Gå til innhold

Få resept uten legetime (p-piller)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er egentlig legekontorenes praksis når det gjelder dette?

Jeg har bestilt legetime men den er lengre fram i tid enn jeg har tabletter. Altså, jeg går tom for piller snart og må ha nye for å være beskyttet mot graviditet. Vil heller ikke risikere de store hormonforandringene.

Bruker fastlegen å bare skrive resept som man kan få hente, også dersom det er snakk om bytte av p-pillemerke?

Skrevet

Forskjellig praksis hos ulike leger. Det legekontoret jeg benytter ville ha vært litt vrange i forhold til en slik forespørsel (kun resepter på medikamenter man står fast på er uproblematisk) , men ved å være litt pågående hadde legesekretærene formidlet en så nøye beskjed at legen ville vurdert om det var medisinsk forsvarlig å skrive ut resept allikevel.

Skrevet

Legekontoret mitt sender ny resept i posten på samme type p-piller jeg allerede har fått en tidligere resept på hos dem. Tror det er ganske vanlig praksis.

Skrevet

Hos min fastlege er praksisen slik at jeg kan ringe og få resept på de medisinene jeg har fått der tidligere. Forklar situasjonen for den som tar telefonen der, så kanskje det ordner seg. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...