Gå til innhold

Hva syns du om bankenes service?

Anbefalte innlegg

Gjest ungdomsskole-lærer
Skrevet

Jeg synes i hvertfall de konstant er tomme for veksel, og blir superglade om vi kan betale med mynter - så jeg tror dere har gode muligheter der :)

Og når dere handler, så betal ALT med mynter selvfølgelig. Og om noen betaler med 200-lapp, gi igjen alt i mynter, ingenting i sedler. Sånne ting :)

De betaler med mynter når de er ute og handler. Butikk-betjeningen er som regel glad for det. Litt vanskeligere er det å gi igjen på en tohundrelapp med bare mynt i kantina. De fleste er ikke så begeistret for å få det..

AneM1365380603
Skrevet

I de to bankene vi har her i bygda er det dessverre ikke lenger mulig. Det var sånn vi gjorde det tidligere, men det går ikke lenger. Postkontoret er nedlagt, så det er heller ingen løsning å bruke postbanken. Vi kan bruke bank i butikk, men der må man legge en og en mynt i mynttelleren i kassa, ikke så velegnet for oss akkurat. Vi kan bruke banken i nærmeste by, men det er et stykke unna, og det betyr at elevene ikke får satt inn pengene selv i skoletiden. For at elevene skal spare penger, løser vi det på den måten at en voksen tar med pengene inn til byen for å sette de inn på konto. Men jeg syns det er helt forkastelig at det skal være nødvendig.

Det er utrolig dårlig service! Hvis ingen klager vil de bare fortsette, så tipset du fikk om å kontakte lokalavisa er bra.

Her jeg bor slutter den ene banken med skranketjenester snart. Vi kommer til å avslutte kontoene vi har der og plassere pengene i en annen bank. Det er vår måte å protestere på.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Det var dårlig! Jeg setter selv inn en stor andel mynter ca 1 gang i året, og hadde blitt pottesur om jeg måtte betale 10%, det hadde utgjort en god del.

Enda surere er det jo for elevbedriften!

Jeg er enig med andre under her, siden det ikke er mulig og bytte bank, se på mulighetene for og kontakte lokalavisen.

Nå begynte jeg og tenkte tilbake på da jeg gikk på skolen, vi hadde elevbedrift med flere prosjekt, det var så moro, og vi lærte mye. Jeg hadde ett prosjekt jeg var ansvarlig for, og vi hadde overskudd, det hjalp godt på en ungsdoms selvtillit :o)

Skrevet

''Nå må man betale 10% i gebyr dersom man skal sette penger i form av mynter inn på kontoen''

Helt sykt dette! Men om dere ikke får endret dette, hva med å veksle i butikker, vekslepenger trenger de jo? (Mange har de mynt apparatene man betaler på)

Skrevet

De aller fleste kiosker og butikker har for lite veksel, og må betale for å få kjøpe mynter - kan dere ikke høre med lokalbutikkene om dere kan få veksle hos dem?

Da har dere sedler - og det må man vel ikke betale for å sette inn?

upss, samme tanke :)

Skrevet

Jeg synes i hvertfall de konstant er tomme for veksel, og blir superglade om vi kan betale med mynter - så jeg tror dere har gode muligheter der :)

Og når dere handler, så betal ALT med mynter selvfølgelig. Og om noen betaler med 200-lapp, gi igjen alt i mynter, ingenting i sedler. Sånne ting :)

''Og når dere handler, så betal ALT med mynter selvfølgelig.''

Dem som skal ta imot betalingen kan faktisk nekte å ta imot flere enn 25 mynter av hver sort (se 14):

http://www.lovdata.no/all/tl-19850524-028-003.html

Skrevet

Jaja, men hvem gjør vel det...

Det kan vel fort hende noen gjør det dersom trådstarters elever kommer med dagsomsetningen og skal handle varer for det, ref "De får inn ca 2500-3000 kr i mynter pr dag"...;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...