Gå til innhold

er det normalt

Anbefalte innlegg

Gjest litt pinlig
Skrevet

å måtte på toalettet hver morning en til to ganger for å gjøre nr 2? Bør jeg ta det opp m lege?

Gjest litt pinlig
Skrevet

Sånt kan vel variere?

men når det ikke varierer men er sånn hele tiden? må alltid beregne ekstra tid til toalett besøk før jeg skal steder ol

Gjest bareentanke
Skrevet

men når det ikke varierer men er sånn hele tiden? må alltid beregne ekstra tid til toalett besøk før jeg skal steder ol

Da er dette normalt for deg da vel?

Gjest Shira :o)
Skrevet

Spiser du først? At du kan reagere på mat eller drikke?

Gjest litt pinlig
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1220911137' post='3953419]

Nei jeg spiser ikke frokost- da blir jeg IHVERTFALL dårlig.. kan mangel på søvn (sover lite) ha noe m det å gjøre.. ?? er ikke like dårlig i helgene da jeg som regel sover litt lengre..

Skrevet

Er vel flere som har det sånn vil jeg tro. Vet selv om flere som driter både en og to ganger hver morgen. Drit i det du.

Skrevet

Nei jeg spiser ikke frokost- da blir jeg IHVERTFALL dårlig.. kan mangel på søvn (sover lite) ha noe m det å gjøre.. ?? er ikke like dårlig i helgene da jeg som regel sover litt lengre..

Jeg blir dårlig med lite søvn, men mine tarmer er så herpet at jeg er ikke noe å sammenligne med.

Spiser du sent om kvelden? Er det bare om morgenen? Jeg ville funnet ut om det er noe mat du kan reagere på?

Om det bare er 2 ganger om morgenen så er det godt mulig at dte er noe du spiser eller drikker. Du kan ta det opp med legen, h*n har kanskje noen gode råd.

Ellers så kan du prøve 1-2 imodium om kvelden før du legger deg.

Du kan også prøve Vi-siblin, fåes på apoteket. Det gir mer volum til avføringen. Det suger rett og slett til væsken i tykktarmen. Jeg tror jeg ville forsøkt det først.

Har du generelt løs avføring hele dagen, ville jeg tatt en avføringsprøve hos legen, for og se etter om det kan være en infeksjon.

Skrevet

Det er da helt normalt!? Jeg må selv ofte på do minst to ganger om morran for å få tømt meg skikkelig, har alltid hatt det sånn. Tar bare litt tid før systemet våkner skikkelig. :o)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1220911137' post='3953419]

Det at man spiser får jo gjerne tarmen i gang, det betyr ikke at man har spist noe man ikke tåler. Bare se på babyer, de bæsjer ofte mens de ligger ved puppen f.eks.

Skrevet

Det at man spiser får jo gjerne tarmen i gang, det betyr ikke at man har spist noe man ikke tåler. Bare se på babyer, de bæsjer ofte mens de ligger ved puppen f.eks.

Nå må du roe deg ned..

Skrevet

Joda, men det virker jo som det plager trådstarter, og da må man se på løsninger.

Skrevet

Jeg må det en gang hver morgen. Men to ganger pleier jeg ikke.

Og så etter middag hver dag. (Og noen dager mellom dette også.)

Skrevet

Dersom avføringen er normal er det vel ikke noe å bekymre seg for. Men dersom den ikke er det, så ville jeg nok kanskje tatt en tur til legen ja. Mange går på do på morgenen.

Gjest litt pinlig
Skrevet

Det er da helt normalt!? Jeg må selv ofte på do minst to ganger om morran for å få tømt meg skikkelig, har alltid hatt det sånn. Tar bare litt tid før systemet våkner skikkelig. :o)

Tusen takk for svar..

Fint å høre at jeg ikke er helt unormal da =)

Men av og til er det sånn akutt, men det er vel slik for de fleste av og til!?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...