Gå til innhold

"Livets døtre" - Hvor gammel for å lese?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for tips:)

Ja, hun er ei flott jente, men heldigvis ikke noen nerd (selv om det kanskje høres sånn ut her) ;-)

Stort sett leser hun bøker kun ved leggetid, med mindre boka er kjempespennende ;-) Hun leser imidlertid superkjapt, så jeg har prøvd henne på innholdet noen ganger - og det sitter som bare det :)

''Ja, hun er ei flott jente, men heldigvis ikke noen nerd (selv om det kanskje høres sånn ut her) ;-)''

Pføy, er det så ille å ha en nerd også, nå da?

• Svar 109
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

9

• morsan

8

• Lillemus

7

• Mrs. Wallace

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Den "skygge-serien" av Maria Gripe som Glimtipper nevner, er kjempefin! Jeg leste den først som voksen, men den kan helt sikkert passe for en 10-12 åring som liker å lese!

Du har fått mange gode tips her - og jeg skal plukke med meg noen til gutten min på 9 - han leser og leser nå, men ligger på nivået "akkurat sluttet med leseløvebøkene- og klar for noe mer" - og vi er litt usiker på hva han nå skal lese.

Han har forøvrig fått med seg at jeg har lest noen veldig spennende bøker for voksne - bl.a. Snømannen (Jo Nesbø) og "Parfymen" av en eller annen - og har spurt om hvor lenge han må vente for å få lese dem....

Jeg sa 15 år. Da kom det kjapt tilbake: "Det er jo bare 6 år til det, mamma!"

Og det stemmer jo.... Huff, som tida flyr!!!!

Hehe, skikkelig optimist han sønnen din :)

Det er artig når ungene liker å lese! Mellomsten min på åtte liker også å lese, men hun er nok ikke fullt så ivrig som storesøstra - ennå iallefall..

Skrevet

Så flott :) Akkurat slik var jeg også, selv om jeg brukte en del tid på dagen til lesing også, siden jeg hadde en kronisk sykdom.

Jeg er kanskje bittelitt nerdete nå, men ikke sånn veldig ;)

Det er lov å være bittelitt nerdete ;-P

Skrevet

Gutten min har begynt å sette vekkerklokka på halv syv, for å rekke å lese en halvtime om morgenen...

I går halv åtte spurte jeg om han hadde gjort alle leksene, også lesingen (han gjøre som oftest lesingen om kvelden) - og da svarte han;

"Ja, jeg har lest i 1 time og 53 minutter, så det holder nok for i dag!"

*s*

Dæven! Det gjør ikke datra mi, altså... Hun nekter å våkne før hun MÅ (vel å merke på ukedagene) og da leser hun gjerne kjapt i fem minutter før hun orker å dra sitt trøtte legeme opp av senga ;)

Skrevet

''Ja, hun er ei flott jente, men heldigvis ikke noen nerd (selv om det kanskje høres sånn ut her) ;-)''

Pføy, er det så ille å ha en nerd også, nå da?

Det er nesten like ille som å ha en harry unge ;-D

Skrevet

Det er nesten like ille som å ha en harry unge ;-D

Jeg håper faktisk at du tuller nå, togli.

Skrevet

Jeg håper faktisk at du tuller nå, togli.

Du ser vel tegnet mitt: ;-D

;-)

Skrevet

Du ser vel tegnet mitt: ;-D

;-)

*puster lettet ut*

;o)

Skrevet

Prøv igjen! :-)

Men, Ringenes Herre kan du godt droppe.

Jeg skal faktisk gjøre det. Så har jeg et seriøst prosjekt å kaste meg over i høst etter all det litterære vomfyllet jeg har fordøyd i sommer:

Skrevet

Jeg skal faktisk gjøre det. Så har jeg et seriøst prosjekt å kaste meg over i høst etter all det litterære vomfyllet jeg har fordøyd i sommer:

Flink jente/gutt (stryk det som ikkje passer)! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...