Gjest Kjip arbeidsgiver... Skrevet 9. september 2008 Skrevet 9. september 2008 Noen som vet om jobben kan nekte deg å få med deg telefonnummeret ditt når du skifter jobb? Det var jobben som i sin tid anskaffet mobiltelefonen, men jeg trodde likevel man hadde rett til å beholde nummeret sitt (ikke nødvendigvis selve telefonen da) om man byttet jobb. Hvor kan jeg evt finne noe om dette - skriftlig... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 9. september 2008 Skrevet 9. september 2008 Kommer vel helt an på avtalen dere i mellom? Jeg har overdratt nummeret mitt til arbeidsgiver, ettersom arbeidsgiver betaler og har bedriftsordning, men har en klausul om at jeg når som helst kan få nummeret overdratt tilbake. Hvordan det er når det var arbeidsgiver som skaffet nummeret vet jeg ikke. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 9. september 2008 Skrevet 9. september 2008 Jeg gjorde spesifikk avtale om dette med arbeidsgiver når jeg begynte i ny jobb. Dersom det er mange kunder og lignende som har mobilnummeret ditt kan du ikke regne med å få beholde nummeret når du slutter, selv om du også har brukt telefonen privat. Hvis det opprinnelig var ditt nummer som du overførte til bedriften kan du ha en sterkere sak. 0 Siter
morsan Skrevet 9. september 2008 Skrevet 9. september 2008 Aner ikke, men på min jobb var det slik tidligere at fastlinjetelefonene stemte overens med mobiltelefonene, altså at de sluttet på de samme 3 sifrene. Da fikk ingen beholde nummer da de sluttet, naturlig nok. Men pga ymse omstruktureringer osv så ble det fullstendig slutt på nummerlikheten, og etter det ser jeg at de som har sluttet har beholdt nummeret. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 9. september 2008 Skrevet 9. september 2008 Du har ingen rett til å beholde mobiltelefonnummeret, det var jobben som kjøpte mobiltelefonen med nummeret, ergo er det deres nr. Men om de er velvillige på jobben, slik at du kan beholde nr. det er en annen sak. Hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.