Gå til innhold

Hadde dere tålt dette, tror dere?

Anbefalte innlegg

Gjest kakao er mye bedre
Skrevet

Hvis du hadde blitt utkommandert til Afganistan sammen med mange andre soldater for å hjelpe befolkningen imot Taliban.

Hver dag hadde du sett hvor vanskelig de som bor der hadde det. En dag blir det skuddveksling mellom gruppa di og Taliban, og du vet du skyter og dreper en ung gutt.

Du tenker, eller prøver å tenke at dette var en av de djevlene som er slemme mot lokalbefolkningen. Slike er ikke mere verdt enn dyr...samtidig ser du for deg sønnen din på omtrent samme alder.

Kjenner en del som er der nede og som påstår at de aldri kommer til å få reaksjoner om de kom til å skyte noen. Er ikke så sikker på det jeg da. Enn dere?

Skrevet

De fleste reagerer nok på å skyte et annet menneske. Heldigvis:-)

Skrevet

Har jo kommet frem nå i det siste at uttrolig mange lider av sterke traumer etter å ha deltatt i krig. Selv om de ikke selv har skutt noen, så ser de så ufattelig mye elendighet.

Jeg hadde ikke klart det. Hadde ikke engang kommet meg ned dit.

Gjest kakao er mye bedre
Skrevet

Har jo kommet frem nå i det siste at uttrolig mange lider av sterke traumer etter å ha deltatt i krig. Selv om de ikke selv har skutt noen, så ser de så ufattelig mye elendighet.

Jeg hadde ikke klart det. Hadde ikke engang kommet meg ned dit.

Det jeg reagerer på er at når jeg snakker med disse "guttene" som blir sendt nedover (gjelder 3 stykker), så virker det som om de er litt "kjepphøye". Kommer utsagn som at de hadde sett på det å drepe en Taliban som om de hadde drept et dyr?

Mulig de må tenke sånn for å greie dette, men lurer på hva som kommer etter dem når de er ferdige ja :-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...