha bestilt noe - standard virusmail nettopp fordi folk blir nysgjerrige og skeptiske pga dette...

Gjest mandolina
Skrevet

Kanskje ikke det smarteste å åpne vedlegget når man overhodet ikke vedkjenner seg å ha bestilt noe - standard virusmail nettopp fordi folk blir nysgjerrige og skeptiske pga dette...

Jeg sa ikke at hun skulle lukke opp vedlegget, men hvis hun hadde bestilt flybilletter, så var de i vedlegget. Slike vedlegg er ofte pdf filer og de er jo uskyldige mht virus.

Det er jo bare å sjekke hvilken type fil, som er vedlagt e-mailen.

Har hun ikke bestilt billetter, så må hun jo sørge for at få slettet uttaket på kredittkortet. Og for all del ikke åpne noe vedlegg, som hun er usikker på.

Har de fleste ikke sikret seg med antivirusprogram?

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...