Gå til innhold

Beholde mobiltlf.nr når man slutter i jobben?

Anbefalte innlegg

Gjest Kjip arbeidsgiver...
Skrevet

Noen som vet om jobben kan nekte deg å få med deg telefonnummeret ditt når du skifter jobb? Det var jobben som i sin tid anskaffet mobiltelefonen, men jeg trodde likevel man hadde rett til å beholde nummeret sitt (ikke nødvendigvis selve telefonen da) om man byttet jobb. Hvor kan jeg evt finne noe om dette - skriftlig...

Skrevet

Kommer vel helt an på avtalen dere i mellom?

Jeg har overdratt nummeret mitt til arbeidsgiver, ettersom arbeidsgiver betaler og har bedriftsordning, men har en klausul om at jeg når som helst kan få nummeret overdratt tilbake.

Hvordan det er når det var arbeidsgiver som skaffet nummeret vet jeg ikke.

Skrevet

Jeg gjorde spesifikk avtale om dette med arbeidsgiver når jeg begynte i ny jobb. Dersom det er mange kunder og lignende som har mobilnummeret ditt kan du ikke regne med å få beholde nummeret når du slutter, selv om du også har brukt telefonen privat. Hvis det opprinnelig var ditt nummer som du overførte til bedriften kan du ha en sterkere sak.

Skrevet

Aner ikke, men på min jobb var det slik tidligere at fastlinjetelefonene stemte overens med mobiltelefonene, altså at de sluttet på de samme 3 sifrene. Da fikk ingen beholde nummer da de sluttet, naturlig nok.

Men pga ymse omstruktureringer osv så ble det fullstendig slutt på nummerlikheten, og etter det ser jeg at de som har sluttet har beholdt nummeret.

Gjest mandolina
Skrevet

Du har ingen rett til å beholde mobiltelefonnummeret, det var jobben som kjøpte mobiltelefonen med nummeret, ergo er det deres nr.

Men om de er velvillige på jobben, slik at du kan beholde nr. det er en annen sak.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...