Gå til innhold

Gruer meg litt til jobbintervju

Anbefalte innlegg

Gjest kandetværesånn?
Skrevet

Ska på jobb intervju. Gruer meg litt.

Må tenke positivt: Være meg sjøl, være meg sjøl, være

meg sjøl, ikke være nervøs, ikke være nervøs, ikke være nervøs...

Skrevet

Det er naturlig å være nervøs i slike situasjoner. Det vet de som skal intervjue deg. Jeg ville ikke bekymret meg så mye for det så lenge det ikke blir type lammende nervøsitet;)

Slapp av, trekk pusten og lykke til:)

Skrevet

Du kan jo også forberede deg litt. Les om firmaet du skal på intervju til. Prøv å finne noen smarte spørsmål du kan stille dem. (Om firma eller jobben) Tenk ut dine styrker og svakheter. Hvorfor skal de velge nettopp deg?

Veldig greit å være forberedt:-)

Gjest kandetværesånn?
Skrevet

Du kan jo også forberede deg litt. Les om firmaet du skal på intervju til. Prøv å finne noen smarte spørsmål du kan stille dem. (Om firma eller jobben) Tenk ut dine styrker og svakheter. Hvorfor skal de velge nettopp deg?

Veldig greit å være forberedt:-)

Har lest litt om dem men vanskelig å komme på noen spørsmål om selve firmaet hvis du skjønner.

Ok forberedt meg litt. Jeg kan spørre om arbeidsoppgavene, arbeidstid, forsikringer, overtid (nei d kan bli negativt kanskje).

Lønn kan jeg vel ikke spørre om på første intervju.

Gru gleder meg....Bare 1,5 time igjen.

Skrevet

Har lest litt om dem men vanskelig å komme på noen spørsmål om selve firmaet hvis du skjønner.

Ok forberedt meg litt. Jeg kan spørre om arbeidsoppgavene, arbeidstid, forsikringer, overtid (nei d kan bli negativt kanskje).

Kanskje dette kan være til hjelp:

http://www.karrierelink.no/artikkel/942

Lykke til!

Skrevet

Tuuuusen takk.

Jeg skal gå gjennom den lista så jeg er forberedt.

Bare hyggelig!!!

Lykke, lykke til!

- og smil!

Skrevet

Om man kan spørre om lønn i første intervju synes jeg avhenger litt av hva man har i dag. Dersom du har en OK jobb, så er jo lønn vesentlig. Så dersom de tilbyr for lite så kaster du jo bort både din og deres tid med et evt. nytt intervju.

Jeg spurte også litt rundt overtid. Fikk da greie på at det ikke var overtidsbetalt her, og spurte da litt mer ang. hvor mye overtid jeg kunne forvente. Fikk tilbakemelding på at han satt pris på at jeg stilte nettopp det spørsmålet.

Gjest kandetværesånn?
Skrevet

Om man kan spørre om lønn i første intervju synes jeg avhenger litt av hva man har i dag. Dersom du har en OK jobb, så er jo lønn vesentlig. Så dersom de tilbyr for lite så kaster du jo bort både din og deres tid med et evt. nytt intervju.

Jeg spurte også litt rundt overtid. Fikk da greie på at det ikke var overtidsbetalt her, og spurte da litt mer ang. hvor mye overtid jeg kunne forvente. Fikk tilbakemelding på at han satt pris på at jeg stilte nettopp det spørsmålet.

Har veldig lyst å spørre om lønn fordi det er viktig for meg å ikke gå ned i lønn men får se det an trur jeg.

Bare 40 min igjen......

Gjest kandetværesånn?
Skrevet

Hvordan gikk det?

Det gikk fin-fint.

Må ha vært verdens greieste jobb-intervju, va en mann og ei dame som sku prate m meg å dæm va super grei.

Hadde forberedt meg på svake sider å spørsmål om tidl. arbeidsplasser og fravær og referanser, ikke spørsmål om noe..

Så e det bare å vente å se.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...