Gjest gomle Skrevet 9. september 2008 Skrevet 9. september 2008 Hvor lang tid tar det å steke en lammestek? Jeg har fått beskjed om at den skal stekes på 125 grader, men dersom jeg ønsker den helstekt, ca hvor mange timer må jeg da regne med å ha den i ovnen? Hva er det vanlig å serverer som tilbehør? 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 9. september 2008 Skrevet 9. september 2008 Her har du steketips for lam: http://www.matprat.no/nyttigomkjott_artikkel.aspx?artid=7700 Med et steketermometer er det lett å finne ut når steika er ferdig. Tilbehør som er godt til lammestek er f.eks ratatoille, smørstekt sopp, ovnsstekte poteter/hjemmelagd potetmos og en sjysaus eller rødvinssaus. 0 Siter
spiky Skrevet 9. september 2008 Skrevet 9. september 2008 Tilbehør: Sopp, rosenkål, fløtegratinerte poteter, ovnsstekt småløk, og selvfølgelig en deilig saus laget av sjy fra steika tilsatt fløte, soyasaus mm. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.