Gjest kakao er mye bedre Skrevet 8. september 2008 Skrevet 8. september 2008 Hvis du hadde blitt utkommandert til Afganistan sammen med mange andre soldater for å hjelpe befolkningen imot Taliban. Hver dag hadde du sett hvor vanskelig de som bor der hadde det. En dag blir det skuddveksling mellom gruppa di og Taliban, og du vet du skyter og dreper en ung gutt. Du tenker, eller prøver å tenke at dette var en av de djevlene som er slemme mot lokalbefolkningen. Slike er ikke mere verdt enn dyr...samtidig ser du for deg sønnen din på omtrent samme alder. Kjenner en del som er der nede og som påstår at de aldri kommer til å få reaksjoner om de kom til å skyte noen. Er ikke så sikker på det jeg da. Enn dere? 0 Siter
Jølsen Skrevet 8. september 2008 Skrevet 8. september 2008 Klart de får reaksjoner. Om ikke nå, så senere. 0 Siter
Speak Skrevet 8. september 2008 Skrevet 8. september 2008 De fleste reagerer nok på å skyte et annet menneske. Heldigvis:-) 0 Siter
Icora Panter Skrevet 8. september 2008 Skrevet 8. september 2008 Har jo kommet frem nå i det siste at uttrolig mange lider av sterke traumer etter å ha deltatt i krig. Selv om de ikke selv har skutt noen, så ser de så ufattelig mye elendighet. Jeg hadde ikke klart det. Hadde ikke engang kommet meg ned dit. 0 Siter
Gjest kakao er mye bedre Skrevet 8. september 2008 Skrevet 8. september 2008 Har jo kommet frem nå i det siste at uttrolig mange lider av sterke traumer etter å ha deltatt i krig. Selv om de ikke selv har skutt noen, så ser de så ufattelig mye elendighet. Jeg hadde ikke klart det. Hadde ikke engang kommet meg ned dit. Det jeg reagerer på er at når jeg snakker med disse "guttene" som blir sendt nedover (gjelder 3 stykker), så virker det som om de er litt "kjepphøye". Kommer utsagn som at de hadde sett på det å drepe en Taliban som om de hadde drept et dyr? Mulig de må tenke sånn for å greie dette, men lurer på hva som kommer etter dem når de er ferdige ja :-( 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.