Gå til innhold

Engelsk gramatikk-quiz

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ha!:-) Nøyaktig samme resultat som deg!! :-)

Det verste var at jeg klikket av rikitg først på nr 33, men så tenkte jeg på deg, ble usikker, og byttet til ukorrekt svar.....;-)

Skrevet

Ha!:-) Nøyaktig samme resultat som deg!! :-)

Det verste var at jeg klikket av rikitg først på nr 33, men så tenkte jeg på deg, ble usikker, og byttet til ukorrekt svar.....;-)

:P

Skrevet

Alt riktig. :-)

Men ærlig talt - Det var jo ikke spesielt avansert, var det?

Skrevet

Alt riktig. :-)

Men ærlig talt - Det var jo ikke spesielt avansert, var det?

Nei, det var det ikke. Nordmenn er jo generelt ganske gode i engelsk, og jeg fikk for meg (som jeg antydet i innlegget) at denne var laget for folk fra land med svakere engelskbakgrunn.

Skrevet

Jeg fikk ikke gå videre til del 4 :-( Fikk bare 7 poeng på del 3....

Skrevet

Nei, det var det ikke. Nordmenn er jo generelt ganske gode i engelsk, og jeg fikk for meg (som jeg antydet i innlegget) at denne var laget for folk fra land med svakere engelskbakgrunn.

*host*

Skrevet

Bommet på en jeg også - tror det var "to speak/speaking"... Var veldig i tvil, og valgte ikke etter magefølelsen gitt!

Skrevet

*host*

Huffda :P

Kan "trøste" deg med at jeg hadde mye engelsk på skolen, leste engelske lærebøker da jeg studerte, har vært mange ganger i England og USA og dessuten jobber en del med engelsk i dag *S*

Skrevet

Fikk selvfølgelig full pott.

Jeg måtte ta en engelsk gramatikktest, stavetest og test av engelsk setningsoppbygging i forbindelse med jobb. -Det- var vanskelig, det... Jeg trodde engelsken min var tilnærmet perfekt, men på engelsk setningsoppbygging kom jeg kun i de øverste 30 % av de som hadde tatt testen. Altså langt fra full pott.

Skrevet

Huffda :P

Kan "trøste" deg med at jeg hadde mye engelsk på skolen, leste engelske lærebøker da jeg studerte, har vært mange ganger i England og USA og dessuten jobber en del med engelsk i dag *S*

Jeg brukte en del engelsk mens jeg studerte, men har omtrent ikke brukt det etterpå (var ferdig i 1996). Faktisk var det først nå i juni at jeg brukte engelsk på et seminar i jobb-sammenheng. Grudde meg noe helt aldeles forferdelig, men det gikk jo sånn tålig....

Leser aldri engelske bøker eller aviser, og hopper kjapt over engelske ting på nettet....

Egentlig synd - for jeg var flink i engelsk på skolen, men har altså ikke brukt det. Har reist lite også....

Bør vel egetnlig skjerpe meg før ungene tar meg igjen!!!!

Skrevet

Fikk selvfølgelig full pott.

Jeg måtte ta en engelsk gramatikktest, stavetest og test av engelsk setningsoppbygging i forbindelse med jobb. -Det- var vanskelig, det... Jeg trodde engelsken min var tilnærmet perfekt, men på engelsk setningsoppbygging kom jeg kun i de øverste 30 % av de som hadde tatt testen. Altså langt fra full pott.

''Fikk selvfølgelig full pott.''

Oi, det var selvsikkert! :) Ikke at det var så veldig vanskelig, men det er jo fort gjort å bomme om en er litt for rask.

Men du er jo "programforpliktet" til å være rimelig sikker i engelsk, da :P

Skrevet

''Fikk selvfølgelig full pott.''

Oi, det var selvsikkert! :) Ikke at det var så veldig vanskelig, men det er jo fort gjort å bomme om en er litt for rask.

Men du er jo "programforpliktet" til å være rimelig sikker i engelsk, da :P

''Men du er jo "programforpliktet" til å være rimelig sikker i engelsk, da :P''

Hehe, ja. Det hørtes kanskje litt arrogant ut for de som ikke kjenner meg. Men etter to engelske kjærester, et engelskspråklig barn og lengre opphold i England de siste årene, så burde jeg definitivt kunne hverdags-grammatikken :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...