Gjest pølsevev Skrevet 7. september 2008 Skrevet 7. september 2008 Synes nå det er å ta hardt i å kalle en brann i Bergen for en nasjonal tragedie?? http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=525728 Jeg føler meg ikke berørt i det hele tatt 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 7. september 2008 Skrevet 7. september 2008 Det er historie som forsvinner. Jeg synes det er trist. 0 Siter
Gjest pølsevev Skrevet 7. september 2008 Skrevet 7. september 2008 Det er historie som forsvinner. Jeg synes det er trist. Trist kan jeg være med på - for de som føler seg rammet, men ``nasjonal ``tragedie?? 0 Siter
GoodTimes Skrevet 7. september 2008 Skrevet 7. september 2008 Det er historie som forsvinner. Jeg synes det er trist. Du skjønner nok ikke hvorfor det snakkes om nasjonal tragedie. Det er ikke alltid at det nettverket som danner vernet bebyggelse Norge rundt berører den enkelte. Men det er en nasjonal tragedie om noe av det forsvinner/brenner ned likvel. Ingen peiling på f.eks Bygdø Folkemuseum? Lyngør? Nasjonalparkene våre, som Rondane? Skuteviken er en del av dette. Man trenger å løfte blikket fra sin egen skotupp ibalnt, da. 0 Siter
GoodTimes Skrevet 7. september 2008 Skrevet 7. september 2008 Trist kan jeg være med på - for de som føler seg rammet, men ``nasjonal ``tragedie?? Som jeg sa over: de bevaringsverdige delene av viktig og gammel bebyggelse i et land, er en felles arv, som vi verner om. Dette har åpenbart ikke pølsevev skjønt heller. Man trenger ikke eie noe for å la det berøre en at det blir borte. 0 Siter
Gjest pølsevev Skrevet 7. september 2008 Skrevet 7. september 2008 Som jeg sa over: de bevaringsverdige delene av viktig og gammel bebyggelse i et land, er en felles arv, som vi verner om. Dette har åpenbart ikke pølsevev skjønt heller. Man trenger ikke eie noe for å la det berøre en at det blir borte. Jeg nekter ikke for at det er trist at sånt blir borte, men jeg synes det er å strekke det for langt å kalle det for tragedie. Ikke et eneste menneskeliv gikk tapt, kun materielle verdier. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 7. september 2008 Skrevet 7. september 2008 Disse verneverdige byggene er jo ment å vernes for ettertiden, og på den måten er det jo tragisk for oss alle enten vi bor i Bergen eller ikke. Mulig tragedie er et sterkt ord i denne sammenhengen, men jeg har i grunnen ikke problemer med å skjønne hvorfor vedkommende uttalte seg sånn. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 7. september 2008 Skrevet 7. september 2008 Nei, alle vet jo at det bare er ting i Oslo som er nasjonalt. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 7. september 2008 Skrevet 7. september 2008 Du skjønner nok ikke hvorfor det snakkes om nasjonal tragedie. Det er ikke alltid at det nettverket som danner vernet bebyggelse Norge rundt berører den enkelte. Men det er en nasjonal tragedie om noe av det forsvinner/brenner ned likvel. Ingen peiling på f.eks Bygdø Folkemuseum? Lyngør? Nasjonalparkene våre, som Rondane? Skuteviken er en del av dette. Man trenger å løfte blikket fra sin egen skotupp ibalnt, da. Jeg regner med at denne ikke skulle til meg. Jeg er helt enig med deg:-) 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 7. september 2008 Skrevet 7. september 2008 Jeg har bodd nesten rett ved disse, så jeg synes det er veldig trist. 0 Siter
Jølsen Skrevet 8. september 2008 Skrevet 8. september 2008 Det beste hadde vært hvis hele Bergen brant ned. Uverdig by. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 8. september 2008 Skrevet 8. september 2008 Jeg har bodd nesten rett ved disse, så jeg synes det er veldig trist. Samme her. 0 Siter
Gjest pølsevev Skrevet 9. september 2008 Skrevet 9. september 2008 Jeg har bodd nesten rett ved disse, så jeg synes det er veldig trist. Selvsagt er det trist, men er det en nasjonal tragedie? Hvis vi får en pest ala svartedauen, hvilke ord kan vi bruke da når tragedie brukes om en brann med materielle tap. Eller om det blir brann i Oslo spektrum under mgpjr. finalen og alle barna brenner inne? Eller i Grieghallen for den del... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.