Gå til innhold

Pen, men ikke for pen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alternativt være smart nok til at kompetansen overstyrer utseendet...

(For ordens skyld: Jeg mener ikke uvasket, illeluktende eller kledd i sekk og aske.)

Gjest midt på treet
Skrevet

Har inntrykk av at jenter som er for pene blir sett på som dumme, stygge blir også sett på som litt dumme, mens de midt på treet blir ansett som flinke.

Skrevet

*drar ned skjørtekanten*

;)

...og knepper igjen blusen;-)

Skrevet

...og knepper igjen blusen;-)

.. eller snurper igjen utringningen.

Men føler meg faktisk litt truffet - på den måten at jeg nok kunne kledd meg litt mer ordentlig på jobb - hver dag. Selvfølgelig er det viktigere hva man gjør, men ikke tvil om at man blir tatt mer alvorlig av mange om man er skikkelig kledd.

Skrevet

.. eller snurper igjen utringningen.

Men føler meg faktisk litt truffet - på den måten at jeg nok kunne kledd meg litt mer ordentlig på jobb - hver dag. Selvfølgelig er det viktigere hva man gjør, men ikke tvil om at man blir tatt mer alvorlig av mange om man er skikkelig kledd.

Hos oss har vi ikke noe valg, selv om det innimellom kan komme noen småtilløp til å være mer casual på fredager...;-)

Men det komiske er nesten å være her midt på sommeren og se hva folk kan finne på å "skeie ut med" når det er lite folk her! ;-) Særlig på mennene. Utrolig hvor mye dårlig smak som kan skjules under en straight dress;-)

En kar kommer stadig vekk i de mest voldsomme, vide og glorete bermudashorts og en slapp t-skjorte over! *grøss*

Skrevet

Hos oss har vi ikke noe valg, selv om det innimellom kan komme noen småtilløp til å være mer casual på fredager...;-)

Men det komiske er nesten å være her midt på sommeren og se hva folk kan finne på å "skeie ut med" når det er lite folk her! ;-) Særlig på mennene. Utrolig hvor mye dårlig smak som kan skjules under en straight dress;-)

En kar kommer stadig vekk i de mest voldsomme, vide og glorete bermudashorts og en slapp t-skjorte over! *grøss*

Å,- jeg er glad jeg jobber et sted der jeg kan kle meg som jeg vil :-)

Skrevet

Å,- jeg er glad jeg jobber et sted der jeg kan kle meg som jeg vil :-)

Ja, det er mer behagelig for alle sider ved deg unntatt kanskje øynene, dersom du har slike kolleger som han med bermudaen;-)

Skrevet

Hvordan kan man egentlig vite hvor pen man er på en penhets-skala?

Noe annet er jo hvor sjarmerende man er, hvor godt likt man er, hvor tiltrekkende man er etc. Det har man et slags inntrykk av, utfra hvordan andre forholder seg til en.

Penhet er vanskelig å vurdere selv.

Skrevet

Går dere i dress? Og hvor kjøpes disse dressene, er det fake-pent som du får i billigbutikkene, eller high quality (som forutsetter høy lønn..)?

Skrevet

Går dere i dress? Og hvor kjøpes disse dressene, er det fake-pent som du får i billigbutikkene, eller high quality (som forutsetter høy lønn..)?

Det varierer litt etter den enkeltes stilling- og lønnsnivå, men også på hva de synes klær er verdt.

Jeg må innrømme at drakter til skyhøye summer ikke er min greie - synes ikke det er "verdt det" å bruke så mye penger på køær, og dessuten er det er mye fint i kjedebutikkene, evt salg i de dyrere butikkene.

Skrevet

Ja, det er mer behagelig for alle sider ved deg unntatt kanskje øynene, dersom du har slike kolleger som han med bermudaen;-)

Hehe,- nei det er ikke så mye bermuda her ;-)

Men jeans og skjorter og gensere... Jeg føler meg pyntet hvis vi skal på noe utenom det vanlige og jeg tar en jakke (drakt-type) i tillegg til den vanlige jeansen og toppen... For ikke å snakke om hvis jeg bruker pensko i stedetfor Conversene mine ;-)

Skrevet

Huffameg ;)

Her kler vi oss også forholdsvis streit på jobb, aldri olabukser og t-skjorte, for å si det sånn, og det gjelder jo også meg. Men jeg kunne nok gjerne kledd meg enda litt streitere og mer ordentlig enn jeg gjør. Og for egen del helst litt litt kult samtidig, så det ikke bare blir streit = kjedelig. Det skal ikke være lett! ;).

Skrevet

Hvordan kan man egentlig vite hvor pen man er på en penhets-skala?

Noe annet er jo hvor sjarmerende man er, hvor godt likt man er, hvor tiltrekkende man er etc. Det har man et slags inntrykk av, utfra hvordan andre forholder seg til en.

Penhet er vanskelig å vurdere selv.

Man får jo en viss formening om sitt eget utseende utifra tilbakemeldinger fra omgivelsene, og hva man ser i speilet sammenlignet med hva man ser rundt seg...?

Hvis man er vant til å bli lagt merke til, og få mange komplimenter, så kan man som regel anta at man regnes som attraktiv.

Skrevet

Huffameg ;)

Her kler vi oss også forholdsvis streit på jobb, aldri olabukser og t-skjorte, for å si det sånn, og det gjelder jo også meg. Men jeg kunne nok gjerne kledd meg enda litt streitere og mer ordentlig enn jeg gjør. Og for egen del helst litt litt kult samtidig, så det ikke bare blir streit = kjedelig. Det skal ikke være lett! ;).

Kult og ikke for stivt er best, det trives jeg med!

Skrevet

Man får jo en viss formening om sitt eget utseende utifra tilbakemeldinger fra omgivelsene, og hva man ser i speilet sammenlignet med hva man ser rundt seg...?

Hvis man er vant til å bli lagt merke til, og få mange komplimenter, så kan man som regel anta at man regnes som attraktiv.

Jahh... da er det godt at jeg kler med litt "ned". Iht boken det ble referert til (artikkelen) ;)

Skrevet

Kult og ikke for stivt er best, det trives jeg med!

Enig, men her bør det altså også være ørlite "stivt" - les ordentlig.

Skrevet

Aha, så det er derfor alle mister ting og går inn i vegger og sånn når jeg kommer? De blir altså blendet av min skjønnhet. Kult. Vurderer å droppe sminken, men jeg må bare forsikre meg om at det ikke er fordi jeg ser fryktinngytende ut først. *omtenksom* ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...