alwaysme Skrevet 8. september 2008 Skrevet 8. september 2008 Jeg driver og scanner opp noen vitnemål til pc en. Filene må være i pdf, doc eller text. Problemet er at de også må være under 2 MB. Eneste filtypen jeg får lagret er odf, og den fila blir på nesten 4 MB.!!! Hva gjør jeg galt? Kan jeg lagre som.. Jeg finner ikke ut av det, og det haster nå.. 0 Siter
citoyen Skrevet 8. september 2008 Skrevet 8. september 2008 Hvis du kan lagre som odf, så har du antakelig OpenOffice. Da skal du, om jeg husker rett, ha et valg som heter File > Save as PDF, eller noe lignende. Jeg tror det ligger direkte under File, ikke i den vanlige Save-menyen. 0 Siter
alwaysme Skrevet 8. september 2008 Forfatter Skrevet 8. september 2008 Hvis du kan lagre som odf, så har du antakelig OpenOffice. Da skal du, om jeg husker rett, ha et valg som heter File > Save as PDF, eller noe lignende. Jeg tror det ligger direkte under File, ikke i den vanlige Save-menyen. Var nok desverre sneket seg inn en feil der... Skulle være pdf Hvordan få en pdf fil mindre?? 0 Siter
citoyen Skrevet 8. september 2008 Skrevet 8. september 2008 Var nok desverre sneket seg inn en feil der... Skulle være pdf Hvordan få en pdf fil mindre?? Aha. Hva er det du har i filen som gjør at den blir så stor? Store bilder? I så fall bør du redusere oppløsningen på bildet før du lagrer som PDF. 0 Siter
alwaysme Skrevet 8. september 2008 Forfatter Skrevet 8. september 2008 Aha. Hva er det du har i filen som gjør at den blir så stor? Store bilder? I så fall bør du redusere oppløsningen på bildet før du lagrer som PDF. Tusen takk for hjelpen. Er ikke så stø i bruken av denne scanneren, men fant til slutt ut hvor jeg kunne velge slike ting manuelt :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.