Gå til innhold

Scanne vitnemål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver og scanner opp noen vitnemål til pc en. Filene må være i pdf, doc eller text. Problemet er at de også må være under 2 MB.

Eneste filtypen jeg får lagret er odf, og den fila blir på nesten 4 MB.!!!

Hva gjør jeg galt?

Kan jeg lagre som.. Jeg finner ikke ut av det, og det haster nå..

Skrevet

Hvis du kan lagre som odf, så har du antakelig OpenOffice. Da skal du, om jeg husker rett, ha et valg som heter File > Save as PDF, eller noe lignende. Jeg tror det ligger direkte under File, ikke i den vanlige Save-menyen.

Skrevet

Hvis du kan lagre som odf, så har du antakelig OpenOffice. Da skal du, om jeg husker rett, ha et valg som heter File > Save as PDF, eller noe lignende. Jeg tror det ligger direkte under File, ikke i den vanlige Save-menyen.

Var nok desverre sneket seg inn en feil der... Skulle være pdf

Hvordan få en pdf fil mindre??

Skrevet

Var nok desverre sneket seg inn en feil der... Skulle være pdf

Hvordan få en pdf fil mindre??

Aha. Hva er det du har i filen som gjør at den blir så stor? Store bilder? I så fall bør du redusere oppløsningen på bildet før du lagrer som PDF.

Skrevet

Aha. Hva er det du har i filen som gjør at den blir så stor? Store bilder? I så fall bør du redusere oppløsningen på bildet før du lagrer som PDF.

Tusen takk for hjelpen. Er ikke så stø i bruken av denne scanneren, men fant til slutt ut hvor jeg kunne velge slike ting manuelt :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...