Gå til innhold

Miljøvernere uten handlenett i plast

Gjest miljøbevisst men ikke bevisstløs

Anbefalte innlegg

Gjest miljøbevisst men ikke bevisstløs
Skrevet

Hvordan gjør de med søpla? Kjøper plastposer på rull??

Jeg skulle gjerne vernet om mijøet med å bruke flergangs-handlenett men da får jeg et problem når jeg skal kaste søppel.

Skrevet

Det selges visst ruller med plastposer som egner seg som søppelposer, og disse er i større grad nedbrytbare enn dem som gis ut på butikken (har jeg hørt). Så da kan det være løsningen! :)

Skrevet

Artig at du skulle spørre om dette akkurat i dag, for jeg har i dag kjøpt avfallsposer på rull til nettopp det formålet:-) De er mye, mye tynnere enn handleposer.

Det finnes også noen poser laget av maisstivelse eller noe slikt, og de er fullstendig nedbrytbare. Dette benyttes i en del kommuner der det er kildesortering av matavfall. Men de posene revner nokså lett.

Skrevet

Artig at du skulle spørre om dette akkurat i dag, for jeg har i dag kjøpt avfallsposer på rull til nettopp det formålet:-) De er mye, mye tynnere enn handleposer.

Det finnes også noen poser laget av maisstivelse eller noe slikt, og de er fullstendig nedbrytbare. Dette benyttes i en del kommuner der det er kildesortering av matavfall. Men de posene revner nokså lett.

Avdeling for dumme spørsmål: Er det ikke sortering av mat/hageavfall i alle kommuner altså? Det trodde jeg det var.

Jaja, så lærte jeg noe nytt idag også. ;-)

Skrevet

Avdeling for dumme spørsmål: Er det ikke sortering av mat/hageavfall i alle kommuner altså? Det trodde jeg det var.

Nei, det er ikke det, dessverre.

Skrevet

Nei, faktisk er det ikke det i Oslo.

Føles litt rart å kaste alt i samme søpla hjemme, mens på hytta, hvor vi har et kjøkken på omtrent én kvadratmeter og er kun en liten del av året, skal vi ha to søppelkasser.

hidi, the scorpion
Skrevet

Plastposer på rull er mye mer miljøvennlig, fordi de er tynnere, dessuten blir det billigere for deg;)

Skrevet

Jeg både kjøper plastposer og benytter handlenett (om ikke samtidig...). Hvis jeg bare bruker plastposer får jeg for mange av dem.

Skrevet

Nei, faktisk er det ikke det i Oslo.

Føles litt rart å kaste alt i samme søpla hjemme, mens på hytta, hvor vi har et kjøkken på omtrent én kvadratmeter og er kun en liten del av året, skal vi ha to søppelkasser.

;-) Samme her - IGJEN!! ;-)

Tror du er min tvillingsjel på dol;-)

Skrevet

-bortsett fra at hyttekjøkkenet er adskillig større en én kvm, da;-)

Men uansett er vi der bare en begrenset andel av året, og vårt lille bidrag til kildesorteringen noen skarve sommeruker betyr ikke mye.

Skrevet

Teknisk Ukeblad:

Ny rapport: Plastposer mest miljøvennlig

http://www.tu.no/natur/article179091.ece

Bra! Alt som står der tyder på at det jeg nå skal prøve på, nemlig å bruke mest mulig handlenett og kaste søple i TYNNE plastposer er det beste alternativet! :-D

Skrevet

Great minds.... *S*

;)

Skrevet

Hvor kjøpte du dem?

Skrevet

Hvor kjøpte du dem?

På Kiwi; lå sammen med andre plastposer. Jeg er sikker på at de fleste butikker har det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...