Gå til innhold

Skal jeg lage helvete?


Gjest førbanna

Anbefalte innlegg

Gjest leaisadoria

Ja, hva er det som er ødelagt? Hvorfor skulle jeg være ødelagt av overgrep? Jeg har opplevd andre ting som faktisk har forsuret livet like mye.

Mange mener at misbruk er det verste du kan oppleve, du er ødelagt, det går ikke an å leve et normalt liv etter noe sånt.

Det er en feiloppfatning og det mener jeg terapeuter også må innrette seg etter. Akkurat som det finnes en "mal" for hvilke reaksjoner som må komme etter noe sånt. Tull, sier jeg. Terapauter og andre gjør meg en bjørnetjeneste når de sier stakkars deg, han ødela deg, vi skjønner godt hvorfor du er syk. Pass på, hun tåler ikke ditt og ikke datt, dikke-dikk.

Høres jeg sint og frustrert ut? Tja, det er jeg vel :-)

Du høres ut til å være i forsvarsposisjon ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Orio

    3

  • Nils Håvard Dahl, psykiater

    2

  • Dorthe

    1

  • Bookworm

    1

Gjest oppklaring

Skjedde dette overgrepet i tjeneste hvor politimannen hadde en "sak" gående med deg? Da er det noe for spesialeheten.

Eller var det en politimann som forgrep seg på deg utenfor tjeneste? Da skal det etterforskes som en vanlig sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stille før stormen

Du høres ut til å være i forsvarsposisjon ja.

Skal melde meg inn i forsvaret :-). Nekter faktisk å ha en identitet som "ødelagt", den har jeg jobbet imot hele tiden. Jeg ønsker å se på meg selv som et helt menneske som faktisk har en mulighet til å leve et bra liv. Kommer heller aldri til å si til noen andre at de er ødelagt, hverken psykisk eller fysisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, om vi får en fysisk skade så sier vi vel heller ikke at vi er ødelagt. Synes ikke dette ordet er godt i denne sammenhengen. Bruk heller skadet eller noe.

"Ødelagt" er ikke noe godt ord. Det tar alt håpet fra en. Og det er ikke riktig, ikke rettferdig.

Jeg tror også det er viktig å være bevisst på "definisjonenes makt". Hvis vi begynner å si til et menneske at det er ødelagt er det lettere for han/henne å tenke sånn om seg selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leaisadoria

Av en eller annen grunn har jeg aldri hatt negativ kontakt med Politiet. Ei heller de jeg kjenner og omgås.

Det er sikkert tilfeldig? Jeg må ha hatt flaks :-)

Har sikkert hatt flaks jeg og da ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal melde meg inn i forsvaret :-). Nekter faktisk å ha en identitet som "ødelagt", den har jeg jobbet imot hele tiden. Jeg ønsker å se på meg selv som et helt menneske som faktisk har en mulighet til å leve et bra liv. Kommer heller aldri til å si til noen andre at de er ødelagt, hverken psykisk eller fysisk.

*nikker anerkjennende*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest stille før stormen

"Ødelagt" er ikke noe godt ord. Det tar alt håpet fra en. Og det er ikke riktig, ikke rettferdig.

Jeg tror også det er viktig å være bevisst på "definisjonenes makt". Hvis vi begynner å si til et menneske at det er ødelagt er det lettere for han/henne å tenke sånn om seg selv også.

Helt enig :-). Tre poeng til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leaisadoria

"Ødelagt" er ikke noe godt ord. Det tar alt håpet fra en. Og det er ikke riktig, ikke rettferdig.

Jeg tror også det er viktig å være bevisst på "definisjonenes makt". Hvis vi begynner å si til et menneske at det er ødelagt er det lettere for han/henne å tenke sånn om seg selv også.

Å hjelpes hvor ømme tær kan man ha? At noe er ødelagt for en, betyr vel ikke nødvendigvis for evig og alltid og at det ikke kan fikses? Det er da verken sort/hvitt eller enten/eller dette her..djizes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leaisadoria

Skal melde meg inn i forsvaret :-). Nekter faktisk å ha en identitet som "ødelagt", den har jeg jobbet imot hele tiden. Jeg ønsker å se på meg selv som et helt menneske som faktisk har en mulighet til å leve et bra liv. Kommer heller aldri til å si til noen andre at de er ødelagt, hverken psykisk eller fysisk.

Jeg klarer å se at en overgriper kan ødelegge mye for et "offer", uten at offeret blir ødelagt klarer du å se forskjellen? Eller skal vi krangle om det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stille før stormen

Å hjelpes hvor ømme tær kan man ha? At noe er ødelagt for en, betyr vel ikke nødvendigvis for evig og alltid og at det ikke kan fikses? Det er da verken sort/hvitt eller enten/eller dette her..djizes..

Det kan godt hende at du føler deg ødelagt på et tidspunkt, men du kan vel ikke bestemme at alle andre skal føle det likedan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stille før stormen

Jeg klarer å se at en overgriper kan ødelegge mye for et "offer", uten at offeret blir ødelagt klarer du å se forskjellen? Eller skal vi krangle om det også?

Den kan jeg ta deg i hånden på ;-). Mener ikke å krangle, bare diskutere litt. Tror faktisk det er veldig viktig hvordan man definerer ting. Nå skal "stille før stormen" se en film. Du får ha en fortsatt hyggelig aften og takk for "praten." :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn har jeg aldri hatt negativ kontakt med Politiet. Ei heller de jeg kjenner og omgås.

Det er sikkert tilfeldig? Jeg må ha hatt flaks :-)

Ja, det har du. Selv den beste kan få seg en på trynet på gata og sende bud etter politiet og bli trakassert av politiet etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest leaisadoria

Den kan jeg ta deg i hånden på ;-). Mener ikke å krangle, bare diskutere litt. Tror faktisk det er veldig viktig hvordan man definerer ting. Nå skal "stille før stormen" se en film. Du får ha en fortsatt hyggelig aften og takk for "praten." :-)

Jepp, greit med avklaring. God natt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolitiKontakt

Av en eller annen grunn har jeg aldri hatt negativ kontakt med Politiet. Ei heller de jeg kjenner og omgås.

Det er sikkert tilfeldig? Jeg må ha hatt flaks :-)

Jeg har hatt kontakt med Politiet. Da en av mine nærmeste plutselig døde.

Det var forhør og en hel del oppstuss. Men heldigvis opptrådte alle proft og hensynsfullt.

Rettsmedisinske kom fram til at dødsårsaken var en sykdom h*n ikke visste at h*n hadde. Ingen rus. ikke selvmord.

Andre ganger jeg har hatt kontakt med politiet er når jeg har kommet først til trafikkulykker.

Ja du har vært forbasket heldig som hverken har opplevd innbrudd, ran, overfall, overgrep mot dine barn, alvorlige ulykker eller plutselige dødsfall.

Det er helt tilfeldig og ingen ting å briske seg over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn har jeg aldri hatt negativ kontakt med Politiet. Ei heller de jeg kjenner og omgås.

Det er sikkert tilfeldig? Jeg må ha hatt flaks :-)

Du.. hva mener du med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siss-ex

Av en eller annen grunn har jeg aldri hatt negativ kontakt med Politiet. Ei heller de jeg kjenner og omgås.

Det er sikkert tilfeldig? Jeg må ha hatt flaks :-)

Herregud, skjerp deg, og slutt å være så forbanna spydig!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Av en eller annen grunn har jeg aldri hatt negativ kontakt med Politiet. Ei heller de jeg kjenner og omgås.

Det er sikkert tilfeldig? Jeg må ha hatt flaks :-)

Den var vel ikke helt pen - var den vel, Nil Håvard Dahl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn har jeg aldri hatt negativ kontakt med Politiet. Ei heller de jeg kjenner og omgås.

Det er sikkert tilfeldig? Jeg må ha hatt flaks :-)

Til å være psykiater har du mange korte, ubrukelige svar til seriøse innlegg. Noe sier meg at du har alt for høy timebetaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...