Gå til innhold

Weekend for slitne småbarnsforeldre

Gjest ønsker å finne tilbake til hverandre

Anbefalte innlegg

Gjest ønsker å finne tilbake til hverandre
Skrevet

Samlivet har gått i stå.

Kanskje en tur uten barn vil være sunt for oss? Forslag til dette er kjærkomment. Oktober, Norge/Europa.

Skrevet

En tur sørover i Europa kan sette en piff på ethvert forhold. :)

Husk bare å snakke om ambisjonene på forhånd, kjedelig om den ene ser for seg en helg stappfull av shopping eller museer, mens den andre ser frem til rolige dager på kafé. Har selv gått i fella og hatt diskusjoner om sånt på "kosetur"...

Hva med f.eks. Firenze eller Siena? Fantastiske steder. Firenze har den fordelen at det går direktefly fra Oslo, Siena er en drøy time utenfor, men er mindre og roligere, og like vakker.

Gjest kandetværesånn?
Skrevet

Vi har mine/dine barn, forferdelig ekser begge to. Sliter veldig på forholdet.

Vi dro til Paris i januar i år å angrer ikke.

Vi kom nedover fredag å spiste middag i eiffeltårnet, båttur på

Seinen og Mouling Rouge til slutt.

Ble litt hektisk program så vi kommer nok ikke til å legge opp så mye program på en kveld neste gang vi fær på tur men det som var bra at da hadde vi resten av helga til kun kos.

Vi var så tilfreds bare med å være borte. Frokost på rommet hver morgen, herliiiiiiiiiiiiiiiii.

Skrevet

Jeg tror vi hadde valgt København. Da trenger man ikke se / gjøre mer enn akkurat det som passer til tid, lyst og vær. Ta båt eller fly etter hva dere liker.

Kort reise, likevel litt annerledes enn Norge - og mye billigere vin.

Skrevet

Uten tvil ROMA!

En intim og hyggelig romantisk by, som ikke er større enn at man kan gå til fots mellom de fleste severdigheter.

Man blir fort kjent, og det er lett å orientere seg pga litt høydeforskjeller, og et forholdsvis kompakt sentrum.

Masse flott akitektur, og selvfølgelig Colusseum og andre oldtidsminner som gir byen en helt spesiell atmosfære!

I tillegg har den et sydlig klima, så man kan oppleve gode temperaturer til langt utover høsten / tidlig vinter.

Vi betalte ca 900,- kr pr pers for å fly direkte med SAS, Turen tar ca 3 timer, og det finnes et stort utvalg av hoteller i alle prisklasser.

Skrevet

Uten tvil ROMA!

En intim og hyggelig romantisk by, som ikke er større enn at man kan gå til fots mellom de fleste severdigheter.

Man blir fort kjent, og det er lett å orientere seg pga litt høydeforskjeller, og et forholdsvis kompakt sentrum.

Masse flott akitektur, og selvfølgelig Colusseum og andre oldtidsminner som gir byen en helt spesiell atmosfære!

I tillegg har den et sydlig klima, så man kan oppleve gode temperaturer til langt utover høsten / tidlig vinter.

Vi betalte ca 900,- kr pr pers for å fly direkte med SAS, Turen tar ca 3 timer, og det finnes et stort utvalg av hoteller i alle prisklasser.

Roma er utrolig flott, men ganske _masete_, om man skal på "kosetur". Av denne grunn foreslo jeg også Siena fremfor Firenze (selv om begge - eller alle tre - byer anbefales på det varmeste).

Skrevet

Roma er utrolig flott, men ganske _masete_, om man skal på "kosetur". Av denne grunn foreslo jeg også Siena fremfor Firenze (selv om begge - eller alle tre - byer anbefales på det varmeste).

Jeg synes ikke Roma er særlig masete i forhold til andre storbyer jeg har vært i!

Mange av gatene i sentrum er gågater, og det er store grønne parker og mange "piazzaer" uten biler.

Det kan sikkert vare mye turister i høysesongen, men hvis man reiser litt utenom er det ikke verre enn man må forvente i en "turist-by"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...