cizz Skrevet 8. september 2008 Skrevet 8. september 2008 Hvor lang levetid kan man forvente av en vaskemaskin egentlig? Den ble kjøpt i 2004, og vasker ca 4-7 maskiner i uka.... Og hvor lang levetid kan man forvente av en tørketrommel, som kanskje går 2 ganger i uka? Kan man forvente ti år....? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 8. september 2008 Skrevet 8. september 2008 Vi kjøpte vår vaskemaskin i 1995, men begynt ikke å bruke den før 1996. Den går så det suser ennå :-) Etter vi fikk barn, har det jo blitt mye vasking, og vi vasker vel 5-7 maskiner pr uke. Før vi fikk barn (før 1999, var det jo sjeldnere vasking. Vår tørketrommel er vel ca 5 år nå - håper jo den varer i hvertfall fem til, men det vet jeg ikke noe om.... 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 8. september 2008 Skrevet 8. september 2008 Jeg aner ikke, men kan bare sammenligne med de jeg har hatt: Den første jeg kjøpte var i 1998, den funker fortsatt. Det er en AEG maskin, av typen ganske dyr og bra den gangen den blei kjøpt. Den blei brukt mye fram til 2001, da flytta jeg og hadde så lite bad at jeg ikke fikk den inn der. Siden da har den stått i hybelleiligheten til faren min og sikkert vært brukt noe mindre, men det har såvidt jeg veit aldri vært noe feil med den. Den jeg har nå er også en AEG, men ikke fullt så hvass. Den er mye i bruk, tipper jeg vasker 6-8 maskiner i uka når jeg har ungene, noe mindre når det bare er meg. Den funker som bare det, og har ikke hatt en eneste feil eller reparasjon siden 2001. Tørketromler veit jeg ingenting om. 0 Siter
morsan Skrevet 8. september 2008 Skrevet 8. september 2008 Det er stor variasjon på kvaliteten fra merke til merke. Vår forrige vaskemaskin "arvet" mannen min som student etter sin bestemor, og den var vel i hans/vår eie i ca 15 år, og da et uvisst antall år hos bestemoren før dette. Vår første tørketrommel gikk i stykker bare få måneder etter den berømmelige 5-årsfristen... :-( 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 8. september 2008 Skrevet 8. september 2008 En Zanussi vaskemaskin varer i minst 15 år. Vel å merke om den er i _vater_, for å motvirke vibrasjoner som kan drepe ei maskin på en-to-tre, det gjelder selvfølgelig for andre merker også. Tørketrommel har eg aldri hatt, så det vet eg ingenting om. 0 Siter
Speak Skrevet 8. september 2008 Skrevet 8. september 2008 Levetinden på slike produkter har blitt veldig dårlig... Bruk og kast... Jeg vil tro at 6-10 år på vaskemaskin. Avhenging av hvor mye den blir brukt, og ikke minst merke. Forventer at min Miele skal holde enda lenger. Tørketrommelen synes jeg bør holde i 10 år når du bruker den så lite. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 8. september 2008 Skrevet 8. september 2008 Jeg kan egentlig bare svare for meg selv: Vi har hatt vår vaskemaskin i 10 år nå, og hatt barn i 8 av dem, og den fungerer utmerket fremdeles. Tørketrommelen har vi hatt i snart 8 år, den lever også i beste velgående. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 8. september 2008 Skrevet 8. september 2008 Tja,- det jeg i alle fall vet er at vaskemaskiner er noe man sjelden handler veloverveid,- det gjelder som regel å få tak i en NÅ når den gamle har gått istykker. Få ting det blir sånn krise av i heimen som hvis den går i stykker... I alle fall med hjemmeboende barn i huset :-) 0 Siter
sant å si Skrevet 8. september 2008 Skrevet 8. september 2008 Min vaskemaskin er 9 år gammel, og vasker rundt regnet 10 omganger i uka. Måtte skifte en del på den for to-tre år siden, ellers har den gått som ei klokke. 0 Siter
Bookworm Skrevet 8. september 2008 Skrevet 8. september 2008 Jeg kan egentlig bare svare for meg selv: Vi har hatt vår vaskemaskin i 10 år nå, og hatt barn i 8 av dem, og den fungerer utmerket fremdeles. Tørketrommelen har vi hatt i snart 8 år, den lever også i beste velgående. Skumlesing av innlegg anbefales ikke - jeg forstod det som at du hadde hatt barn i 8 av vaskemaskinene dine:-) 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 8. september 2008 Skrevet 8. september 2008 Skumlesing av innlegg anbefales ikke - jeg forstod det som at du hadde hatt barn i 8 av vaskemaskinene dine:-) Hahaha, jeg ser hvordan du kunne oppfatte det sånn ved rask gjennomlesing. :oD 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.