Gå til innhold

krangel på jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det gjelder jobb, har jeg lært meg til å være veldig overbærende.

Prøver å unngå konflikter.

Det kommer ingen til gode uansett å gå rundt å kritisere.

Er det noen som irriterer meg, prøver jeg å unngå personen mest mulig.

Nei jeg krangler ikke på jobb.

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Krangler dere på jobb? (eller når du jobbet)''

Der jeg jobba sist var det en veldig ubehagelig leder, absolutt alle kom i krangel med ham tre-fire ganger i løpet av et år pga utidige kommentarer, eller fordi han satte folk på plass for nesten ingen ting bare fordi han hadde en dårlig dag. Var man uheldig og kom i nærheten av ham på en sånn dag var det i gang for bagateller. Og dårlige dager hadde han _ofte_.

Det sier seg selv at dette tallet ble mangedoblet for denne lederen (omtrent 4x30, hehe) ettersom han var i absolutt alle krangler som oppsto, men det hjalp ikke å ta det opp med han heller, hverken alene eller i plenum. Jeg lærte i alle fall fort å ikke ta det personlig og prøve å holde meg unna han på de dårlige dagene hans.

Skrevet

''Krangler dere på jobb? (eller når du jobbet)''

Der jeg jobba sist var det en veldig ubehagelig leder, absolutt alle kom i krangel med ham tre-fire ganger i løpet av et år pga utidige kommentarer, eller fordi han satte folk på plass for nesten ingen ting bare fordi han hadde en dårlig dag. Var man uheldig og kom i nærheten av ham på en sånn dag var det i gang for bagateller. Og dårlige dager hadde han _ofte_.

Det sier seg selv at dette tallet ble mangedoblet for denne lederen (omtrent 4x30, hehe) ettersom han var i absolutt alle krangler som oppsto, men det hjalp ikke å ta det opp med han heller, hverken alene eller i plenum. Jeg lærte i alle fall fort å ikke ta det personlig og prøve å holde meg unna han på de dårlige dagene hans.

En slik fyr har jeg jobbet i nærheten av, men det var en kollega som alltid kom i krangel med ham. Man gikk på tå hev....

Skrevet

Å ja, her krangles det støtt. Mange sterke personligheter, mange som vil stå i sentrum, mange med skjøre nerver og dårlig selvtillit, og ja, i det hele tatt. Jeg krangler ikke så mye, men jeg er den alle skal betro seg til. Det er slitsomt til tider.

Skrevet

Å ja, her krangles det støtt. Mange sterke personligheter, mange som vil stå i sentrum, mange med skjøre nerver og dårlig selvtillit, og ja, i det hele tatt. Jeg krangler ikke så mye, men jeg er den alle skal betro seg til. Det er slitsomt til tider.

Du skulle hatt lønnspålegg, du er jo psykolog også forstår jeg. Det er ikke bare bare å være på slike arbeidsplasser.

Jeg vil våge å påstå at det ikke bare er de ansattes sin feil at det kan bli slik. Når ledelsen ansetter folk så er de gjerne ute etter ledertyper som er selvstendige og selvbevisste mennesker som kan ta avgjørelser på strak arm. Når flere slike jobber sammen, da blir det kræsj. Jeg har selv sett den varianten av arbeidsplass. Det smalt i alle kroker.

For å få et godt team så må man utfylle hverandre, altså flere mennesketyper sammen = bra arbeidsmiljø.

mener

Skrevet

Spørs vel hvor grensen mellom diskusjon og krangling settes, men nei, jeg har aldri kranglet på jobb...

Skrevet

Du skulle hatt lønnspålegg, du er jo psykolog også forstår jeg. Det er ikke bare bare å være på slike arbeidsplasser.

Jeg vil våge å påstå at det ikke bare er de ansattes sin feil at det kan bli slik. Når ledelsen ansetter folk så er de gjerne ute etter ledertyper som er selvstendige og selvbevisste mennesker som kan ta avgjørelser på strak arm. Når flere slike jobber sammen, da blir det kræsj. Jeg har selv sett den varianten av arbeidsplass. Det smalt i alle kroker.

For å få et godt team så må man utfylle hverandre, altså flere mennesketyper sammen = bra arbeidsmiljø.

mener

Jeg er helt enig i alt du sier, men dette bruket vårt kan ikke helt sammenlignes med andre arbeidsplasser. Jeg kan ikke gå nærmere inn på hvordan og hvorledes, men vi har endel utfordringer som ikke finnes andre steder.

Jeg har blitt flinkere til å sette foten ned etterhvert, men det er ikke mulig å unngå slike ting helt her. Det er det verste med denne jobben, helt klart. Resten er i grunnen veldig bra:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...